Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '08

 
Kategori
Anılar
 

Annemin oyuncağı...

Annemin oyuncağı...
 

küçük mor adam...


Ortalarda yoktu uzun zamandır.Onu görünce içim sızlıyor diye ben kaldırmıştım aslında.Bugün kitaplarımı düzeltmek için dolabı açtığımda gülümseyiverdi bana…Kollarını havaya kaldırıp buradayım diye bağırdı. Burada mıydın dedim buruk bir tebessümle… Burada mıydın vadaa? Eski bir dostu görüvermenin heyecanıyla çarpıverdi yüreğim. Vadaa, nasıl dost olur insana diyeceksiniz şimdi…Vadaa bizim annemle ortak dostumuz… Annelerin de oyuncakları olur. Annemin oyuncağı o….Annemin ‘küçük mor adamı’… Annemin hastalığından dolayı yaşadığı tüm sıkıntılar gözlerimin önünden geçiverdi küçük mor adamı görünce. Annemin sesiydi o. Yakalandığı akciğer hastalığından dolayı nefes darlığı çekti uzun zaman.Aldığı ışın ve kemoterapinin yan etkilerinden kaynaklanan ses kısılmaları yaşadı. Küçük mor adam hep yastığının ucunda, yanı başındaydı. Bizi çağıracağı zaman mor adamı avucuna alır, sıkardı. Mor adamın çıkardığı sese o anda evde kim varsa koşar, efendim annem, ne istedin annem diye sorardık. Su istese mor adam, acıksa mor adam, ne istese mor adam... Sakın derdi kimse kaldırmasın küçük mor adamı yanımdan. Anneler çocuklarını büyütürken oyuncağını saklar. Laftan sözden anlamaya başlayınca gösterirler, bak bu senin ilk oyuncağın diye…Oysa ben şimdi annemin oyuncağını saklıyorum. Gelse de versem eline… Seviniverse küçük mor adamı görünce. Her zaman hayran oldum annemin pratik zekasına... En olmaz şeyden harikalar yaratır şaşırtırdı beni. Eminim şimdi melekleri şaşırtıyordur. Şaşırır melekler onun yüreğindeki sevginin kocamanlığına, şaşırır melekler onun her olmazdan sevgi dolu bir olur yaptığına….Ki biliyorum sürekli benden bahsedip bıktırmıştır onları. Şaşırır melekler onun yavrusuna olan sevdasına...

Canım, can annem….huzur içinde yat..Sensiz topallıyor yüreğim ama yine de sahip çıkmaya çalışıyorum bana bıraktığın her cana, her dosta…Hatta küçük mor adama. Yüreğime bıraktığın sevgi mirasından her gün onlar için harcayarak… Küçük mor adam avuçlarımda şu an… Ama biraz ıslandı… Senin özleminle akan göz yaşlarımla… Özledim seni... Uyu diyor arkadaşlar uyu...Uyumalısın...Uyursam yüreğime ışık olan sevgi dolu anıları kim kovalayıp, kim yakalasın...Özledim seni...

 
Toplam blog
: 97
: 531
Kayıt tarihi
: 10.04.08
 
 

Öğreneceği çok şey olan bir öğretmenim.... ..