Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '09

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Avrupalı ünlüler de bisiklet üstünde.

Avrupalı ünlüler de bisiklet üstünde.
 

O ne güzel.


Bisiklet doğa sporudur. Aynı zaman da kısa mesafeler de ulaşım aracı olarak da akdedilebilir. Bunu Avrupa kültüründe görebiliyoruz. Ama maalesef Türkiye sınırları içersine kültür olarak henüz girmiş değil.

Örneğin bazı yabancı ünlülerin bile bisikleti varken bizim ünlüler son modern arabalarına binmekteler. Size galerimde ünlülerin bisiklet geçidini sunacağım.

Bizde neden bu kadar bisiklet gelişmemiştir. Bakın bir tanıdığım beni bisiklet konusunda destek veren ama Türkiye’de bisiklet yolları olmadığından bu planımı tutmadığını ve belediye yetkililerine hitaben bir blog yazarak bisiklet yollarının yapılmasını sağlayabilirsin dedi de ben buna çok güldüm.

Bisiklet yolları yapacaksın da ne olacak. Yol var ama üzerinde bisiklet geçmedikten sonra ne olacak o yollar.

Aklım bir anda eski ve çocukluk yıllarıma gitti. İlkokula Ankara Bahçelievler Hasan Ulubatlı okulunda başlamış ama babamın Yenimahalle lojmanlarına çıkmasıyla Yahya Kemal Caddesinde ki Güven ilkokuluna devam etmiştim. Hatırlıyorum 7 yaşlarındaydım. Yıl 1967 idi ve o dönemler de oturduğumuz askeri lojmanlar Yahya Kemal Caddesi üzerindeydi. Cadde olmasına rağmen saatte bir araba geçerdi ya da hiç geçmezdi. Yaşımdan büyük ağabeyler caddede taşlardan kale yaparak maç ederlerdi.

Onun gibi bisiklet yolları yapacaksın ama üzerinden bisiklet geçecek mi? Ha anlarım güzel şehrimizin güzel İzmir’i ve onların güzel insanları- ki yüzde onu bile olsa bisiklete biniyor olsalardı zaten bisiklete binmek için bazı yollar bisiklet için ayrılmış olabilirdi.

Örneğin işe arabasıyla tek kişi olarak gidip gelenler bisikletle gidip gelseler onlar için bazı saatler da ana yolda ilerleyebilmeleri için bazı caddeler arabalara kapatılabilir ya da yolların en sağ şeridi bisikletlilere ayrılabilir.

Avrupa da bisiklet ve bisiklet yolları bu şekilde olabilmektedir. Biz de nerede olacak. Hanımların bile bisiklete binmeyi yakıştırmayan bir toplumdan ne bekleyebiliriz ki?

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..