Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

08 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ardahan'ın soğuğu niye daha soğuk?

Ardahan'ın soğuğu niye daha soğuk?
 


Evvelki aksam soğuk -18 oldu. (Eksi 18) Anamdaydim. Televizyonda, Ardahan' dan goruntuler vardi. Ardahan da eksi onikiymis (-12)... Genc bir adam biraz odun sirtlamis evine gidiyor. Televizyoncu sordu.

- Soguklarla araniz?

- Vallahi, dedi.

- Bu gece butun yakacagimiz bu!...

Takildi kafama. Ne yaptilar o gece?... -12'de?

Sivas'da evimizin ortasinda bir soba yanardi. Soba sadece kendini isittigindan; etrafinda siralanir, cogunlukla sirtimizi sobaya doner otururduk.

Gunduz bile, disariyi goremezdik?... Camlarimiz bir parmak buz tutardi. Kazimaya da korkardik. Cami kirariz diye...

Bizim Sivas gunlugumuz bilemediniz 1971'lere kadar gider.

Sonra; Baglarbasi' nda 5 katli apartmanin bodrumundan en ust kata komur tasidik.

Neyse ki Istanbul Sivas degildi... Bizim hanim da gunde uc kere varille komur tasimaya 'banamisin' demeyecek kadar gucluydu?... Yeter ki yakacak komuru olsun!...

***

Bugun Ardahan'in fotograflarina baktim. Ardahan -12. Camlar buzla kapli.

Bizim burasi; -18. Camlarimiz tertemiz!...

***

Aramizda neredeyse onbin kilometre var.

Buzun arasindan bakan delikanliyla goz goze geldim?...


***

Sevgi Agacinin yazisini yeni okumustum.

Takilmama ragmen bu soruya; kendi kendime

- "Gec bu soruyu len!..."

dedim.

Bugunluk!...


LINK: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=79705



***
Fotograf: yerli.net

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..