Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '22

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Aynı Belediye Farklı Yaklaşım

31.05.22 - 05.06.22 tarihleri arasında tatil için Marmaris'e gittim. Bu benim ilk Marmaris deneyimimdi. Belirtmeliyim ki tek kelime ile ''hayran'' kaldım. Doğası, havası, çevre düzenlemesi, denizi, koyları. Her şeyi ile yaşanılır bir yer izlenimi bıraktı bende. Bir güzel dinlendim, gezdim, yenilendim ve döndüm.

                Ama üzerinde durmak istediğim konu temizlik. Bir kere o beş gün içerisinde bir kaç sivri sinek gördüm desem yalan olmaz. Ben İstanbul Adalar ilçesi Burgazada Mahallesi'nde yaşıyorum. Emin olun ki özellikle son üç dört senede özellikle akşamları kapımızın önünde oturamaz olduk.  Yemeklerimizin içerisine düşen güveler mi dersiniz, bacaklarımıza kollarımıza akın eden sivri sinekler mi dersini, hele son iki senedir bir de kaplan sivri sineği türedi. 

               Marmaris halkına sorduğumda, daha yumurtlama dönemlerinden itibaren ilaçlama, lağım ve derelerde önlemin başladığını ve periyodik olarak sıklıkla bu bakım ve dezenfektenin tekrarlandığını ilettiler. Bu sayede sinek, sivri sinek ve haşerenin minimuma indirildiğine şahit oldum. Ayrıca yolları, sokakları tertemiz. Sigara izmariti görmeniz çok zor. Merkezde asfalt yok. Araçların geçtiği yollar bile kaldırım taşlarından ve çok sağlam. Sahilleri pırıl pırıl, rengarenk.

                Doğasını beğendiğimi belirtmiştim. Her yer yeşil. Ağaçları bol. Çam ağaçları da var ama tırtıl yok. Bizler Adalar da, bahar aylarında tırtıllar ile, yazın ise güveler ve sinekler ile boğuşuyoruz.

                Tuhafıma giden şey ise, Marmaris Belediyesi de, İstanbul Belediyesi de, Adalar Belediyesi de aynı partiye ait. Madem çevre temizliği ve haşere mücadelesi iyi bir şekilde verilebiliyor, o zaman bizler neden Adalar da sinek ve haşere yüzünden kapılarımızın önünde oturamıyoruz? 

                Çifte standart mı, insan ayrımı mı var? Marmaris'te İngilizler, Almanlar oldukça ev almışlar ve orada yaşamaya başlamışlar. Oraya ayrı hizmet verilmesinin sebebi Euro ve Paund mu? Bizler ikinci sınıf vatandaşlar mıyız?

                Ben bu konuyu İstanbul Belediyesi'ne de yazdım. Bana gelen cevap ise Çarşanba günleri Burgazada'nın ilaçlandığı yönünde oldu. Evet çarşamba günü ilaçlanıyor ama inanın ben evime daha çok ilaç sıkıyorum. Göstermelik müdahalelerle bu işler çözülmez. 

                Bahar aylarından itibaren ormaniye ile birlikte iş birliği yaparak sinek ve haşerenin üzerine gidilmesi gerekir. Eğer haşere ile mücadelede İstanbul ve Adalar belediyeleri bilgisiz ve yetersiz kalıyorlar ise, Marmaris Belediyesi'nden yardım ve fikir almalarını tavsiye ederim.

                Başta da dediğim gibi, belediye aynı, yaklaşım farklı.

 
Toplam blog
: 21
: 310
Kayıt tarihi
: 10.05.14
 
 

İstanbul Burgazada doğumluyum. Sakarya Üniversitesi Turizm Otelcilik ve Anadolu Üniversitesi İşle..