Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '22

 
Kategori
Pazarlama
 

ATOMY.

ARTIK TESADÜF OLMAYAN MUCİZELERE YÜRÜYELİM.

       Yazılarımızda; Eğitim ve Öğretimden, Kültür Sanat aktivitelerinden, Soysal içerikli yardım ve destek programlarından bahsettik. Ekonomi den, İş dünyasından, Bilim ve Teknolojinin ülkemizde ve dünya da işleyişinden, gidişatından çok bahsetmedik. Gerek sınır komşularımız,  gerek ülkemizde, gerekse dünya ülkelerinin yaşadığı olumlu olumsuz olayların bizi nasıl etkilediğini tartışmadık.

     Size bir gençten bahsedeceğim, Türk Dili Edebiyatı Bölümü mezunu. Ömer Halis Demir Üniversitesi’nde Yeni Türk Edebiyatı Anabilim Dalında Yüksek Lisans yapıyor.

     Mehmet Cengiz, başarılı lisans eğitiminin ardından, akademik kariyerine devam ediyor. Farklı kültürlerle ilgilenirken farklı insanlarla tanışıyor.  Arkadaş portföyü G.Korel’ye kadar uzanıyor ve  June ile tanışıyor. June, ülkesinde marka bir şirkette otomotiv Mühendisi olarak çalışan bir şirket elemanıyken, önce babasının sonra tüm ailenin katıldığı Network Şirketi ile çalışmaya başlıyor ve Mühendislik yaptığı o büyük şirketten istifa ediyor. Bizler böylesine büyük şirketlere girmek için çabalarken, o neden gül gibi şirketi bırakmış dersiniz? Üstelik babacığı çok kez farklı network şirketleri ile çalışmış, ne uzamış ne de kısalmış. Hatta büyük borçlar altında sıkıntılar çektiği dönemler olmuş. Ve bu Çok Katlı Pazarlama Şirketi için kurduğu cümle çok dikkat çekici.

                               ‘Hayalleri olamayan insanlar tekrar hayal kurmaya başladı’

     Planlı ve programlı çalışma, iş hakkında şeffaf bilgi aktarımı, şirket çalışanları ve tüketiciler ile sürekli diyalog halinde bulunma, her soruya ortak çözüm arama metotları, oluşumda ki ciddiyet ve samimiyet güven ortamının en açıklayıcı noktaları olsa gerek. Şirket Ceo sunun çalışanları ve halk ile sürekli iç içe olması güvenirliliği çok yüksek seviyelere çekiyor. Her ülkenin toplumsal değer yargılarını, coğrafyasını hatta etnik özelliklerini de ciddiye alarak iç pazara girmeleri, araştırmacı özelliklerini ön plana çıkarıyor. Son zamanlarda halkların sarsılan güven sorununu bile çözmüş olmaları bu kadar mı dedirtecek kadar şaşırtıyor. Ürünlerini artık tartışmıyorlar bile, o kadar eminler; çünkü şirketin ürün iade oranı %0;19. Sanırım şirketin en büyük sorunu; kanıksanan kemik olumsuzluklar ile mücadeleleri. Bu sebepten sabırla ve yine çizgilerinden şaşmadan, şeffaf ve insani samimi programlarını ısrarla sürdürüyorlar. Sabrın sonu selamet, dercesine.

                              ‘Hayalleri olamayan insanlar tekrar hayal kurmaya başladı’

      Büyük ihtimalle şu an aynı şeyi düşünmüş olabiliriz. Bu ne ayol;  hayal kelimesi ve şirket ?( !) İnsanlığın kaybettiği güveni tekrar kazanmak için hangi aklı başında bir Network şirketi hayal kelimesi ile vizyonunu açıklar.

      Mehmet Bey ve ben aynı yere takılmış olacağız ki ( İkimizin de takıntılı insanlar olduğu kesin )Mehmet Bey 4,ben se 2 ay gibi bir süre , bu vizyonla yola çıkan şirketi araştırmaya başlamışız. Dünyaya böyle bir vizyon ile yayılan şirket şaşkınlık yaratacak düzeyde hızla büyüyordu. Daha da bir irdeler olduk. Arayıp bulacağız ya bir açık. Ama bulamadık. Şirket Bilinenin aksine Network şirketleri gibi işlemiyor. Üye yaparken sanki bir marketten puan kartı çıkarıyormuşsunuz gibi üye oluyorsunuz. Üyelik ücreti yok. Ürün alıp satma zorunluluğu yok. Ürün satışı yapmazsanız üyeliğiniz düşer diye bir kural da yok. Mağazaya girip marketten aldığınız zaruri ihtiyaçlarınızı çevrimiçi alıyorsunuz ve adresinize geliyor. Üyeliğinizi ister tüketici üyelik, ister girişimci üyelik olarak yapmak, sonrasında değiştirmek de sizin elinizde. Tek fark, aldığınız her ürünün bir Pv.’si  var ve sizin aldığınız her ürün puanı market kartına yüklenir gibi hesabınıza yükleniyor ve bunlar nakite dönüştürülüyor. Yaptığınız alışveriş puanları 300.000Pv.’ye ulaştığında ve altınıza yaptığınız iki üyenin de Pv.’si 300.000’er olduğunda puanlarınıza tekabül eden nakit hesabınıza geçiyor. Yani üyeliğinizi alışveriş kartı gibi kullanıyorsunuz.

      Kore Kozmetiğinin methini bütün dünya biliyor. Şu an bu şirket 22 ülkede Çok Katlı Pazarlama Şirketi olarak hizmet veriyor. Her üyesi n de iş ortağı olarak görülüyor. 7 Haziran gibi bir tarihte Türkiye’de açıldı ATOMY Şirketi

      Mehmet Bey ben den 1 yıl evvel işe ilk başlayanlardan olduğu için o şimdi Salles Masterlık seviyesine kadar yükseldi. Türkiye Kurucu liderliği vasfı, altında yüzlerce üyesi ile programlı hatta eğlenceli bir şekilde çalışıyorlar. Korede ki Türkiye temsilcisi June ve eşi, bir süre önce bir ay kadar Türkiye’deydiler. Ülkemizde çeşitli illerde gezip tanıtımı yaptılar.

      Ürünler sadece Kore Coğrafyasında yetişen Kore deniz yosunundan tutun da farklı coğrafyalarda sıkı araştırmalarla temin edilen (Çin Mantarı, Avusturalya Okaliptüs ü gibi ) hammaddelerin toplanması ile ileri teknolojilerle üretiliyor. Fabrika ve farklı üretim tesislerini de gezdiriyor size şirket. Ürün içeriklerinde ki kullanılan teknoloji ve hammaddeleri detaylı bir şekilde anlatılıyor. Henüz bu şirketin 45-50 ürünü Türkiye ye giriş yaptı ki 400 çeşit ürünleri var. Online markette ise 4000 e kadar yükseliyor ürün çeşitliliği.

     Üretim teknolojilerinde dikkatimi en çok çeken Kırmızı ginseng aslında G.Kore’de Geumsan, Choongnam, diye bilinen bu bölgede en kalitelisi yetişiyor.1500 yıllık tarihe sahip, insan görünümündeki zencefile benzer bu kök bitkinin olgunlaşması ve hasadı 4 ila 10 yıl arasında değişiyor. Sadece sonbaharda hasat ediliyor. Buhar kazanlarında defalarca ve hassas buhar derece ve sürelerinde kırmızı ya dönüşüyor. Kırmızı Ginsengin içinde ki saponin beyaz ginsenginkinden daha büyüktür. RG3 sadece kırmızı ginseng de bulunan bir maddedir. Beyaz Ginseng de bulunmayan bu Rg3 maddesi, buharda Kırmızı ginseng de oluşuyor. Kırmızı Ginseng de, ginsenosid Rg3 dâhil olmak üzere %10’dan fazla madde göz önüne alındığında, Kırmızı Ginseng, insan vücudu için beyaz ginsengden daha iyi olan aktif bir bileşendir. Piyasada bulunan Kırmızı Ginsenglerin içinden kalitelisini ayırmanın bir yolu, acı tadı ve raf ömrünü etkileyecek katkı gıda maddelerinin olmamasına dikkat etmek. İnsan sağlığını etkileyecek bu takviyelerin olmaması için gıda bakanlığı sıkı denetlemeler yapıyormuş Kore de. Üretim aşamasındaki teknolojinin hassasiyeti üst düzey… Hiçbir katkı maddesi kullanmadan %100 Kırmızı ginseng granülünü üretmişler. Bu ürün dünya çapında sıfatını bu şekilde almış. Dünya da en çok tüketilen insan sağlığına faydalı ürünler sıralamasında birinciliği paylaşıyor. Kalite kontrol ekibi, Ginsenosid Rg1,Rb1 ve Rg3 toplam içeriğinin tam ve eksiksiz ölçülmesinin ciddi anlamda öneminin üzerinde ısrarla duruyorlar.

     Ülkemiz de de olduğu gibi bu Çok Katlı Pazarlama Şirketlerine karşı oluşmuş önyargılar varken bu cesaretin nereden geldiğini bu iki gence sormak istedim ve onlarda beni Park Han Gill ile tanıştırdılar.

     Network pazarlama sistemine yeni bir soluk getiren bu girişimci Şuan Dünya da kalitenin her alanında duayeni olan ülkelerden henüz hiçbir şahsa ve şirkete, markaya vermedikleri ödüller almış. Park Gill, birkaç kez bulunduğu girişimlerde tabiri caizse battığını açık açık ortaklarına anlatıyor,  videolarını izlemelisiniz. Bata çıka en sonunda Network şirketlerinin sevimsiz unsurlarını eleyip yerine akıllıca ve kendiliğinden büyüyen bir yapı inşa ediyor.

              ‘ Mutlak Kalite, Mutlak Fiyat’    ilkesi ile çalışıyor.

     En kaliteli ürünleri üreten tedarikçi firmalarla kalite sürekliliği ve yüksek kazanç yüksek Pazar şartı ile ürün portföyünü oluşturuyor.

       ‘Uçuk hayaller( Biz buna Vizyon diyoruz.)  önce kendin dene, ürünü içeriği ve kullanımına kadar öğren ve eğitimlere mutlaka katıl. Ürüne ve kendine güven, hedefe odaklan, çok çalış.

      ‘Planlı ol, planında araba almak varsa, aylık masraflarını hesaplarken olası kaza masraflarını, hatta trafik cezalarını da hesaba kat. Kazaya karıştığın öfkeli insanlara sinirlenme, alçak gönüllü ve nazik ol. Yüce gönüllülük ve nezaket yaptığın işin en büyük kazancıdır-karıdır. Kar hesabını böyle yap. İnsan kazan, para sonrasında gelir. Ama hedefindeki maddi kazanç büyük olsun.’

     Şirketler idari kadroları ve tanıtımları için çok gereksiz harcamalar yapıyorlar, sonrasında, çalışan ve ortaklarına paylaştırmakta sıkıntı çekiyorlar. Çalışanını ve ortaklarını mutlu etmeyen tatminsiz rakamlarla işi yürüttüklerini sanıyorlar. Böyle işleyen şirketlerin ömrü kısa sürüyor. En güzel reklam; yüksek kaliteli ürünü uygun fiyata kullanan insanların tavsiyeleridir. Kulaktan kulağa yayılan ürün memnuniyeti şirketimizin en büyük reklamıdır. Bu sayede kaçınılmaz bir şekilde ürün fiyatına yansıyan reklam giderleri ürün fiyatı üzerinden düşer. Ürünlere yansıyan en büyük gider kalemi reklam giderleridir. Mutlu çalışan ve ortaklar, kaliteli ürünü uygun fiyata alarak kazanan mutlu tüketici…  Şirket kendini de zengin eder, çalışanını da, ara tedarikçileri de, tüketicisini de. Böyle bir şirketin isteseniz de büyümesini engelleyemezsiniz. Emeğinizin fazlası ile geri dönüşünü gördüğünüz de ki heyecanınızı ben anlatmayayım, yaşayın ve görün ama ürünleri önce kendini kullanın diyor Park Han Gill… 

 
Toplam blog
: 23
: 124
Kayıt tarihi
: 09.02.16
 
 

Zonguldak da doğdum,  Bartın'lıyım,Evli, iki erkek çocuk annesiyim. Büyük oğlum Türkçe öğretmeni, k..