Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '13

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1067
 

Ahmet Kaya yaşasaydı...

Ahmet Kaya yaşasaydı...
 

Başbakanı ulan derse valisi gavat der...

Değişen Türkiye, değişen kurumlar...

Değişen siyaset geleneği (ki kirli oyunlar kasetler falan derken bu gelenek de kaldı mı bilmiyorum ya doğrusu) ve değişen siyasi üslup...

Bu kadar değişim içerisinde değişmeyen tek şey badem bıyıklar…

Siz ne kadar yakıştırıyorsunuz (buradaki sizden kastım AKP’liler) bilmiyorum ama bence ne olursa olsun “ulan” diye bir hitap hiç yakışmıyor ama siz gene ulan demedi ula dedi falan gibi şeyler de söyleyebilirsiniz... Ama gene siz bilir ve hatırlarsınız ki bu argo ve kaba konuşma ilk değil. .

“Ananı da al git, terörist başına sayın şehide kelle, yedirmeyiz, yedirtmeyiz” vb. gibi tümceleri siyasi argo sözlüğüne kazandıran bir başbakanımız var. Bu yönden zenginiz maşallah…

Ve bu konuşmada asılında “ulan” kelimesi Ahmet Kaya’yı anlatışının da önüne geçmiştir.

Aslında o yıllarda hatırlarsanız Ahmet Kaya’ya bir linç kampanyası başlatılmıştı. Halbuki tek derdi kendi dilinde bir şarkı ve klip yapmaktı. Şimdi o yıllardan bu yıllara bakıldığında gelinen nokta ortada... Bırakın şarkıyı türküyü resmi olarak Kürdistan’ı bile tanımış olduk.  Tüm bunların üstüne bir de kalkıp Ahmet Kaya’ ya bunları yapanlar bugünün "GEZİ’cileri" diyorsun... Eee sorarlar adama bu perhiz bu ne lahana turşusu diye.

Sonra bir diğeri de kalkmış Ahmet Kaya yaşasaydı gezide eylemlere katılırdı diyor. Yani herkes onun üzerinden siyaset yapıyor ama yaşarken düşüncelerine ne saygı ne de tahammül ettiler... Olup bitenleri herkes gibi onlar da izlediler…

Ben söyleyeyim size Ahmet Kaya yaşasaydı şu günün Türkiye’sinde ya Ergenekon'dan ya KCK'dan içeri tıkılırdı. Ya da hala memleket hasreti içerisinde kıvranırdı. Çünkü şuan onun adını dillerine pelesenk yapan siyasiler onun düşünce yelpazesini bilmedikleri için böyle dar ve kıt pencerelerden bakıyorlar.  Ve bugün gün gelecek aynı kıt ve dar görüşle aynı palavralar ile şu anki iktidar olmasa dahi onların zihniyet ürünleri aynı şeyleri Balbay için Tuncay için söyleyecekler... Eee tabi ama iş işten geçince konuşmak kolay olacak... Asıl maharet kişi yaşarken bir şeylerin kıymetinin bilinmesi, düşüncelere saygının ve hak edilen değerin o düşüncenin asıl sahibi yaşarken verilmesi gerekir ki siyaset asıl siyaset, demokrasi asıl demokrasi olsun… Yoksa gerisi işkembe-i kübra…

Vayyy be… Nerelerden nerelere geldik… Ahmet Kaya’yı terörist ilan eden, adını anmaya sakınan siyaset, bugün bülbül, bugün aklama derdinde… Ben size söyleyeyim mi birader, tüm bu siyasetin kirli oyunlarına inat her şeyi bir kenara bırakın (isterseniz de atın), Ahmet Kaya yaşasaydı ve ister içeride ister dışarıda her şeye rağmen o heybetli o muhalif ve asi duruşuyla türkülerini söylemeye devam ederdi. Ve şüphesiz sağcısı-solcusu, komünisti-faşisti, lazı-kürdü, her kesimden insan da hala bugün olduğu gibi hayranlıkla dinlemeye… 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 255
Toplam yorum
: 66
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 320
Kayıt tarihi
: 26.11.10
 
 

İzmir doğumluyum. Uzun düşünceler, kısa şiirler hayatımın büyük bir bölümünü kaplar. Öyle gökkuşa..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster