Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '09

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

Aramızda kışkırtıcılar var!

Aramızda kışkırtıcılar var!
 

Fevzi GÜL BÜRO MEMUR SEN SAMSUN ŞUBE BAŞKANI


1 Mayıs İşçi Bayramı, tüm dünyada kutlanıyor. Çok sayıda ülkede resmi tatil olarak kabul edilen 1 Mayıs, Türkiye’de ilk kez 1923’te resmi olarak kutlandı. 1977’deki kanlı olayların ardından 1981’de Milli Güvenlik Konseyi, 1 Mayıs’ı resmi tatil günü olmaktan çıkardı.

Peki bunun sebebi nedir, neden bu bayram resmi tatil olmaktan çıkarıldı? Aslında bu soruyu tüm işçiler düşünmelidirler! Savaşa gidilmişçesine kavga edilen tek bayram 1 Mayıs işçi bayramı olsa gerek. Devlet, esnaf, polis ve millet ile kavga eden işçi, yada işçi gibi görünen bazı kimseler o günü bayram diye kutlamaktadır. Ya da kutlama yaptıklarını zannetmektedirler. Bu nasıl bir kutlamaysa artık… Peki neden emek bayramından bahseden işçi yine emekçi esnafın dükkanını taş yağmuruna tutup, polisle kavga eder? Ya da meydanlara inerek devlete meydan okuyup, yine devletin güvenlik güçleri ile çatışır? Bu da olmadı vatandaşın parası ile alınan Belediye otobüslerini ateşe verip, bankaların camlarını dökerler. Neden, neden?.. Çok düşündüm ama sebebini bir türlü kendimde bulamadım. Acaba bunları yapan işçi midir, yada işçi kılığına girip bizleri bölmek isteyen hain eller midir? Bir emekçi memur olarak bunları yapanların işçi olduğuna asla inanmıyorum ve ihtimal de vermiyorum. Emekçi başka bir emekçinin emeğine saldırmaz. Çünkü bilir ki, emeği ile geçinenlerin ondan başka satacak başka bir şeyleri yoktur. Sadece ben böyle düşünmüyorum. Mesela vatandaşa ve esnafa 1 Mayıs’ı sorun! Büyük bir çoğunluk size şunu söyleyecektir;

-“Kötü niyetli insanların ortalığı karıştırmak için beklediği ve amacı dışında gösterilere sahne olan bir gün” diyecekler… Maalesef üzülerek söylüyorum ki; Türkiye'deki durum bu… Çünkü bugüne kadar kutlanan bayramlar hep insanlar üzerinde bu izlenimleri bıraktı. Tıpkı bende bıraktığı gibi…

164 ülkede kutlanan, 130 ülkede resmi tatil olan 1 Mayıs Avrupa birliğine girmek isteyen bir ülkede şarkı, türkü, halaylar ve konuşmalar eşliğinde kutlanamaz mı? Elbette ki kutlanır. Yeter ki kutlamak isteyelim… Ülkemizde 1 Mayıs’ın tatil olması planlanmaktadır. Bu yeni bir fırsat! Kendimizi o gün ifade edebilmek için; şimdi bu fırsatı iyi kullanalım. Aramıza hain elleri sokmayalım, kışkırtıcı olanları dışlayalım ve onlara asla taviz vermeyelim. 1 Mayıs Türkiye'nin ve dünya işçi sınıfının birlik ve uluslararası dayanışma günüyse ki ben öyle düşünüyorum. O zaman bayramı bayram havasında hep birlikte kutlayalım. 1 Mayıs işçi Bayramınız kutlu olsun. Herkese iyi bayramlar…

 
Toplam blog
: 52
: 610
Kayıt tarihi
: 03.08.08
 
 

Fevzi GÜL Kimdir? 1973 Samsun- Bafra doğumlu olup, ilk ve lise öğrenimini Samsun'da tamamladı ve  A..