Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '10

 
Kategori
İnançlar
 

Alevi benim, sünni benim..

Alevi benim, sünni benim..
 

Hz Ali (r.a) en büyük veli ve imamdır..


Sevgili Milliyet Blog ailesi, tekrar sizlerle birlikte olmaktan ve büyük onur duyuyorum..

Ben Sünni bir bayanım, buradan Alevi ve Sünni kardeşlerime seslenmek istiyorum..

Nedir alevilik?

Alevilik; Hz Ali ( r.a ) yi sevmekse, onun yolundan gitmek, yaptığını yapmak, onu ve ehlibeytini her zaman saygıyla anmak, onu gökteki bir yıldız gibi görüp kendi yaşantımızda yönümüzü bulmak amaçlı takip ediyorsak eğer BEN HERKESTEN DAHA ÇOK ALEVİYİM..

Toplumumuzda bugün Alevi ve Sünni ayırımı iyice belirgin hale geldi.. Mezheplerimiz ne olursa olsun, hepimiz MÜSLÜMANIZ ve bir tek hedefimiz var, hepimiz aynı Allah'a inanıyoruz. Yollarımız farklı olsa da ulaşılan dayanılan yer aynıdır.. Sonuçta hepimiz Allah'ın yarattığı kullarız, hepimiz onun katında biriz ve aynı haklara sahip olarak ne bir eksik ne bir fazla, hepimizi eşit yarattı. Sonuçta hepimiz insanız ve birlikte, aynı bayrak altında ve aynı topraklarda yaşıyoruz, birbirimize sahip çıkarak, kenetlenerek yaşamayı öğrenmeliyiz..

Türk toplumu Müslümanı, Hristiyanı, Yahudisiyle, Alevisi, Sünnisi, kürdü, lazı, çerkezi ve tatarıyla bir bütündür. Bizler bu kültür zenginliğine sahip çıkalım. Birlikte yaşamayı öğrenelim, öğretelim.İslam dini ayırımcılığı kabul etmez, Yüce Allah kendisine inanmayan bir kuluna rızık veriyor, yarattığı her şeyi hiç ayırım yapmadan emrine sunuyorsa biz kim oluyoruz ki alevi, sünni ayırımı yapıyoruz..
Alevi bir erkek ve Sünni bir kız, birbirlerine aşık olamayacaklar mı?

Evlenemeyecekler mi?

Bırakalım evlensinler, bırakalım mutlu olsunlar. Gelin bu kültür hazinesini harcamayalım, devamlılığını sağlayıp dünyaya islamın, kardeşliğin ve birliğin ne olduğunu gösterelim..

sevgilerimle..

gülayca..

 
Toplam blog
: 16
: 973
Kayıt tarihi
: 16.09.07
 
 

Ben Gülay Bilici, Ankara'da doğdum, eğitimimi Ankara'da tamamladım, özel bir okulda eğitimci olar..