Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '12

 
Kategori
Dostluk
 

Arkadaşım

Arkadaşım
 

BU HAFTA ARKADAŞLIK HAFTASI

Canım arkadaşlarım’a sonsuz sevgilerimle...
Eski Türkler'de Askerler savaşırken arkadan gelecek herhangi bir saldırıyı kontrol edebilmek için sırtlarını bir ağaca, kaya veya taşa vererek ok atarlarmış. Atalarımız genelde bozkır hayatı yaşadıkları için; bu sırt dayanan nesne genelde bir taş veya kaya olurmuş.
Yıllar sonra sırt dayanan taşın ismi ARKA-TAŞ dan dan ARKADAŞ şeklinde dilimize yerleşmiş ve bugün bile güvenebileceğimiz, bizi arkadan vurmayacak olan, samimiyetine güvendiğimiz kişilere verdiğimiz isimdir. Aşk ve arkadaşlık bir gün yolda karşılaşırlar.
Aşk, kendinden emin bir şekilde sorar; -Ben senden daha samimi ve daha cana yakınım sen niye varsın ki bu dünyada? Arkadaşlık cevap verir:
“Sen gittikten sonra bıraktığın gözyaşlarını silmek için”

Bu hafta arkadaşlık haftası dolayısı ile ARKADAŞ şiirimi gönderiyorum. Sevgiler.

ARKADAŞIM

Dertsiz ömürle yaşa yüzün gülsün,

Dilerim stresiz ömür sürersin,

Hep yaşam boyu mutlu olursun,

Bacım, sırdaşım, sevgili arkadaşım,

Yıllardır dostumsun, can oldun bana,

Sakın bırakma beni, muhtacım sana,

Gücünü yitirme acını gösterme sevenlerine,

Bacım, sırdaşım, sevgili arkadaşım.

Geçmişe dön bak, vefakârım benim,

Ödeyemem hakkını hiç bir zaman senin,

Önerilerin önderim, pırlantadır değerin,

Bacım, sırdaşım, sevgili, arkadaşım,

Benim can dostumsun, gerisi yalan

Dön bak arkana, hani sevgililerden kalan,

Dostluğu, arkadaşlığı, ettiler talan,

Bacım, sırdaşım, sevgili arkadaşım.

Senden önce göçersem, hakkını helal et,

Şair arkadaşını, sevgiyle yâd et,

Yobazlara, hainlere, arkanı dön git.

Bacım, sırdaşım, sevgili arkadaşım.

 

 NAHİDE ÇELEBİ

  

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..