Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '10

 
Kategori
Siyaset
 

AKP-Referandum-By pass

AKP iktidarının en ciddi icraatı, deklare ettiği ve yasa değişikliğiyle gündeme getirdiği referandum kozudur.

Ne YÖK, ne Yargı, ne de Ordu konusundaki tasarrufları hiç, hiçbirisi bu denli önemli değildi.

Halk oylaması çok masum gibi görünen ama aslında yerinde ve zamanında kullanılmazsa en temel insanlık ve hukuk değerlerini berhava edecek bir uygulamadır. İnsanlığın yüzlerce yılda biriktirdiği kültürel, bilimsel, toplumsal, hukuksal değerleri bir yana bırakıp, uzmanlık isteyen bir işi, konuyla uzmanlık düzeyinde ilişkisi olmayan halka havale etmek doğru değildir.

Zaten çoğu kez halk oylamasının sonucu bellidir. Erki elinde tutan için, yapacağı işe masum bir kılıftır halk oylaması.

Hatırlayınız bu halk, 1982 anayasasını % 92 ile kabul etmiş, Ecevit ve Demirellere siyaset yasağını onaylamıştı. Birkaç yıl sonra yine bu halk Ecevitlere Demirellere uygulanan siyaset yasağını kaldırmıştır. Doğru olan hangisiydi. Yasaklılık mı, serbestiyet mi?

Bugün üniversitelerde başörtüsü sorununu referanduma götürürseniz, halk % 90 ile başörtüsüne, türbana onay verir. Peki doğru olan buna halkın karar vermesi midir yoksa hukuk adamlarının karar vermesi midir?

Bugün halka sorsanız <ı>“DTP lileri meclisten atalım mı? “ Kuşkunuz olmasın <ı>“atalım” der.

Peki doğrusu atmak mı?

Bugün halka sorsanız;

Tübitak’ı kapatalım mı?

Genel af çıkartalım mı?

İmzaladığı çeki ödemeyen kişiye hapis cezası uygulayalım mı?

Boşanmalarda malları eşit paylaşalım mı?

Tapuda rüşvetsiz iş yapmayan görevliyi hoş görelim mi?

Ziraat fakültelerini kapatalım mı?

Basında sansürü kaldıralım mı?

Her şehirde sadece bir tek Atatürk büstü bırakalım mı?

Kıbrıs’ı 82. vilayet yapalım mı?

İçkiyi evde bile yasaklayalım mı?

Dersaneleri tamamen kapatalım mı?

Marmara ile Karadeniz arasına, var olan boğazın iki km yakınına bir boğaz daha açalım mı?

Belediyelerin sudan aldığı ücreti sıfırlayalım mı?

Ekmek bedava olsun mu?

AKP hükümeti ilanihai iktidarda kalsın mı?

Hapisten yeni çıkan Ağca tekrar hapse konulsun mu?

Şer’i hukuk seçmeli olsun mu?

Halka sormak bu kadar muteber ise kanunlara yönetmeliklere, tüzüklere ne gerek var?

Hukuk ne işe yarar?

Bilim adamlarının işi ne?

İnsanlığın bunca bilgi ve kültür birikimine ne lüzum var? Sorun halka, halk versin kararı. Siz sadece referandum neticelerini icra edin bari.

Referandum kadar Türkiye’nin geleceğine zarar verebilecek bir başka mefhum yoktur.

Her şeyi by pass edebilirsiniz bu yolla .

Valla ben yapmadım halk yaptı!

Bu faullü oynamaktır.

Bakın sizin halka daha iyi hizmet sunmaya yönelik olduğuna inandığım ‘tam gün ‘ yasanızın arkasındayım doğru olan bu, hekim camiasının yıllardır özel muayenehaneyi haksız kazanç için kullanmasına dur diyen yasanız şimdiye kadar hiçbir iktidarın neşter vuramadığı bir sorundu. Yüreklice TTB nin karşısına dikildiniz kutlarım. Halkın çıkarına dönük her siyasetiniz destek bulur benden.

Ancaaak referandum kozunu kullanacağım demeniz demokratik değildir. Yanınızda da değilim bu nedenle. Kaçıştır, faüldür, yanlıştır.

Hatta bence referandum insanlığın binlerce yıllık birikimlerini by pass edebileceği için hiç kullanılmaması gereken bir argümandır.

İktidarda her kim olursa olsun referandum kozunu çekene tavrım sabittir. Red.

Sahi bir kaç önerim daha var size, haddimi aşmayacaksam.

Tekel işçileriyle niye boğuşuyorsunuz ki, eczacılarla, tabiblerle, referanduma götürseniz hemen çözülmez mi sorunlar.

Eee ben yapmadım halk yaptı.

Yalnız bir müstakil ‘referandum gazetesi ‘ olsun, halkın bilgilendirilmesine yönelik.

Birde her ayın ilk Pazar günü referandum günü olarak ilan edilsin. Halk gitsin oyunu kullansın o gün. Ohh ne ala, ne ala.

Ben bu çalıma bu by pass’a karşıyım.

Minder dışına kaçmayınız, siz minderde güçlüsünüz mir’im.

Eğer bu referandumlar uygulanmaya bir başlar ve halk tarafından da bir kanıksanırsa, Türkiye’nin nerelere gideceğini düşünmek bile istemiyorum maalesef.

Zor zenaattır demokratlık, vesselam.

Fizikçi. Dr .İbrahim EROL

 
Toplam blog
: 135
: 694
Kayıt tarihi
: 31.08.09
 
 

Gazi Üniversitesi fizik lisans eğitiminin ardından, Marmara Üniversitesi'nde master, İTÜ'de dokto..