Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Aşk-ı Seyran

Aşk-ı Seyran
 

Zaman acı ile durmuştu, şimdi de hızla akmaya başladı. Bir şeye kavuşacak gibi hızla koşturuyorum son günlerde hatta neredeyse arkamdan ittiriliyorum. Sanki bir balon köpüğü içinde merakla sürükleniyorum ama bir taraftan da “ya patlarsa” heyecanı yaşıyorum. Oysa neye heyecanlandığımı bile bilmiyorum.

***

Yıllar evvel Gönül Akkor’un sesinden dinlediğimiz bugünlerde ise Göksel’in yorumuyla içimi cız ettiren bir şarkı dolandı yine bana.

Benim aklım alacağın
Bana cefa kılacağın
Ferdalara salacağın
Bilemedim bilemedim..

Aşık Sait demiş belli ki bir hüs-ran sonrası. Ne güzel bir özet benim adıma. Aklım niye bu kadar kolay aşka doğru uçar benim acaba? Sonrasında çektiğim her cefa da cabası. Bilsem böyle olur muydu zaten, bilemedim bilemedim…

***

Olsun be! Aşkı seven, çok yansa da acıya bile katlanıyor. Aşk beni bırakır belki bir gün de benim onu bırakmayacağım kesin. İnadım inat, kanada yer çok, istediğin yere tak. Aşksız bir halta benzemem zaten ben, o yüzden açtım kapıyı başka bir kanatlı bekliyorum.

***

Pamuk helva gibi, elma şekeri gibi, pıtır pıtır patlayan mısır gibi, içinde keşfe daldığın koca bir deniz gibi, hem korkup hem kaybolmak istediğin yeşil bir orman gibi, gürültüyle akan nehir gibi, boynunda çıngırağı kırlarda koşturan kuzu gibi, olmadık zamanda açan çiçek gibi, neşeli çocuk şarkıları gibi…

Daha ne çok hissettirdikleri var bana da arsız, haddini bilmez, taşan, coşkulu, neşeli, huzurlu bir duygu işte aşk. Nasıl vazgeçilir ki? İnanmaktan vazgeçmek gibi, koca bir boşluk gibi…

***

Sevmiyorum vazgeçenleri, tıpkı cesaretsiz olan kimseyi sevmediğim gibi. Hayat birçok konuda cesaretimizi kırarken, herkes külfetsiz yapılabilen en önemli şeyden kaçıyor. Bazıları aşkın anlamını bozuyor, bazıları birbirini üzüyor. Denemeler, yanılmalar aşkı zedeliyor. Bazıları kendi eksikliği yüzünden aşkı yok sayıyor, anlamına bile erişemiyor. Sevmeyi beceremeyenin, kolaycının tavrı ise kaçmak, gitmek, vazgeçmek oluyor.

Belki de bu yüzden giderek birçok insan benden daha uzakta bir yerde kalıyor. Gerçek aşk nedir bilmeyenlerle hayatım maalesef artık kesişmiyor. Dost duvarlarım bile gün be gün gerçek sevenlerle örülüyor.

***

Aşkı anlamayana ne kadar dil döksen de anlatamazsın hesabı bu Göksel de lafı tam yerinde koyuyor…

Baksana halime gülme deli diye
Akıl ermez bu gönül işineeeee…*

* “Baksana talihe” adlı şarkı Söz: Fikret Şeneş

** Yazının ilham kanatlısı Göksel- “Mektubumu buldun mu?” adlı albüm. Alınız, dinleyiniz, aşık olunuz, geçmiş aşklarınızı hatırlayınız, nostalji yapınız, ne bileyim işte yaz geldi bir şey yapınız…

 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..