Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '15

 
Kategori
Anneler Günü
 

Anneler Gününüz kutlu olsun...

Anneler Gününüz kutlu olsun...
 

"Huzurunuzda tüm annelerin annelerin gününü kutlarım. ama n'olur abartmayın. Annesiz çocuklar, çocuksuz anneler var."

Ayşen Gruda

Bu mesajı bir sitede okudum çok çok etkilendim. Annesiz çocuk, çocuksuz anne oldum.

Biliyorum bugün gazeteler eklerinde anne olan ünlülerle röportaj yapacak. Magazin programları hem ünlü, hem anne olanları bulup içlerinden birilerini yılın annesi  gibi gösterecek. Aynı yayın kuşağında “ünlüler ve anneleri” konulu yayınlarında ünlülerin küçükken ne kadar yaramaz olduğunu anlatan anıları konuşulacak, anneli çocuklu yarışma proğramları yayınlanacak. Hem çalışan hem anne olan kadınlar gösterilecek ve ikisinin bir arada yürümesinin zorluğundan bahseden sohbetler olacak. Herhangi bir sebeple anne olamayan, olmak istemeyen kadınların yaşayamadığı duygular irdelenecek. Birileri anne olacağı günün hayalini kuracak, birileri olamayacağı için üzülecek, birileri annesini özleyecek, birileri fırsat varken gidip sarılacak ve bir anneler günü daha böyle bitecek.

Tüm bunlar yaşanırken bazı anneler unutulacak. Eşlerinden, çocuklarından, ailelerinden, arkadaşlarından hiç sevgi görememiş, erkek çocuk için daha gencecik yaşında bir sürü çocuk doğurmak zorunda kalmış, değil işe okula bile gidememiş kadınlar. Çocuklarını namus cinayetlerine, kadın cinayetlerine, evlatları çocuk denecek yaşta, yaşça büyük adamlara kurban verilmiş kadınlar.. Kocalarının kartvizitine sığınmayan kadınlar. Çocuğunun dershane taksidini ödemek için bulaşıkçılık yapan kadınlar. Sevildiğini görmek için hediyeye ihtiyaç duymayan kadınlar. Ya onlar…

Bana göre toplumumuzda annelik doğurmak eylemi ile bağdaştırılıyor yani biyolojik bağ ile sınırlanıyor. Oysa ki “Al Yazmalım” filminde Türkan Şoray Kadir İnanır a ne diyordu ? "sevgi emektir." Anne olmak da emektir. O zaman çocuğa emek harcayan tüm kadınlar, kızlar da kavramsal olarak annedir ve anneler günü onlara da aittir

Belki birçoğunuz bir hastalıkla savaştığımı biliyor. Evet  birkaç yıldır, beyinle alakalı bir rahatsızlığım var. Bu nedenle yaşım kaç olursa olsun her çocuk gibi anneme muhtacım. “Benim annem” diyerek başlayacak birçok cümle kurabilirdim. Hatta bu bloğumda sadece annemi anlatabilirdim. Ama benim bir tek annem yok ki, Balıkesir e her gidişimde sevdiğim revani tatlısını yapıp o akşam annemlere gelen anne yarım Teyzem Hatice Annem, üniversiteyi yanlarında okuduğum ve eve geliş saatimi bilip beni balkonda bekleyen amcamın eşi Cemile Annem, her telefon edişimde dualarıyla beni ferahlatan ninemiz Fato Annem, canım annemiz Melihat Annem, küçük yakışıklım Emre min annesi adı gibi melek kalplim Melek Annem, hastalığımda elinden geldiğince yanımızda olan Nazmiye Teyzem, ve blogda benim için dualar eden melek yürekli annelerim, ablalarım….

En başta çocuğu olsun veya olmasın yüreğinde sevgi barındıran Milliyet Blog da yazan veya yazdıklarımızı okuyan annelerin, ablaların, kardeşlerin, millliyeti, dili, dini ne olursa olsun dünya üzerindeki  tüm hanımların ve canım anneciğimin Anneler Gününü  kutluyorum.

Hepiniz iyi ki varsınız…  

 
Toplam blog
: 146
: 762
Kayıt tarihi
: 02.05.14
 
 

İnsanları ve yaratılmış tüm canlıları severim. Yazmak amatörce de olsa hayatımda bir süredir var...