Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '17

 
Kategori
Güncel
 

Akıl Almaz Trafik Kazaları ve Çözüm Önerileri

Akıl Almaz Trafik Kazaları ve Çözüm Önerileri
 

Traktör kazası, römork devrildi 7 İşçi öldü.

Bisiklet hafriyat kamyonunun altına girdi

Beton kamyonu köprüden uçtu

Aile yok oldu

Cenazeden dönerken öldüler

Bir aile yok oldu

Bir aile öldü                               

Aşırı hız öldürdü

Alkollü araç öldürdü

Otobüs devril

Kamyon şeklindeki haberleri günde en az 4-5 kez duyuyoruz, okuyoruz, izliyoruz. Bu haberleri öylesine kanıksadık ki 3 ve üzerinde insan ölmeyince önem verip okumuyoruz bile. Hatta yaralı, maddi hasarlı kazalara dönüp bakmıyoruz, geçip gidiyoruz.

Çünkü ölmeyince Reyting düşük oluyor.

Trafik kazaları yaz aylarında katlanarak arttı. Çünkü yaz ayları tatil ayları ve insanlar tatil bölgelerine, memleketlerine kısa izin sürelerinde ulaşmak istiyorlar. 10 günlük izin 2-3 günü yolda geçince geriye pek bir şey kalmıyor. Zamanı iyi değerlendirmek için bas gaza ve kaza kaçınılmaz.

Yine yaz aylarında tarım işçilerini taşıyan minibüs kazaları çok oluyor bir de turist taşıyan tur otobüsü kazaları.

Velhasıl kelam kaza çok çözüm yok. Cezalar caydırıcı değil.

Kazalarda en önemli etken yine insan: Aşırı hız, uykusuzluk, alkollü araç kullanma, Acelecilik, eski araçlar.

Kazaların önemli bir bölümü aşırı hızdan kaynaklanıyor. Eskiden hatalı sollama ilk sıradaydı, şimdi yollar bölündü, güzelleşti ama bu sefer hız arttı. Hız derken 2 tip araç grubu var. Bir grup 15-25 yaşında eski arabalar var. Sayısı az değil. Bir de 15 yaş ve altı kilometresi düşük araçlar var. 15 ve küçük yaş araçlar normalden hızlı gidiyor, özellikle de şehirler arası yollarda ve zaman zaman da şehir içi yollarda. Eski arabaların trafikten men edilmesi gerekiyor ama hükümet bu konuda pek bir şey yapmıyor. Birinci el arabalarda %60-70 oranında vergi olunca fiyatlar uçuyor, ikinci el arabalar değerlendiriliyor. Üçüncü el, trafikte olmaması gereken eski arabalar ise ülkenin ekonomik koşullarında dolayı hurdaya çıkarılmayıp trafikte geziniyor. Hükümet sıfır arabadan vergiden para kazanacağım diye vatandaşını düşünmüyor. Türkiye’de muhtemelen değişmesi gereken 5 milyonun üzerinde eski araç varken, vatandaş eski arabaları değiştiremiyor ve kazalar otomatik olarak artıyor.

Ülke olarak toplu taşıma sistemini geliştiremediğimize hele hele de en güvenli ulaşım aracı olan demiryolu sistemini geliştirmede bir arpa boyu yol alamadığımıza göre yapabileceğimiz en önemli şey eski araçları değiştirmek. Eski araçları devlet 5000 TL’ye sayarak hurdaya çıkaracak. Vatandaş üzerine 5000 TL vererek yeni araç alacak. Tüm otomobil firmalarının en alt iki modelinden hiç vergi alınmayacak ve vatandaşa 5000 TL karşılığında değiştirilecek. En basit çözümlerden biri bu. Bu durumda ilk akla gelen soru şu olacak: yeni araç daha hızlı sürüş ve kazalar.

Doğru ama sonrasında eğitim giriyor işin içine, trafikte düzenli kontrol giriyor, cezaların caydırıcı etkisi gibi diğer önlemler giriyor. Avrupa’da bir yaya trafikte yola adımını attığı anda tüm araçlar duruyor biz de eğer bir yaya ışıklı yaya kaldırımında yeşil yandı diye bakmadan yola dalarsa aracın biri tarafından ezilme ihtimali % 70-80 ise bütün çözümler boşa oluyor o ayrı.

En iyi çözüm: Sürücüsüz otomobiller. Bunun için en 10 yıl beklememiz gerekiyor. Her yıl 5.000 kadar insanımızı kaybetmeye devam edeceğiz . 

 
Toplam blog
: 537
: 1884
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Gündemi ve olayları yakından takip etmeye çalışıyorum. Sinema, kitaplar, spor, doğa, siyaset, miz..