Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '09

 
Kategori
Haber
 

ALO 184 domuz gribi

ALO 184 domuz gribi
 

Yeni gribimiz hayırlı uğurlu olsun vatana millete. Bütün dünya sağlık örgütleri alarma geçti bizimkiler sondan ikinci haber olarak verdiler. Nihayet yarım saat önce gerekli açıklama yapılabildi. Henüz ülkemize ulaşmamış, ancak ulaşabilme ihtimali olan bu domuz gribi hakkında bilgi verilmeye çalışıldı. Önlem olarak havaalanlarında sağlık kontrolü yapılacakmış. Gerekli sağlık kitleri ve maskeler hazırmış. Gerektiğinde dağıtılacakmış. Bir de Alo 184'e telefon edip merak ettiklerimizi sorabilecekmişiz karşımıza çıkanlara. Ne biliyoruz ne soracağız? Hapşırsak, ateşlensek hemen o telefonumu çevireceğiz? Ben bir şey anlamadım bu işten. Dış kaynaklı haberleri takip edip orada olup bitenden duyup öğreneceğiz nedir ne değildiri.

Anlamadığım bir başka şey de bu domuz gribi denen şeyin neden daha önce varolmadığı. Neden şimdi bu zamanda çıktığı. Hem de son zamanlarda en çok korkulan kuş gribini de ihtiva ederek, bütünleşmiş bir şekilde daha korkunç bir hal alarak ortaya çıkması çok düşündürücü. Kuş gribi yüzünden binlerce hayvanı telef etmiştik hatırlarsanız. Şimdi ne olacak? Bütün domuzları mı itlaf edecekler? Domuzları itlaf ettikten sonra bu sefer at, kuş, domuz karışımı bir virüsle mi karşılaşacağız? Yok mudur bunun bir sonu? Düşündükçe çıldırasım geliyor. Yakalanıldığı an ölümle sonuçlanan henüz çaresi olmayan bir salgınla karşı karşıyayız. Ama bakıyorum da hiç bir heyecan yok bizim memlekette. Ne de olsa bana uğramadı daha diye düşünülüyor herhalde. Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasıncılık anlayacağınız. Hatta adı itibariyle "bak bak domuz yiyorladı kafirler Allah onları cezalandırdı. Yermisin domuzu al sana" diye düşünenenler bile var. Domuz yemediği sürece bu hastalığa yakalanmayacağını düşünenler. Valla komplo teorisi lazımsa bu müslümanların işi bile denebilir.

Bana kalırsa bu grip türü de daha önce birden bire ortaya çıkan virüslerden biri. Bir miktar insan canından olsa da illaki bir çözüm bulunuyor ve o virüs yok ediliyor. Bakalım bu sefer bu domuz gribine ilk aşıyı kim bulacak ve domuz kumbarasını kim dolduracak?

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 128 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..