Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '12

 
Kategori
Hukuk
 

Antalya Tüketici Mahkemesi kurulum ve modem bedeli alınamayacağına karar verdi.

Antalya Tüketici Mahkemesi kurulum ve modem bedeli alınamayacağına karar verdi.
 

Türksat(Uydunet)la hukuk mücadelem sonuçlandı.

Antalya Tüketici Mahkemesi 2 yıla yakın süren bir davayı karara bağlayarak, davalı firmanın kurulum ve modem bedeli alamayacağına karar verdi.

 Davaya konu olayları detaylarıyla şu iki blogda anlattım:

10 Ocak 2010 Tarihli blog: http://blog.milliyet.com.tr/-baba-bir-hirsiz-tuttum----/Blog/?BlogNo=223447

27 Eylül 2009 Tarihli blog:  http://blog.milliyet.com.tr/uydunet-e-carpilmak/Blog/?BlogNo=205149

Kısaca özetleyeceğim: 2009 yılı Temmuz ayında (Türksat)Uydunet’ten internete bağlandım. Bir kampanyadan yararlandığımı düşündüm, sonraki gelişmelerle kandırıldığıma karar verip, hukuki yollara başvurdum.  Önce Muratpaşa Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti’ne bir dilekçeyle sorunumu anlattım. İsteğim reddedildi. Hukuki yol Tüketici Mahkemesi ile devam ediyordu, o yolu izleyip dava açtım. Ender görülen bir sürede, 19 ayda ve 7 celsede sonuçlandı bu dava.

Mahkeme 16 Aralık 2011 tarihinde sona erdi, gerekçeli karar 21 Şubat 2012 de tebliğ edildi. Yorumlarken bir hata yapmamak için hukukçu dostlara da okuttum kararı.

Antalya Tüketici Mahkemesi, öncelikle Tüketici Hakem Heyeti’nin benim isteğimi reddettiği kararı iptal etti!

Kararda; davamın kısmen kabul edilip, kısmen reddedildiği… Reddedilen fatura(3 adet)  tutarlarının(gecikme bedeliyle birlikte)ödemem gerektiği…  kurulum ve modem için istenilen 242.45 TL nin, Türksat’ın aboneliği tek taraflı sonlandırması nedeniyle tahsil edemeyeceği açıkça belirtilmiştir.

Dava, 19 ay içinde 7 celsede sonuçlandı. İşgücü ve zaman kaybımın bir hayli fazla ve yorucu olduğunu belirtmeliyim bu süreçte.

Merak edilebilir: İnatla koşturduğum bu davaya konu bedel, yaklaşık 300 TL sayılır. Bilirkişi ücreti ve sair harcamalarım da yaklaşık 300 TL. Olsun!.. Bir tarihte de 20 TL lik banknotu(tedavülden kalkıp 10 yıl geçerli olan ve Merkez Bankası’nda değiştirilebilen)  geçmez diye almak istemeyen bir firma için de 50 TL lik masraf yapıp o parayı vermiştim.

Savaşımım bedelden çok haksızlıkla yani!

Antalya Tüketici Mahkemesi’nin kararının örnek teşkil etmesini ve başka mağdurlar yaratmamasını diliyorum.

***

 

Ayrıntı öğrenmek isteyenler olabilir:  Antalya Tüketici Mahkemesi Esas No: 2010/229 ve Karar No: 2011/770

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..