Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '17

 
Kategori
Şiir
 

Amasyalı Şairin Aşkı Amasyalı Olursa.. / Hikmet Okuyar

Amasyalı Şairin Aşkı Amasyalı Olursa.. / Hikmet Okuyar
 

 

Amasya Sevdası / Hikmet Okuyar isimli eserimi yazarken, 7 ilçe güzelliğinde; Suluova, Taşova, Merzifon, Irmakkıyı, Borabay, Şahinyalası, Esençay yakınlarından bakardım tasarım çalışmalarıma.. Gözlemlerimde, 444 tür çorba etli yemek, plav, pasta, çörek, börek, şurup komposto turşu türü yöresel olduğunu duymuş; Şebinkale merkezli Şebingülü Fidanı, Toyga çorbası ile Tamzara oyun havası ve orjin türksünü de Kelkit havzası muhteşemliğinde bulmuştum..
Şebingülü Dostu Amasyalı Ünlü Şair Mihri Hatun hayranlığımla Ferhat ile Şirin hikayesinden Dünyaca ünlü 5 yıldızlı Amasya Elması bahçelerine nohut, bamaya fasülye bağlarına girdiğimde..
BENİM Aşkım AMASYALI.. / Müzeyyen Keskin deyişini , şarkı türkü slov yapmaya çalışan özel yetenekli Amasyalı kızlarla tanışmıştım.. O kızlara, şiirin mutlaka müziği bestesi ile Amasya Kültür Sanat Eserleri envanterine kazandıracağını söylemiştim.. Üsdatların tam da bestelik dediği eseri gereği için 30 saatlik alt yapı çalışması sonunda Amasyaşat Başkanı Müzeyyen Keskin imzasıyla yeniden paylaşıyorum.. Eser ile Şiir dünyasında Şiringül gibi şiirli hikaye yazarları da Raya Byramova gibi resimli şiir tasarımcıları da ilgilensin diliyorum..
*
BENİM Aşkım AMASYALI.. / Müzeyyen Keskin
*
Mihri gibi Şebingülü..
Benim aşkım Amasyalı.
Şirin halli tatlı dili..
Benim aşkım Amasyalı.
*
Yanakları elma alı
Dudakları kiraz balı
Gözleri yosun yeşili..
Benim aşkım Amasyalı.
*
Yedi veren gül sinesi
Beş yıldızlı bir tanesi
Şimalyıdız efsanesi..
Benim aşkım Amasyalı.
*
Gizemlice cana hoş gel
Esençay'dan çağla coş gel
Müzem diye aşkla koş gel..
Benim aşkım Amasyalı.
*
Ferhat gibi doğduğum yer,
Irmak gıyı sevdiğim yer,
Seve seve övdüğüm yer..
Benim aşkım Amasyalı...
*
Müzeyyen Keskin
23.X1.2016, Irmakkıyı / AMASYA
.......

 
Toplam blog
: 118
: 137
Kayıt tarihi
: 29.09.12
 
 

Müzeyyen KESKİN   AMASYAŞAT Başkanı Türkiye Sevdası Kültür Sanat Danışmanı Karadeniz Sevdası Kült..