Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '09

 
Kategori
Güncel
 

Anadolu Müslümanlığının yarattığı hoşgörü ve açıklık bu tür radikal düşüncelerin en güzel ilacı.

Anadolu Müslümanlığının yarattığı hoşgörü ve açıklık bu tür radikal düşüncelerin en güzel ilacı.
 

Yukarıdaki fotoğrafdaki kurucunun, toplumu ve toplumun ona güvenini birlikte analiz etmeliyiz.


Maalesef İdil Biret'in Topkapı konseri bir şekilde protestoya uğradı. Gönlümden bir şey geçiyor, geçmişte yaptığımız hataları canlandırmamak için, bu ülkeyi en az bizim kadar sevdiğine inandığım Alperen'li arkadaşlara giderek, sanatı, İdil Biret'i, onu sevmenin vatan sevgisini artırdığını ve deneyimlerimi anlatmak oradaki arkadaşlarla konuşmak istiyorum. Benimle gelmek isteyen var mı? Samimi olarak soruyorum.

Topkapı Sarayında ve uygun her mekanda içki ve şarap içilir, kutlama yapılır, konser dinlenir. içki ve alkol tüketimi üzerine yasaklar koymak geliştirmek, reklam ve satışını engellemek modern devletin işi ve oyuncağı değildir. İçkinin aşırı tüketimi ve zararları üzerine fikir beyanı tamam ama yasağa hayır.

Ne demiş Ömer Hayyam, hem de iyi demiş.

"Ey kara cübbeli!

Taş atma bu dünyayı bilmek isteyenlere.

Onlar yaradanın sanatı peşindeler;

Seninse aklın fikrin abdest bozan şeylerde..."

Toplum kapandıkça, içe çekildikçe perdelerini örttükçe oralarda kaç tane daha çocuğun bu tür tacizlere uğradığını bilemiyoruz. Yarattıkları korku ile sapıklık paralel gidiyor.

Anadolu Müslümanlığının yarattığı hoşgörü ve açıklık bu tür radikal düşüncelerin en güzel ilacı. Bir yazı okudum geçenlerde makul din adamalrı ve halkın önemli kısmı Arabistan kaynaklı, Vahabi denen baskıcı Müslümanlığın sonuçlarından çok rahatsız. Müslümanlığı vahşet inancı haline geliyor güzelim inanç, Tanrı ile kul arasına hesaplarından oluşmuş bir fatura koyuyorlar.

Yazıcıoğlu yaşasaydı Topkapı saldırısına izin verir miydi?! Ölüm, demek ki bazı güçlerin denetimsiz serbest kalmasına yol açabiliyor. Şimdi makul göründüklerini söyleyen cemaat, parti ve siyasi hareketler oluşturdukları muaazzam gücü, liderlerini ölmesi halinde nasıl yönetecekler? Şiddet ve radikal grupların eline geçerse ne olacak? Devletin ilgili birimlerinin şefkatiyle büyüyen bu dinamikleri kim kontrol edebilecek?

Büyük liderlik, geleceği de planlama, idari yapılarını oluşturma ve denetime açık oluşumlara çevirmektir. Kurucu, cumhuriyeti tam da bu düşüncelerle geleceği planlayarak kurmuş.

Bugünkü siyasi hareket, cemaat ve partilerin yasal olmayan şekilde devlete alternatif organizasyonlar, okullar kurması devlet içinde paralel devletler oluşturması çabası geleceği karanlık bir çabadır.

Tüm bu oluşumlar uluslarararası denetime, kontrole açık değildir. Lideri öldüğü zaman bu yapıların gelecekte ne olacağı, nasıl yönetileceği sorusunun cevabı yoktur. Vatan millet aşkıyla gerçekleştiği söylenen bu yapılar ve okullar madem vatan ve Türk, Türkiye aşkıyla kuruluyor, yapılanmaları hakkında, vizyon, mizyon ve idari birimleri hakkında neden bir şey açıklanmıyor?

Tarihsel karakterlerin gücü arttıkça, ölümleri ile geride kalanların kısa sürede amaçlardan uzaklaştıkları, kaosa yol açtıkları bilinen, gözlenen bir şey. Bu yüzyılın en önemli tehlikesi bu tür gizli yapılanmalar ve güçlerdir. Önemlerini abartmamakla birlikte geleceğin potansiyel savaş ve ölüm nedenleri olabilirler. Eskilerin derin devletlerinin yerini almaya aday bu yapılanmalar uygun koşullar ve zemin bulduğunda nasıl davranıyor olacakları ile ürkütmeye devam ediyorlar.


SERBEST VE AÇIK YAŞAM

Yaşamın her hali üzerinden ötekileştirmek üzere baskıların kalkması insanın kendi oluşuna giden yollardaki iniş çıkışların sorumluluğunu alması. Hayatı ve olanları serbest bırakma, kendi kalıplarıyla başkasını örtmeme, sıkıştırmama. SERBEST VE AÇIK YAŞAM deneyimi, yeni yüzyılda bulacağı tanımıyla böyle bir şey benim için. Kendimle, kendim olmaya engel çıkmaması, anda yaşamak, ifademin seçimlerimin özgür olması.

Kamplaşmanın, saflaşmanın neresinde olursanız olun bir kampa ait olduğunuz gerçeğinizin olduğudur. Bir kampa ait olmak, onun ezberiyle hareket etmek benim pek içime sinen bir şey değil açıkçası. Bulunduğum yerdeyim ama oraya ait değilim durumu kısacası.

Bu tanım üzerinde düşünmeliyiz. Serbestlik, açıklık üzerine de. Eski çağ şeffaflık üzerine kuruluydu, bütün hallerinizle kişilerin, devletin vb gözetiminde olmak yani. Açıklık, sadece paylaşmak istediklerinizle ortada olma durumunuz. Kişisel alanlarımın özel kalması, birey değerlerimin toplumsal hezeyana, çılgınlığa feda edilmemesi, Topluma kurban edilmeme özgürlüğümün olması.

Biri olmadan diğerinin olabileceği yeni halin kabulu. Özgür bireyin yüzyılı yeni yüzyıl.

Gözümüz aydın ihtiyar tutuklandı. Hüseyin Üzmez'i ve bütün bu tür sapıkları uzun süreli hapiste görmek umudu ile.

 
Toplam blog
: 202
: 994
Kayıt tarihi
: 29.06.07
 
 

Sosyal medya danışmanı, grafik tasarımcı.  ..