Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Altın Bahar Projesi

Çok anlamlı bir üretim haberiyle karşınızdayım efendim! Duyduktan sonra ve okuduktan sonra tepkim şu oldu: “ Bu fikir aşamasında mı yoksa gerçekleştirildi mi?”  Bir de bu üretim fikrinin gerçekleştiğini duyunca iyice mutlu oldum ve heyecanlandım. Sizleri de çok merak ettirmeden yazmaya başlayayım…

2019 yılı ülkemizde “ Yaşlılar Yılı” olarak ilan edilmişti. Bu minik ayrıntıyı belki bazılarınız daha önce duymuştur, duymayanlar ise şimdi öğrendi zaten. Bu sene yaşlılar yılına özel güzel bir üretim fikri ortaya çıkmış öncelikle. İstanbul’da büyük bir ekmek üreticisi yaşlılar yılına özel farklı bir çeşit ekmek üretmeyi düşünmüş ve en güzeli bunu hayata düşünceyi hayata geçirmiş. Prof.Dr.Bülent Saka’nın bu konuda bir tavsiyesi olmuş, bu tavsiye üretilecek ekmeğin besleyici değeriyle ilgili. Proje kapsamında üretilecek olan ekmeğin çeşidi  “ Altın Bahar” . Altın Bahar ekmeği, bir insanın günlük Kalsiyum ve D vitamini ihtiyacını karşılayacak şekilde üretilmiş. Günlük tüketilmesi gereken adet ise 2 olarak belirlenmiş. Altın Bahar ekmeğini 70 gram, küçük bir ekmek olarak düşünebilirsiniz. Yakında İstanbul’da büfelerde satışa sunulacak Altın Bahar ekmeğinin tadına bazı şanslı tüketiciler şimdiden bakmış bile.

Hayatımızda yer alan tüm canlılara değer veriyoruz, hassas davranıyoruz fakat çocukların ve yaşlıların yeri çok ayrı değil mi? Birisi hayatın başlangıcı diğeriyse sonu. Sürekli sevgiye ve ilgiye ihtiyaçları var, bunu hiç unutmasak ne güzel olur. Yaşlılara özel bir yıl seçilmesi, onlara gösterilen değerin daha da arttırılmış olması, bir de üstüne onlar için bir üretim fikri doğması ve her zaman söylerim bunun fikir olarak kalmayıp gerçekleşmiş olması Mükemmel…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne, bu özel projeyi gerçekleştiren üreticiye, maneviyatı ve insan sevgisini toplumumuzdan esirgemeyen kişilere, bu üretimin gerçekleşmesi adına fikirleriyle hepimizin yoluna ışık tutan beyinlere, tüketiciler ve tüm okuyucularım adına teşekkür ederim…

Sağlıkla Kalın!

Not:“ İçine sevgi serpilmiş ekmek üretimi diyebiliriz.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..