Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Anılarda kalan: öykü ve şiir tadında yapılan bir etkinlik

AYDIN ilimizin turizm açısından epeyce ünlenen. tanıtılan Kuşadası son iki yılda sanat, kültür, edebiyat alanında güzel, kalıcı etkinliklere imza atıp kucak açıyor. Deniz, güneş ve mavinin buluştuğu bu güzelim ilçede Anadolumuzun değişik kentlerinden gelen ünlü, güzide şair ve yazarlarımızın katkılarıyla hazırlanan belli bir program çerçevesinde sanatımıza, kültürümüze özveriyle katkıda bulunuyorlar.Yürekleri ısıtan bu çaba alkışlanmalı ve katılanları tebrik edilmelidir.

İki yıldır Kuşadası’nda ÖYKÜ ve ŞİİR GÜNLERİ düzenleniyor.Bu her iki etikinlikte de Şair ve yazarlarla görüşme, tanışma olanağını bulduk.Sanatımız, kültürümüz bağlamında yararlı bilgiler elde ettik.Başta Türkiye Gaziler Vakfı Başkanı değerli gönül dostu sayın Selim Esen, Kuşadası Belediye Başkanı sayın Fuat Akdoğan’ın katkılarıyla bu ülke çapındaki öykü ve şiir günleri gerçekleşiyor. Önce tüm emeği geçenlere teşekkürlerimi, saygılarımı sunuyorum.

Karizmatik bir kişiliğe sahip olan Türkiye Gaziler Vakfı Başkanı Sayın Selim Esen’nin koordinatörlüğünde gerçekleştirilen bu sanatsal etkinlik yerel ve ulusal basında yer alarak amacına ulaştı diyebiliyorum. Sayın Selim Esen ve Aydın eski Milletvekili M.kemal Yılmaz Eylül ayı başlarında Söke’ye yanıma gelerek bir sürü Davetiye, afiş, kitap, broşür v.s. belgelerle Öykü ve Şiir Günlerinin tanıtımı bağlamında ne denli uğraş verdiklerinin şahidiğim. Öykü ve Şiir Günleri’nin etkinliği sırasında Sayın Selim Esen etkinliğe konuk ve konuşmacı olarak davet edilen sanatçılarla tek tek İlgileniyor, bir intiyaçları varsa anında gidermeye çalışıyor proğramın düzeyli bir şekilde gerçekleşmesine çaba harcıyor.
Bu pencereden yola çıkarak Sayın Selim Esen’i başarılı gördüm.Belk başarılı olmasının nedeni yanında ve kendisinden ayrılmayan güleç yüzlü öykü yazarı değerli eşi Sultan Su Esen Hanımın da katkılarını unutmamak gerekir. Bir hemşehrim olarak Sultan Su hanımla gurur duydum.Hani boşuna dememişler : “Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır” Sultan Su Esen’i görünce bu sözü anımsadım..

2.Kuşadası Öykü ve Şiir Günleri etkinliklerine ilk iki günde yoğun işlerim dolayısıyla katılamadım. Ancak 30 Eylül 2005 Cuma günü öğleden sonra katılma olanağını buldum. O günde Kuşadası’nda Mahmut Özay’ın bir adı sokağa verilmiş ve açılışı sabahlayın yapılmıştı. Buna da çok sevindiğimi belirtmek istiyorum. Kuşadası Belediye Başkanı sayın Fuat Akdoğan’a burada tekrar teşekkürlerimi sunmadan geçemeyeceğim. Yukarıda adını belirttiğim tarihte Aydın(lı) öğretmen Mahmut Özay’la ilgili PANELİ baştan İzledim. Öykü yazarı Mahmut Özay’ın yeğeni Aydın(lı) emekli Milletvekili şair ve yazar M. Kemal Yılmaz başkanlığında Hüseyin Yurttaş, Ayşe Şen ve Hüseyin Kuru üzüm vardı. Daha öncede Yine Mahmut Özay ve Öyküleri konulu Panelde Zehra Ünüvar, Lütfiye Aydın, Ahmet Özer, Doç.Dr. Şevket Toker’i izlemiştim. Her iki panelde de

Mahmut Özay hakkında önemli bilgiler edindim. M.Kemal Yılmaz Mahmut Özay hakkında duygulu anlar yaşatan bir konuşma yaptı, bu panellerde emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür etti. Bir ara gözyaşlarını tutamadı “ beni bağışlayınız fazlaca konuşamayacağım “dedi. Bu arada beni işaret ederek” aslında Mahmut Özay’ın kitabını yazan araştırmacı yazar Abdülkadir Güler’e izin verirseniz söz vermek istiyorum “dedi. Sayın M.Kemal Yılmaz’ın çağrısı üzerine söz alıp şunları kısaca Söyledim:Ben, Aydın(lı) öykü yazarımız Mahmut Özay’ı 1970’lerden beri Varlık Dergisi, Varlık Yıllığı, Yeditepe ve Hisar Dergilerindeki öykülerinden dolayı tanıyordum. Ancak O ‘nun için bir kitap yazacağımı hiç düşünmemiştim bile. 1985’lerde

Şanlıurfa’dan Söke’ye geldiğimde ve daha sonraki yıllarda Sayın M. Kemal Yılmazla daha yakından tanışma fırsatını buldum. Bu kitap yazma görevini Sayın M. Kemal Yılmaz’ın isteği üzerine buradan yola çıkarak ve iki buçuk yıl emek vererek “Mahmut Özay Hayatı, Eserleri ve Eserlerinden Seçmeler” ( Kolalı Matbaası 2004) adlı kitabım ortaya çıktı Kitabım Mahmut Özay’ın hayat öyküsünü ve eserleriyle yeniden günışığına çıkarıldı. Mahmut Özay 75 yıl öncea Söke’de Ali Rıza Faik Bey ilk okulunda öğretmenlik yapmıştı( 1930- 1930) O’nu yazmak bana nasip oldu… Nerden nereye? Bu panellerde fazlasıyla sayın yazarlarımız Mahmut Özay hakkında gerekli bilgileri verdikleri için sözümü fazla uzatmak istemiyorum. Tüm emeği geçenlere bir daha şükranlarımı arz ediyorum. Burada bir iki dileğim olacak: Yılmaz ve Özay Ailesi, torunu Uğur Özay burada iken onlardan ricam bu

1- Kuşadası’da MAHMUT ÖZAY VAKFI kurulmalıdır, Başta sayın M. Kemal vakfın bir an önce kurulmasını yararlı görüyorum. Bu Vakıf kurulunca her yıl belirli zamanlarda Mahmut Özay adına Türkiye çapında öykü yarışmaları düzenlemek suretiyle yazın dünyasına, geniş çevrelere Öykü yazarımız Mahmut Özay’ın öykü poetikasını daha geniş alanlara yansıtmış olacaktır diye düşünüyorum;bu önerimi söylerken eğitimci şair ve yazar sayın Mehmet Aydın Beyde beni destekleyerek ”Abdülkadir Güler’in önerisine bende katılıyorum “dedi..

2-Kuşadası veya Aydın’da mutlaka Mahmut Özay’a ait bir evi vardır diyedüşü nüyorum. Şöyle bir metrük ev varsa bu ev otantik olarak aslına uygun bir şekilde onarılmalı ve MAHMUT ÖZAY MÜZESİ haline dönüştürülmelidir. Mahmut Özay’ı çocuklar, gençler okumalı, halkımız O’nun eserlerini okuyarak aydınlanmalıdır. Türkiye’nin aydınlanmasına, genç dimağların gelişmesine Mahmut Özay gibi genç nesillerin yetişmesine gereksinim vardır. Aydın olarak bunları yapmak bir yerde görevimizdir.

3- Gelecek yıllarda Kuşadası Öykü ve Şiir Günlerinde halkın, öğrenci ve öğretmenlerin panellere katılmasını sağlamalıyız, İlçe Kaymakamı, Belediye Başkanlığı, belediyenin kültür hizmetini yürüten birimler, İlçe Milli Eğitim Müdürdüğü ile sağlıklı bir diyaloğ kurmak suretiyle hiç olmazsa lise son sınıfta okuyan öğrencilerin ve Türkçe, Türk dili veEdebiyatı Derslerine giren öğretmenlerin katılımını özellikle sağlamaya çalışalım, bu benim şahsi düşüncemdir..
Geçen yılda söylemiştim, “ söz uçar yazı kalır” bağlamında yapılan tüm konuşmaların tekrar bir kitapta toplanmasını diliyorum. Karizmatik olduğuna inandığım Türkiye Gaziler Vakfı Başkanı sayın Selim ESEN, bunu özellikle Kuşadası Belediyesinin katkılarıyla yapacağına inancım tamdır.

2. Kuşadası Öykü ve Şiir Günleri başarılı geçtiğine ve amacına ulaştığına inanıyorum, tüm emeği geçenleri bir daha tebrik ediyor ve 3. Kuşadası ÖYKÜ ve ŞİİR GÜNLERİ’nde tekrar buluşmak ümidiyle …

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..