Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '13

 
Kategori
Güncel
 

Arabeske sala, babaya veda...

Arabeske sala, babaya veda...
 

Müslüm Gürses


An itibariyle Sağlık Bakanımız Mehmet Müezzinoğlu’nun Twitter hesabından Müslüm Gürses’in vefat ettiğini duyurdu ve pek çok arabesk sever hüzne boğuldu. Çünkü Müslüm Gürses Arabesk deyince ilk akla gelen 3 isimden birisidir. Yeni müzik piyasasına bakıyorum da sanırım bu kıyamete kadar öyle kalacak.

Usta son dönemde popüler müzik kültürüne kayarak hayranlarını üzse de bir asır boyu yetecek kadar müzik sunmuş olması hayranlığı bir an bile bitirmiyordu. Çünkü söylediği tüm şarkılarda insanlar kendilerini buluyordu, kendileri için özel yazılmış zannediyordu.

Jilet ustanın en çok beraber kullanıldığı figür. Konserlerinde ne olur yapmayın böyle üzülüyorum diye yalvarıyordu hayranları jiletle bir yerlerini yaralayınca. Ama sonra da öyle söylüyordu ki gel de jiletleme şimdi diyesi geliyordu insanın.

Ben yeni kuşak içinde bulunuyorum ve popüler müzik kültürüyle daha fazla haşır haşır neşir olmak zorunda kaldım. Bir zamanlar gibi televizyonlarda ve radyolarda 24 saat Müslüm Baba, Ferdi Baba, Orhan Baba dinlemek nasip olmadı ama ben arabeskin özel hayranı oldum babamdan dolayı.

Müslüm Gürses şarkılarını ise hayranlıkla dinleyenlerden birisiydim ve öyle olmaya devam edecek. Müslüm Baba en son “Veda” isimli bir albüm sunmayı planlıyordu ama nasip olmadı. Bize böyle veda etmesi gerekiyormuş demek ki.

Ustanın en sevdiğim üç parçasıyla yazıyı sonlandırmak ve dualarımı baba için yapmak bugün için yapılması gereken en güzel şey olsa gerek..

Sadece

Bir kere halimi sordun mu benim 
Kalbime habersiz girdin sadece 
Yedi kat ellerden farkın ne senin 
Uzaktan uzağa gördün sadece 

Kör olsun bu aşkın gözü kör olsun

Bu sevda oyunu artık son bulsun 
Hayırsız sevgili sen nasıl kulsun 
Arayıp beni mi buldun sadece 

Geceler boyunca hep ben ağladım 
Bir damla sevgiyi hep ben aradım 
Çok sevildin ama seven olmadın 
Seni sevdiğime güldün sadece

 

Taht Kurmuşsun Kalbime

Bırakamam seni ben 
Yanımdan gidemezsin 
Seviyorsan benimle 
Oturup içeceksin 

Uzaklarda aramam 
Çünkü sen içimdesin 
Taht kurmuşsun kalbime 
En güzel yerimdesin 

Her an seni canımda 
Ruhumda duyuyorum

Aşkınla sarhoşum ben 
Çılgınca seviyorum 

Artık anmak istemem 
Ayrılığın adını 
Seninle alabildim 
Mutluluğun tadını 

Uzaklarda aramam 
Çünkü sen içimdesin 
Taht kurmuşsun kalbime 
En güzel yerimdesin 

Ayrılığın yükünü 
Kaldırıp taşıyamam 
Dünyaları verseler 
Ben sensiz yaşayamam

 

Vurgun

Gözlerim uykuyla barıştı sanma

Sen gittin gideli dargın sayılır

Gözlerim uykuyla barıştı sanma

Sen gittin gideli dargın sayılır

 

Ben de bir zamanlar sevildim ama

Seninki düpedüz vurgun sayılır

Ben de bir zamanlar sevildim ama

Seninki düpedüz vurgun sayılır

 

Ne kadar zulmetsen ah etmem sana

Her iki cihanda gül kana kana

Ne kadar zulmetsen ah etmem sana

Her iki cihanda gül kana kana

 

Seninle cehennem ödüldür bana

Sensiz cennet bile sürgün sayılır

Seninle cehennem ödüldür bana

Sensiz cennet bile sürgün sayılır

 

Yalan mı söyledin göz göre göre

Ne zaman dolacak verdiğin süre

Yalan mı söyledin göz göre göre

Ne zaman dolacak verdiğin süre

 

Gönülden gördüğüm takvime göre

Aldığım her nefes birgün sayılır

Gönülden gördüğüm takvime göre

Aldığım her nefes birgün sayılır

 

Ne kadar zulmetsen ah etmem sana

Her iki cihanda gül kana kana

Ne kadar zulmetsen ah etmem sana

Her iki cihanda gül kana kana

 

Seninle cehennem ödüldür bana

Sensiz cennet bile sürgün sayılır

Seninle cehennem ödüldür bana

Sensiz cennet bile sürgün sayılır

Mehmet Emin Öztürk

 
Toplam blog
: 352
: 3094
Kayıt tarihi
: 02.08.08
 
 

1989’da Aksaray’ın Eskil ilçesinde doğdu. İlköğretimini 2004 yılında Eskil Cumhuriyet İlköğretimi..