Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Altın Portakal'da kültürün bakanı halk

Altın Portakal'da kültürün bakanı halk
 

Kamil MASARACI' nın O Karikatürü...


46. Altın Portakal Film Festivali…

Etkinliklerin üçüncü gününde, Akdeniz Üniversitesi OLBİA Salonu’ nda, Cumhuriyet Gazetesi karikatüristi Kamil MASARACI’ nın, konusu sinema olan karikatür sergisinin açılışındayız.

Her etkinliğe, ki bu yıl hepsine yetişmek mümkün değil, olağanüstü bir performansla ulaşan Büyükşehir Belediye Başkanı Akaydın Hoca yine gelmiş, yıllardır hizmet verdiği üniversitesinde, evindeymişçesine dingin, keyifli, acelesiz, sergiyi gezenlerle sohbet ediyordu. Sn. Masaracı da yanında…

Karikatürist MASARACI 40 yıl öncesinden dostum, sınıf arkadaşım… Ve sergilenen karikatürlerden birisini inceledikten sonra bir soru takıldı aklıma, yanlarına gittim, Sayın Kültür Ve Turizm Bakanı’ nın festivale gelip gelmeyeceğini sordum…

Sayın Günay’ ın geçmişte de Altın Portakal Film Festivali’ nin açılışlarına geldiğini anımsamıyorum. Ama sonra katılıyordu…

Hoca baktı yüzüme, ‘’ Belki gelir… ’’ dedi.

Üstelemedim; ama ne bakışları, ne de yanıtlayışındaki ses tonu bir muhalifinki gibi değildi.

Ben onun kadar denli değilim sanırım; o karikatürün önüne gittim yine… Çizimlerin yanındaki ifadeleri okudum, ‘’ Neden olmasın…’’ diye düşündüm…

Altın Portakal Film Festivali’ nde kültürün bakanları, izleyenleri halktı… Vekili değil, halkın ta kendisi…

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..