Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

AŞK ŞAİRİ-CEMAL SAFİ

 

Değerli meslektaşım ve dostum Kürşat Bey odamıza girip çok kaliteli bir şair buldum, şiirleri harika dediğinde o an hiç şaşırmadım. Amatör bir ruhla kendi şiirleri ile uğraşan dostum hemen internetten şairin kendi sesinden okuduğu AŞK şiirini dinletti. Dünyayı daha güzel döndüren, hayatı daha yaşanılır kılan aşk ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Yaptığımız kısa bir araştırmada birçok bestecinin şiirlerini kapıştığı bu duygulu şairin çok da tanınmadığını fark ettim. Bu durum elbette bilinçli bir tercih olmalıydı. Değerlerimizi genç nesillere aktarmayı kendime görev bildiğimden hayatını araştırmaya başladım. Hangi kaynağa baktıysam bir paragrafa sığdırdıkları şairi yeterince anlatamıyordu. Derken kendi dilinden dinlemeye karar verdim. Sizde Cemal Safimizi daha yakından tanımak isterseniz birlikte dinleyelim.

Babam Azerbaycanlıdır, Ermeni zulmünden kaçıp Türkiye’ye gelmiş, önce Çorumda biraz kalmış, askerlik görevi için geldiği Samsunu çok beğenip yerleşmeye karar vermiş. Sonra annemle evlenmiş. Bizi Samsunda Otelciler diye tanırlar.1938 yılında bu şehirde doğdum. İlkokuldan sonra gittiğim Sanat okulunda Torna-Tesviye eğitimi aldım. Hece vezniyle şiir yazmaya on bir-on iki yaşlarında başladım ancak çok yakınlarımın dışındakiler bu yönümü bilmezler.1959 yılında Ankara’ya taşındım,             1962 yılında Şükran hanımla evlendim. Aydınlıkevler, Kovan Sokak 2/1 adresinde oturuyorum.38 yaşıma ulaştığımda aşkı tanıma fırsatım oldu. O zaman maddi olarak da belli bir mesafe almıştım, çocuklarımın geçimleri de yoluna girmişti.Al kalemi eline, yaz başına gelenleri dedim. O gün bu gündür de yazıyorum. Şiirlerim önce Avni Anılın İzmir’de çıkardığı Musiki ve Nota sonra İstanbul’da Defne, Ankara’da Gülpınar dergilerinde yayınlanmaya başlandı. Orhan Gencebay bu dergilere abone olduğundan şiirlerimi görmüş, benimle görüşmek istedi.Sonuçta yüze yakın şiirim bestelenerek kalp rahatsızlığı çekenlere ilaç diye sunulmaya başlandı.Doğan ilk oğluma büyük üstada saygımdan Mehmet Akif,ikinci oğluma Peyami Safa adını koydum,kızıma da Halide Edip demek istedimse de Ebru oldu.Şiirlerimi Zekai Tunca,Selçuk İlkay,Orhan Gencebay,Canan Erçetin,Bilge Özgen ve Vedat Yıldırım Bora besteleyerek halkımızın beğenisine sundular.Bu şiirlerimi topladığım Vurgun,Sende kalmış,Kıyamete kırk kala,ya evde yoksan isimli dört kitapta yayınladım.Zaman zaman kendi sesimden  şiirlerimi banta okudum.

Nisandan eylül ayına kadar Akçay’da sahibi olduğum Pansiyon Villa Bella’da kalıyorum. Burada şiirlerin ve Şairlerin desteklenip yaygınlaşmasına hizmet etmek için Akçay Geleneksel Şairler ve Bestekârlar Festivalinin kurucusu ve başkanlığını yapıyorum. Festival 28-29-30 ağustos günleri yani ilk gün ses, sonra beste, son gün şiir yarışmaları şeklinde gerçekleşiyor.

Bende bu değerli şairimizin özellikle yeni kuşak gençlerimizce daha yakından tanınması amacıyla yayınlıyorum. Gönlünün dilinden anlayamayan, kalp sızısını çözemeyen,içinden geçenleri kelimelerle karşısındakine iyi aktaramadığından şikayetçi dostlara şairimizi okumalarını şiddetle tavsiye ederim.

 
Toplam blog
: 85
: 54
Kayıt tarihi
: 25.07.20
 
 

herkese iyi günler dilerim,Isparta doğumluyum,  emekli öğretmenim.TDF Dağcılık eğitimi aldım.Doğayı..