Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '08

 
Kategori
Aile
 

Annemin sesi

Annemin sesi
 

Bu gün; içimde çözemediğim bir özlem var. Biraz hüzünlü…Biraz sıla özlemi renginde… Hayret! Bu güne kadar hiç dikkatimi çekmemiş. Hiç düşünmemişim. Ve işin kötüsü aklıma da hiç mi hiç gelmemiş…Günlük işlerin yoğunluğu, çeşitli uğraşlar, hüzünle gölgelenen sevinçler, hoş sürprizlerle mutluluğa penceresini aralayan sevgi dolu günler ve yoğun çalışma temposu…Gençlik, olgunluk çağı ve orta yaş rollerimi iyi oynamışım demek ki…Şimdi ise hasat zamanı…Derler ya hani! “Yaşlılık, insan ömrünün hasat zamanıdır…” Nereden mi oluştu bu düşünceler? Eh artık bu tür duyguları yaşadığıma göre, durum gösteriyor ki; ben de yaşlanıyorum!..

Son izlediğim filmden çok etkilenmiş olmalıyım!…Biliyor musunuz, fırtınalı havalarda şimşek çaktığında; annesi şarkı söylerse çocuk gök gürültüsünü duymazmış ve de korkmazmış?...Ne güzel ifade değil mi?... Şarkı söyleyen annenin sesi, fırtınalı havada, gök gürültüsünü örtebiliyor…Ürkek bakışlarını, annesinin yüreğine kilitlemiş, çaresiz bir çocuk ve onu huzura kavuşturup, sakinleştiren annesinin sesi…

“Tanrım!...” diyorum, kendi kendime “bu güne kadar neden fark edemedim?..”

Sesin tılsımına bakar mısınız?...O kutsal sesin seviyesine erebilir misiniz?... Ve o sese bedel biçebilir misiniz?...

Şimdi, kapatınız lütfen gözlerinizi ve hayal gücünüzü de birazcık zorlayınız…Hani o, en üşüdüğümüz soğuklarda, bir bardak çayın sıcaklığını hissettiren…Hani o, acıktığımızda bir dilim ekmeğin doygunluğunu hissettiren...

Ve en yorulduğumuzda, hüzünlendiğimizde huzur ve dinginliğimizi geri getirten ses…

Ah!...Biliyorum. Tabii ki bu gün anneler günü değil!...Hani o yılda bir tek gün; anneliğin kutsallığının anlatıldığı, ana hakkının ödenmezliğinin vurgulandığı, çelenklerin konulup hediyelerin alındığı o tek gün değil…Ama ben bu gün ANNEMİN SESİNİ duymak istedim…Ve o, çok çok özel kadife sesin yumuşaklığına dokunmak istedim…Harfler aracılığı ile dokunmak, kelimelerle hissetmek ve cümlelerle ulaşmak istedim o sese. Annemin sesine…Canım annem iyi ki varsın!!!... “Deli kız! Özlemiş beni…” diyebilirsin…Uzattığım elimi tutabilirsin!...O çok sevdiğim, pilavından pişirip beni bekleyebilirsin!..Canım annem iyi ki varsın!...İyi ki varsın!!!

Değerli okurlar; bu gün annem için özel yazdım…Ve hep beraber seslenelim istedim tüm annelere…

Sağlık ve sevgiyle hoşça kalın…

 
Toplam blog
: 161
: 735
Kayıt tarihi
: 26.01.08
 
 

1955 yılının, aydınlık Nisan sabahlarından birinde; 22 Nisan sabahı duyulmuş ilk avazlarım… Üsküdar ..