Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '15

 
Kategori
Sağlık
 

Ahşap evler gibi çıtırdıyor burnum!

Ahşap evler gibi çıtırdıyor burnum!
 

Sinüzitin varsa eğer, kış gecelerine ahşap çıtırtıları eşlik eder. N'aparsın? El mahkum!..


Sinüzitiniz var mı, bilmiyorum. Ama her sinüzit krizim tuttuğunda, ahşap evler gibi çıtırdıyor burnum! Bilenler bilir. Ahşap evlerin tahta zeminleri, özellikle geceleri sürekli çıtırdar.

Nezle, grip ya da soğuk algınlığı nedeniyle kapanan burun deliklerimdeki tıkanıklıklar; yavaş yavaş açılırken, o açılışa hafif hafif çıtırtılar eşlik eder. İyileşme belirtisidir bunlar aslında. Zamanla daha iyi olacağınızın işareti...

Romatizmalılar, herkesten daha iyi verir hava raporunu... Şiddetli böbrek ağrıları, taş düşürüleceğine yorulur çoğu zaman... Siyatikli insan, ani bir hareket sonucu kasılıp kalınca olduğu yerde; gerçekle yüzleşir ister istemez.

Bir sinüzit muzdaribinin, en büyük yardımcısıdır çıtırtı... Çıtırdadıkça açılır burun... Çıtırdadıkça burun deliklerin, giderek daha iyi, daha rahat nefes almaya başlarsın.

Bazen öylesine işlemez hale getirir ki burununu bu hastalık; mecburan sadece ağzından nefes alıp verirsin. Böyle durumlarda, sükunetle beklerim: "Acaba burnum ne zaman çıtırdayacak?!"

Ve garip bir biçimde, ahşap zeminli evlere takılır aklım... E onlar da çıtırdayıp durur ya geceleri... Acaba diyorum, tahtalarla aramda bir bağlantı var mıdır? Araştırsam... Pinokyo'ya akraba olduğum gerçeğiyle yüzleşmek zorunda kalır mıyım? Hoş... Her insan biraz Pinokyo'dur ya... Neyse.

Lafın kısası; sinüzit hastasıysan; burnundan takip edebilirsin durumunu... Ya da ahşap evler gibi nedensiz çıtırtılar geliyorsa bir yerinden; acilen doktora git. Sende sinüzİt çıkma ihtimali çok yüksek... Her şeyine alıştım da, bir neden olduğu inanılmaz baş ağrılarına, bir de yarattığı sorun yüzünden yediğimden, içtiğimden tad alamayışıma, bir şey anlamayışıma alışamadım. İşin aslı, fena halde gıcık oluyorum bu duruma.

Yoksa, acı patlıcanı kırağı çalmaz evelallah! Ne sinüzit ne de başka bir şey... Bu gemi daha çok su kaldırır. Ama yine de sünüzitim olmayaydı, iyiydi!.. En azından, kış gecelerinde rahat rahat uyurdum.

Not: Yazıda kullanılan görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..