Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '10

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Ayağım nasıl kesildi

Ayağım nasıl kesildi
 

Bir gün arkadaşlarla denize gittim. Denizde yüzdükten sonra kıyıya doğru çıkarken ayağıma deniz kestanesi dikeni battı. Her zaman batardı. Onun için önem vermedim. Biraz canım yanmıştı.

Ayağıma diken battı. Ayağıma diken batmıştı. Bunda bu kadar büyütecek bir şey yoktu. Diken dediğin ne ki biraz zeytinyağı sürer , biraz da ateşe doğru tutarsam çıkar. Kaç yılın balıkçısı deniz kestanesi dikeninden mi korkacak?

Ertesi günü ayağım şişti. Ayağımın başparmağı şişmişti. Bildiğimiz şiş . İçi su toplamış. Hani bir yeriniz yanar da , bir müddet sonra su toplar , işte öyle su toplamıştı. Çok severdim böyle işleri. Bağdaş kurup oturdum. Kolonya ile temizledim. İnce bir iğne buldum. Dezenfekte ettim. Yani ocakta yaktım. İğneyi batırdım. Suyu patlattım.Sıktım , sıktım , Şişlik indi.

Gece rahat rahat uyudum. Arada bir zonkladı ama , uyudum.

Ertesi günü baktım. Anaaaaa dana gibi şişmiş. Ama bu şişlik su toplanması şeklinde değil bir değişik şişlik , iltihap gibi.

Akıllı adama ne yapar ? Doktora gider. Üniversite hastanesine gittim. Doktor beni aldı. Merak edecek bir şey yok dedi. Şimdi iltihabı alırız , rahatlarsın , 10 güne kadar bir şeyin kalmaz.

Lokal anestezi ile aldı ayağımı eline , ağaç yontar gibi sıyıra sıyıra iltihapları ile birlikte derilerini , etlerini kemikten başka hemen hemen ne varsa incelte incelte temizledi. İlaçladı sardı sarmaladı

- Hadi güle güle kurtuldun!

Aman Allah , bir hafta daha böyle geçti , bir gram iyileşme yok.

Eş dost söylenir durur.

- Böyle olmaz sen bir ortopetiste git.

- Tamam!

Gittim ortopediste

- Yapacak bir şey kalmamış . Başparmağına kan gelmiyor. Damarlar tıkanmış . Kesmemiz gerek.

- Nerden kesmemiz gerek

- Ayağın yarısını kesmemiz gerek.

- Tamam,

Ve ayağımın yarısı kesildi.

Yani tamam desem şimdi yazı böyle bitecekti. Düşünmem lazım dedim . Kaçtım oradan.

Bir cerraha git dediler . Tamam dedim. Cerrah gittim.

- Anlat bakalım ne oldu.

Aynen anlattım . Baktı , baktı .

- Sadece başparmağını elimle koparayım mı?

- Nasıl yani ?

- Koparmasam zaten 15 gün sonra kendisi düşer

- Kopar o zaman

Kopardı, Basbayağı kopardı , hic bir alet kullanmadan , tuttu eliyle çekti kopardı. Uyuşturucu kullanmadı. Acımadı . Öğlece dağ gibi başparmak gitti. Ama ayak kurtuldu.Bir miktar kan aktı, kan akınca doktor sevindi. Demek ki damarlar tıkanık değil dedi. Ben de çok şükür dedim. 20 gün sonra tamamen iyileştim.

İşte böyle oldu . Benim güzel memleketimde.

 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..