Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Araba kullanmak ve bekaret

Yaşasın bugün Cumartesi!

“Araba Kullanmak Ve Bekaret”

Merhaba herkese mutlu Cumartesi günü diliyorum. Malum bugün yazı günüm! Ama şu cumartesi yazılarını yazarken içimde gerçek Cumartesi coşkusunu duymak istiyorum. O yüzden gün içinde yazıyorum işte. Çoğu gazeteye göz gezdirdim . Bugün gündem çok! Nerden başlasam bilmem ama hepsi hakkında yazasım var! Bugün epostama kızkardeşimden bir mail gelmiş Atatürk hakkında kurulmuş bir sitenin linkini vermiş. Doğumundan ölümüne anlatılmış, gazete haberleri eklenmiş. Bir tanesi dikkatimi çekti. The Times’taki yazı törenin ayrıntılarını uzun uzun anlatırken;

“Çarşambadan itibaren Cuma gününe kadar 400.000 insan Atatürk’ü ziyaret etmişti. Eski Afganistan kralı Amanullah da İstanbul’a gelmiş ve kılık değiştirmiş bir şekilde Atatürk’ü ziyareti esnasında insanların arasında dua etmekteydi. Atatürk’ün cenaze törenine İngiltere adına katılmak için Mareşal Lord Birdwood trenle ve Akdeniz Orduları Komutanı Amiral Sir Dudley Pound Malaya isimli savaş gemisiyle İstanbul’a geldiler. Bu iki kişi özel bir trenle 12 subay, 120 maviceketli, 60 denizci ve 56 bandocu ile birlikte Atatürk’ün cenaze törenine katılmak için Ankara’ya gidecekler. Diğer yabancı delegeler ve savaş gemileri de gelmektedirler.”

Ayrıca yorumlarında “The Times gazetesi Atatürk’ün Türkiye’yi modern ülkeler seviyesine getirmek için gerçekleştirdiği reformlardan bahsederken “onun şaşırtıcı ve kıskandırıcı diğer başarısı da toplumun derinliklerine kazınmış eski uygulamaların ortadan kaldırılmasıdır” ibaresini kullanmıştır. THE TİMES

Belki de benim eksikliğimdir, ben böylesine muazzam bir cenaze töreni hiç duymadım. Siz duydunuz mu?

Bakın ne anlatacağım bu konuda... Bayrampaşa Merkez camiinin imamı olan dedem evdede vaaz vermeyi çok severdi. Her gece en az 60 kişinin ziyaret ettiği evinde herkes gittikten sonra biz kadın(kız)larla konuşmayı severdi. Evde haremlik selamlık uygulandığından biz erkeklerle olan muhabbete katılamazdık ama dedem sonradan telafi ederdi. Sanırım dinlere düşmanlığım o yıllardan başlamıştı. Çünkü dedemin muhabbeti çok tatlıydı ve içerdeki erkekler yüzünden aralarına katılıp dinleyemiyordum. Bir keresinde denedim gerçi. 18 yaşlarım ve en deli çağımdı. Annemin dur demesine aldırmadan salona girdim dedeme suyunu verdikten sonra bir koltuğa oturup dinlemeye koyuldum. Muhabbet en kısa sürede buz kesti. Herkes birbirine bakıyordu. Sanki odaya yılan girmişti de herkes apartta bekliyordu. Dedem sonunda benden birşey daha istedi ve ben kaçarcasına çıktığım odaya bir daha girmemeye karar verdim o anda.
Neyse gine çok uzattım. Dedem biz kadınlarla olan muhabbetlerinden birinde; “Allah katında iyi ve değerli insan cenaze töreninden belli olur. Onun cenazesi hangi dinden olursa olsun kalabalık olur. Burdan anlarsınız. ” demişti. Bunca yıl geçti bende kalan tek inanç budur. Evrence değerli insanın cenazesi kalabalık olur.
Misal dedemin cenazeside çok kalabalıktı. Ama Ayetullah Humeyni diye bir şahıs vardı. Onun cenazesi görülmemiş denli vahşi olmuştu. Milyonlar cenazeyi 7 kez yere düşürmüş, üzerinden geçenler tarafından adeta parçalayarak istenmeden ezilmişti. Bu da ilahi olanın ondan intikamıydı. Kadınlara bu kadar düşman bir din yaymanın acısı elbet çıkacaktı.
Son olarak Suudi arabistandaki zavallı kadınların hakkındaki son derece ilkel yorumla verilmiş bir kararın haberini okudum. Meğer araba kullanmak kadınların bekaretini bozuyormuş. Ne ilahi birşey değil mi? Şu yeryüzünde onun bozulmasından daha önemli ne olabilir? Kadına değilde bekaretine önem verirlerse böyle önlemler almaları çok normal.
Bilmem size öyle geliyor mu; bana öyle gelmeye başladı artık! Yeryüzünde ne kadar din varsa ilk ve en önemli düşmanları kadın! Öncelik onunla uğraşırlar. Cadı yapar yakarlar, cehennemlik derler taşlarlar. İnsanın yapması doğal olan herşeyi onlara yasaklarlar. Bir kadın ancak ölünce rahata kavuşur çünkü dirisini linç edeni boldur.
Keşke tüm dindar erkeklere kadınlara yapılması yasak olan herşey bir aylığına yasaklansa. Acaba bu şekilde anlayabilirler mi kadına çektirilen eziyetleri.
Erkekler eminim bu yasakları takmazlardı bile ya, neyse..
Kadınlarda artık takmamayı öğrenseler çok iyi olacak.
Mutlu hafta sonları diliyorum hepinize. Sevgilerimle.

Berrin Aksu

 

 
Toplam blog
: 171
: 522
Kayıt tarihi
: 18.12.10
 
 

Üniversite mezunuyum. Dekoratörüm. Yazmayı çok seviyorum. 200 kadar şiirim var. Sinema ve tiyatro..