Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Akıllı İnsan Neden Sormaz

Neden, neden sorulur? Gelmemiş, hayır demiş, kabul etmemiş… Kişinin size karşı bir yükümlülüğü, bağlılığı yoksa neden soramazsın, yapmışsa yapmış; değerlendirmeyi bunun üzerinden yaparsın.

Hani dost arkadaşsınız, bir şey mi oldu acaba, merakınızdan… O başka.

“Gelmiyorum”

Nedeni sizi ilgilendirmez, gelmiyorum üzerinden değerlendirme yaparsınız.

Bana göre haber vermeden gelmeme konusunda da toleranslı olmalıyız. Yaşam biraz rastgele, şekle sokmak sıkıcı. Her şey bize göre dizayn edilecek hayat bizi bekleyecek.

Akıllı insan neden sormaz… Sorsan ne olacak, mazeretten bol ne var. İstemiyorum demek de kolay değil, bir şey uyduracak.

Öyle mi kardeşim, ben de gereğini yaparım. Neden sormak insanların hayatına karışmaktır. İnsanların gösterdikleri nedenlerin yarısı gerçek, yarısı uydurma. Gerçek nedenler koftiden istemiyorum diyemiyor anam hasta babam hasta. Bir kişi bir şeyi yapmıyorsa yapmak istemiyordur. Belki bir nedeni vardır ama bilmeye gerek yok.

Neden sormak has bir niyetiniz yoksa cinliktir. Niye soruyorsun gelmiyor işte; almıyor, kabul etmiyor, senin gibi düşünmüyor… Neden sormanın tek mantıklı gerekçesi dostun arkadaşın için bir şey mi oldu acaba şeklindeki endişedir.

Niye gelmedin, bizi atlatıyorsun şeklinde suçlayıcı yaklaşımlar hoş değil, kişiler arası ilişkiler isteğe bağlıdır, istiyorsa gelir istemiyorsa gelmez, mazeret bildirmek hatta hiçbir şey söylemek zorunda değil.

Bu böyle olmuyorsa cahil insanlarla birliktesiniz.

Görevli durumu farklı, memur amirine mazeret bildirmek zorunda.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..