Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '11

 
Kategori
Deneme
 

Akıl, ahlak, eğitim çelişkisi

Akıl, ahlak, eğitim çelişkisi
 

aile


Cinsel suçların tavan yaptığı ülkemizde çözümün de yanlış yerlerde arandığı görüşündeyim. Eskiden flörtle evlilikten yana olup, görücü usulü evliliklere öcüymüş gibi bakan ben, değişen şartlarla birlikte bu görüşümü de değiştirdim gün geçtikçe... 

Cinsel suçlar, toplumların eğitimsizliği ile doğru orantılıdır. Ama bunun çözümünün cinsel özgürlüklerin arttırılmasında olduğunu düşünmüyorum. Zaten cinsel özgürlük almış başını gidiyor. Liseler cinsel deneyim yaşamış gençlerle dolu. İmam nikahının da bu sömürüye dahiliyle korkunç sonuçlar çıkıyor ortaya... 

Avrupa ve Amerika kaybettiği ahlak anlayışını ve aile değerlerini geri kazanma peşinde koşarken; biz ve bizim gibi Müslüman ülkelerin ahlaki değerlerini ve aile yapılarını bozmaya çalışıyor. 

Köylerde hayvanlardan sonra gördükleri ilk dişiyle evlenen erkek nüfusu, şehirdeki şık, bakımlı hanımları görünce rotasını şaşırıyor tabi. Ama sanırım burada eğitimden öte bir mesele var. O da ahlak. Kendine özgü ahlak yapısı olan, sevdiğine bağlı, cinselliği sapkınlık olarak görmeyen insan olmak için üniversite bitirmeye gerek yok! 

Nice üniversite öğrencisi evlerde sözüm ona serbest cinsel hayat yaşarken buna eğitimli sapkınlık mı diyeceğiz? 

İş ailede, her zaman ailede bitiyor. Ailenin kendisi örnek olmalı çocuğa. Her akşam düzenli çalışan babasının evine geldiğini, eşi ve çocuklarıyla ilgilendiğini gören erkek çocuk ona göre koca; çalışan, eğitimli, güleryüzlü, eşine sadık anne modelini gören kız da ona göre kadın ve anne olacaktır. Tek doğru formül mükemmel ailedir. Aile değerini yükseltmek tek vazifemiz olmalıdır... 

 
Toplam blog
: 47
: 434
Kayıt tarihi
: 25.12.10
 
 

Her şeyin anlamsızlaştığı, çarpıklaştığı günleri dehşetle izliyorum. Çocuklarımın geleceği  için ol..