Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '22

 
Kategori
Blog
 

Apple Tüketici Hakem Heyeti

Apple watch 4 kullanıcısıyım, saatin garantisi bitti ve sonrasında saatimin camı kırıldı. Cam fiyatlarına hiç bakmamıştım açıkçası ama cam fiyatlarını görünce çok şaşırdım. Saatin fatura fiyatı 2950?’dir haliyle zamlar falan derken çıkardıkları fiyat inanılmaz. 4850? 
 
Apple Watch Series 4 servis fiyatlandırması – Türkiye
 
Apple Watch Series 4 (GPS) (Alüminyum) 4.849 TL
Apple Watch Nike+ Series 4 (GPS) 4.849 TL
Apple Watch Series 4 (GPS+Cellular) (Alüminyum) 5.499 TL
Apple Watch Series 4 Nike+ (GPS + Cellular) 5.499 TL
Apple Watch Series 4 (GPS+Cellular) (Paslanmaz Çelik) 6.199 TL
Apple Watch Series 4 Hermès 6.199 TL
 
 
4850? ödeyeceğim, elimde çalışan ve sadece camı çatlak saatimi vereceğim bana saatin aynısından verecekler.
 
Kulağa hoş geliyor mu? Bence hiç hoş değil çünkü düpedüz aptal yerine koymaya çalışıyorlar. Neden aptal yerine koymaya çalışıyorlar? Üstüne 500, 1000? koysam 6 nesilini alabilirim. Üstelik şunu da belirteyim, elinizde hiçbir aksamı çalışmayan bir saat var diyelim Apple’a götürün yine aynı muameleyi görüyor yani çalışan saatimi çöp olarak dahi saymayıp hiç ediyorlardı.
 
Ticaret bakanlığına bu fiyat politikası ile alakalı şikayette bulundum.
 
Fahiş fiyat uyguladığı gerekçesiyle ticaret bakanlığına şikayette bulundum tam olarak ne kadar zaman geçti bilmiyorum fakat irlandadan bir müşteri temsilcisi beni aradı ve durumu izah eti, dünyanın her yerinde aynı politikayı uyguladıklarını dile getirdi. Bende sadece camı çatlak bir saati çöp olarak saymak saçma değil mi? diye dile getirdim.
 
O kadar para vereceğim, saati vereceğim, aynı saati alacağım. Neyse o durumu izah etti, ben durumun saçmalığını dile getirdim ve hiçbir aksamı çalışmayan saatte olsa aynı muameleyi mi yapacaklarını sordum ve cevap tabi ki şaşırtmadı çünkü genel politikası bu. Telefonu kapattım, dışarıdaydım eve geçtim ve tabi ki bu durumu kabullenmedim araştırmaya başladım herşey bu kadar basit olmamalıydı.
 
Tüketici haklarıydı bilmem neydi internet’te dolanırken T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ’ne geldim.
 
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
Yedek parça ve fiyat listesi MADDE 12 (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar. Yazı sonuna bağlantısını bırakacağım. 
 
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum
Satılan her mal için bir kullanım ömrü ve bu ömür için de süreler belirlenmiş. Bu süre boyunca size ürünün her parçasını üretici, distribütör size temin etmek zorunda, teminden kasıt parçayı size vermesi değil cihazınıza takması, taktırdığınız parçaya da 6 ay garanti vermek zorunda. Yani bir televizyon aldığınız alalı 3,5 yıl oldu servis ekran yok diyor. Hemen tüketici hakem heyetine başvuruyorsunuz “Ürünün faturası olması şart” bu yüzden faturalarınızı saklayın. Sonrasında ya ürünü yenisiyle değiştir ya da faturadaki ücreti iade et diyor.
 
Ben Apple’a saatimin camını yaptırmak istediğimde camını yapmıyor, saati alıyor üstüne bir saat parası alıyor ve aynı saatten veriyordu. Yani benim talebim “Yedek Parça” ama apple biz taş mı yiyelim diyor ve camın tamiri olmuyor diyor. Yahu bu cihazı siz yaptınız bir camını mı değiştiremiyorsunuz? diye düşünmeden edemiyor insan. Bu bilgilerden sonra ne oldu? tüketici hakem heyetine başvurdum.
 
Apple Tüketici Hakem Heyeti Şikayetim 
 
Samsundaydım, döndüğümde tüketici hakem heyetine başvurmaya karar verdim ve başvurumu yaptım. Durumu güzel bir şekilde izah ettim, saatin camını yapmayıp fahiş bir ücret ile elimdeki saati vermem gerektiğini ve aynı saati vereceklerini, elimdeki saati çöp saydıklarını dile getirdim ve beklemeye başladım. E-devletten arada kontrol ediyordum ne durumda diye, Yaklaşık 2,5 – 3 ay gibi bir süre sonunda “Karara Bağlandı” ibaresini gördüm ve kararın bana gelmesini beklemeye başadım.
 
Karar henüz bana gelmemişken irlanda’dan müşteri hizmetleri aradı ve kararın ulaşıp ulaşmadığını sordu bende ulaşmadığını dile getirdim sonra kararı söyledi ücret iadesi yapacaklarını dile getirdi ama ücret iadesi pek mantıklı değildi malum zamlardan sonra herşeyin fiyatı uçtu gitti. Değişim ya da ücret iadesi hangisini istediğimi sordu bende değişim olabilir dedim ama ücret iadesi bekliyordum.
 
Hukuk birimiyle görüşüp dönüş yapacağını dile getirdi sonrasında tekrar aradı ve ücretsiz değişim yapacaklarını söyledi, nereye vermek istediğimi sordu, mall of istanbul yakın size isterseniz oraya götürebilirsiniz dedi, bende olur dedim oraya bir mail attı bende aynı gün götürdüm saatimi iade ettim.
 
Mall of istanbul gürgençlere gittim, oradakilere saatimin camının kırıldığını ve ücretsiz değişim yaptıracağımı söyledim böyle birşey mümkün değil dediler. Tüketici hakem heyeti kararım var, size mail atacaklardı maillerinizi kontrol edebilirmisiniz dedim. Oradaki kız baktı ve mail gelmediğini söyledi, tüketici hakem heyeti kararınında olması gerekiyor falan dedi. Bende görüştüğüm müşteri hizmeti sadece saati götürmemin yeterli olduğunu dile getirdi bu yüzden birşey getirmedim dedim.
 
Sonra saati aldı, seri numarasını bilgisayara girdi sanırım sonra saatin iadesini aldı ve böylelikle camı kırık saatim heba olmadan değişim maceram tam anlamıyla başlamış oldu. 
 
Sonuç:  Hakem heyeti kararıyla saati servise verdim ve 2 haftalık bir süreç içerisinde yenisiyle değişim yapıldı. Yeni saatin de 1 yıllık bir garantisi oldu. İş buraya kadar gelmeden çözülsün isterdim ama yapacak birşey yok. Peşine düşmediğiniz sürece kimse kılını kıpırdatmıyor. 
 
Apple watch tüketici hakem heyeti kararı
 
Apple Watch Cam Tamiri Yapan Sahtekâr Tamirciler.
 
Netten birçok kişi buldum, adamdan instagramdan cam tamiri için fiyat istiyorum 800? diyordu, whatsapptan aynı adama yazdım 950? dedi. Şimdi zamlardı falan diye düşüneceksiniz fakat bu mevzu 3,5 ay önce olan bir mevzu yani zamlar havada uçuşmadığı zamanlarda.
 
Saatinizi dışarıda yaptırdığınızda garantisi varsa garantiden atılıyor, Saatinizin ekranı yan sayanyi ekranla değiştiriliyor. Apple kendi servis ağı varken sağda solda telefonculara, tamircilere neden parça satsın değil mi? Orjinal takanların bazıları orjinal takıyor, çalıntı cihazların ekranlarını kullanıyorlar aksi halde Apple’dan yetkili servisleri hariç parça tedarik etmeleri imkansız. Sıvı teması konusunda da hiçbir tamirci garanti vermiyor. Yani dışarıda yaptırdığınızda basit bir saatten farkı kalmıyor diyebilirim. 
 
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
 
Yukarıdaki başlığa tıkladığınızda sayfanın sonuna doğru ürünlerin kullanım ömürleri mevcut. İçeriğini de okuyabilirsiniz işinize yarayan birşeyler mutlaka olacaktır.
 
Tüketici Hakem Heyetine Bavşurmakta basit birşey, sonrasında karar çıkıyor ve o karar ile işlem yapabiliyorsunuz.
 
Apple Tüketici Hakem Heyeti Kararları ile ilgili de bir sayfası mevcut o sayfaya da şuradan ulaşabilirsiniz.
 
O sayfada şöyle birşey mevcut:
 
Türkiye’deki tüketici kanunu çerçevesinde; tüketiciler, arızalı ürünlerin satıcısı, üreticisi veya ithalatçısından ücretsiz onarım veya değiştirme, indirim veya geri ödeme talep etme hakkına sahiptir. Türkiye’den satın alınan ürünler için bu haklar ürünlerin teslim tarihinden iki yıl sonra sona erer.
 
Ben saati alalı 2 yıldan fazla olmuştu, ürünün kullanım ömrü 5 yıl ve 5 yıl boyunca parça tedarik etme zorunluluğu var yani cam tamiri yapmıyoruz diyor olmaları hiçbirşey ifade etmiyor bu yüzden Apple tüketici hakem heyeti kararları sayfasındaki bilgiler sizi yanıltmasın.
 
 
 
 
Toplam blog
: 3
: 911
Kayıt tarihi
: 15.02.14
 
 

2006 Yılında çeşitli web siteleri yapmaya başlayarak internete giriş yaptı, 2009 yılında Arama Mo..