Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '08

 
Kategori
Sinema
 

AROG da tamam; sıra ORGA'da mı..!

AROG da tamam; sıra ORGA'da mı..!
 

15-18 Yaş arası gençlikle fazlasıyla yüz yüze olmuş biri olarak şunu kesin bir dille söyleyebilirim ki; günümüz gençliği "olgunlaşma" açısından biz yetmişli yılların gençliğine göre en az on yıl geriden gidiyor..

Bununla söylemek istediğim şudur: Bugün 22 Yaşına gelmiş bir genç, bizimle kıyaslandığında olgunluk açısından ancak 12 yaşındadır...İlgileri, davranışları bugün orta yaşın üzerindeki nesillerin ancak 12 yaşındakine tekabül eder..

Cem Yılmaz'ın AROG filmini izlemek için gittiğim salonu adam akıllı gözlemledim..Salonun en arka sırasında oturduğum için, seyirciyi tepeden bütünüyle görebiliyordum. Yukarıda yazdığım düşünceleri sinemada da aynen düşündüm.

Salonun en yaşlısı kişisi olduğuma şüphe yok..Benim gibi orta yaş cıvarı olan bir kaç kişi de yanlarında çocuklarıyla gelmişler..Bir an, "keşke yanımda bir çocuk olsaydı" diye düşündüm..Çünkü, gençlerin içlerinden; "Senin bu filimde ne işin var be amca.." dediklerini hissettim.

Cem Yılmaz, günümüz gençliğinin futbol ve cep telefonu gibi "mit" lerini Taş Devrine taşıyarak yeniden yorumlamış..Bugünün vazgeçilmez olgularına Taş Devrinde yer bulmuş..

Ancak, filmin "espri" düzeyi günümüz gençliği için bile 10-15 yaş arasını geçmiyor..Zaman zaman, Cem Yılmaz'ın ince zekasının ürünü olan "Maymundan gelmedik ama bu gidişle Maymun olmaya doğru gidiyoruz " benzeri kimi giydirme" leri olsa bile, filmin mizah düzeyi genel olarak çocuk yaştaki gençlere hitap ediyor..

AROG'u sonuna kadar izledim..Bizim toplumsal yapımız içerisinde belirgin bir yeri olmayan "Halıcı Arif"'in GORA'daki uzay macerasından sonra, AROG'daki Taş Devri macerasını da gördüm.

Aslında bir Telekom ve Avea reklamı olan bu filmlerden sonra, bu serinin üçüncüsü ne olur, diye düşündüğüm de aklıma şu geliyor:

Halıcı Arif'in Ortaçağ maceralarını izleyeceğimiz O.R.G.A. olabilir mi, mesela..?

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..