Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Astigmat

Astigmat
 

"Bana şu büyük parçayı verir misin" diyorum peynir reyonunda satış yapan çocuğa, benim gösterdiğimi değil yanındakini işaret ediyor:

-"Şunu mu?"

-"Yok, şu büyük olanı" diyorum tekrar, aynı parçayı göstererek.

Eli iki parça arasında gidip geliyor, tereddüt yaşıyor ama işaret ettiğim peyniri alıp tartıya koyuyor, sonrasında dayanamayıp diğer parçayı da tartıyor. Benim büyük diye ısrarla istediğim parça, kayda değer bir miktar değil ama, 20 gram daha az çıkıyor. Ben şaşkın bakarken o soruyor;

-"Abla sizde astigmat var mı?

Evet, bende astigmat var, astigmatın yanında bir de hipermetrop var üstelik. Uzun bir süre önce gittiğim doktor gözlük yazarken demiş ki;

-"Astigmat hipermetropsunuz."

Ben hipermetrop olmanın yakını görme sorunu yarattığını biliyorum ama astigmat nedir hiç fikrim yok. Şarkıcı Teoman'ın kopyası yakışıklı doktoruma soruyorum;

-"Astigmat nedir?"

Verdiği yanıtla bir aydınlanıyorum ki sormayın:

-"Yamuk göz gibi bir şey!"

Gözlerim çabuk yoruluyor, baş ağrısı yapıyor, baş ağrısına göz ağrısı da eşlik ediyor zaman zaman. Ağırlık oluşuyor ve özellikle uyku düzensizliği (düzensizlik derken sadece az uyumayı kastetmiyorum, çok uyumak da aynı etkiyi yapıyor) yaşadığımda bu çok rahatsız edici olabiliyor, sersemliyorum sanki. Günün bir vaktinde yatıp uyuma isteği duyuyorum, başım dönüyor. Uzun yolda araba kullanırken gözlerim bazen dayanılmaz şekilde ağrıyor. Evde sürekli sağa sola çarpıyorum. Kışın bile güneş gözlüğü takıyorum ve insanların bunu, bazı artistlerin yaptığı gibi "havalı" görünmek için yaptığımı düşünmesinden çekiniyorum. Ne çok şikayetim varmış, bunları bir araya getirmemişim hiç.

"Astigmat, gözün kırıcı ortamlarında, özellikle korneada değişik meridyenlerdeki kırılma miktarının aynı olmaması durumu olarak açıklanıyor. Astigmat belirtileri ise eğri, gölgeli, çift ya da bulanık görme olarak ortaya çıkabiliyor. Bunun yanında gözde sık sık arpacık çıkması ya da kirpik dibi iltihapları da astigmat belirtisi sayılabiliyor. Astigmat hastalarına gözlük ya da lens öneriliyor ancak ağır vakalarda kornea nakli yapılabiliyor."

Bu bilgileri toparlıyorum değişik sitelerden. Daha sonra ise astigmat hastalarının şikayetlerini okuyorum. Çok çeşitli şikayetler var ama benim aklımda kalan şu oluyor; astigmat rahatsızlığı olanlar, cisimleri yamuk, eğri, gölgeli görüyorlar, yani olduğundan farklı görüntüler düşüyor algımıza.

Bütün bunları okuduktan sonra bir şüphe kaplıyor benliğimi...

Acaba dünya gerçekten benim gördüğüm gibi mi?

gulistansinanoglu.blogspot.com

 
Toplam blog
: 12
: 7515
Kayıt tarihi
: 24.05.10
 
 

22 yıl eğitimcilik yaptım. Ege'nin güzel kenti Denizli'de yaşıyorum. Evliyim ve iki kızım var. ..