Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '07

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Amerika'da basketbol bursu için adım adım

Amerika'da basketbol bursu için adım adım
 

İyi bir basketbol oyuncusu iseniz Amerika'da tüm üniversite öğrenim ücretlerinizi karşılayabilecek burs alma olasılığınız çok yüksek. İşte size 10 adımda Amerika'da basketbol bursu:

1. Amerika'da okumak isteyip istemediğinize karar verin,

2. Amerika'da hangi bölümde eğitim almak istediğinizi belirleyin.
Amerika'da bölüm tanıtımları için: http://www.okulariyoruz.biz/default.asp?L=TR&mid=507 adresine tıklayabilirsiniz.

3. Basketbol bursu veren okullar listesinden sizin istediğiniz bölümde eğitim verilip verilmediğini araştırın.
Amerika'da ligde oynayan ve basketbol bursu veren okullar listesi için: http://www.okulariyoruz.biz/default.asp?L=TR&mid=655 adresine tıklayabilirsiniz.

4. İyi performans sergilediğiniz bir maçınızı kaydedin ve CD formatında çoğaltın. (CD’nin hangi formatta nasıl çalıştığı ile ilgili bir açıklamayı CD üzerine eklemeyi ve adınızı soyadınızı yazmayı unutmayın)

5. Basketbol CD’nizden 15-20 kopya yapın.

6. İlgilendiğiniz okulların basketbol koçlarıyla temasa geçin ve başvuracağınız yıl yeni oyuncu alıp almayacaklarını sorun. Cevaba göre o okula evrak ve CD gönderin. Her yıl her pozisyon için sporcu alınmıyor olabilir veya o yıl burs verilmeyecek olabilir vs. İlgilendiğiniz okulun basketbol koçunun adını ve iletişim bilgilerini bilmiyorsanız yorum yaz kısmından ya da direkt
isiltabag@okulariyoruz.biz email adresinden bana ulaşabilirsiniz.

7. Türkiye’de sizi çalıştıran antrenörünüzden referans mektubu alın. (Referans mektubu basketbol ile ilgili sıçrama yüksekliği, boy, takım pozisyonu gibi bilgileri içermeli)

8. Sizin pozisyonunuzda basketbol oyuncu arayan aynı zamanda istediğiniz bölümde (mühendislik, sanat, işletme vs.) eğitim veren okullara önce basketbol bursu için başvurun. Bir yandan da akademik başvuru için hazır olun. Burs ile ilgili ışık yakaladığınızda ve tabii akademik başvuru tarihlerini kaçırmadan tam başvurunuzu yapın.

9. Okuldan kabul aldıktan sonra kabul sonrası işlemlerinizi yaparken okulun göndereceği sporcu anlaşmalarını ve NCAA lig kurallarını inceleyerek imzalayın.

10. Sonunda hepsini başardınız. Tebrikler.

İlgili Linkler:
Türkiye Basketbol Federasyonu ( http://www.tbf.org.tr)
FIBA (http://www.fiba.com)
NBA (http://www.nba.com)

Bol burslu günler dileğiyle,

Işıl Tabağ

 
Toplam blog
: 189
: 6400
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Endüstri Mühendisi olan Işıl Tabağ, Avrupa Okullar Birliği görevinden sonra 1998 yılından bu yana..