Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '10

 
Kategori
Dostluk
 

Az ama samimiyetle devam eden dostluk

Sevgili Dostum,

Günümüzde yaşadığım dostluklara bakınca, insanlar birbirinden korktuğu için dostluklara ilk başta korku ile temkinle, tedirginlikle bakmaktalar. İlk başta bu gözle bakılan ve başlanan dostlukların zamanla samimi havada devam etse bile , korkular ve şüpheler devam ettiği için zamanla unutulma, dostluktan sıkılmalar başlamakta. Bu benim açımdan olmasa da karşımdaki insanlarda bunu gözlemledim.

Canım sevgili dostum,

Dostluğa ilk başta korku ve temkinle yaklaşan insanlar, “hele bir dostluk kuralım, onunla anlaşırsak anlaşırız, anlaşamazsak uzak kalırız, ya da uzak dururuz” düşüncesinden kaynaklanmaktadır. Biz ise ilk başta “ işte dost olunacak, dost kalınacak insan “ gözü ile dostluğumuza baktığımızdan dostluğumuz samimiyetle bugünlere geldi. İnşallah aynı samimiyetle de devam edecek.

Can dostum,

İçinde samimiyet, sevgi olmayan dostluklar gerçek manada uzun ömürlü olamaz.

Nasıl ki ibadetlerde samimiyet olmazsa, ibadetler insanın kötü alışkanlıklardan insanı alıkoyamazsa, samimiyetten uzak dostlukta usun ömürlü olmaz ve ibadetler gibi insanları kötülüklerden alıkoyamaz.

Can dostum,

Hakiki dostlar başladıkları andan itibaren sevgi ile yoğrulursa, kesinlikle bitmez, uzun ömürlü hatta ömür boyunca devam eder. Belki de bu dostluklar .çocuklara miras bile kalır. Az ama öz ve samimi havada devam eden dostluklar tabii ki çocuklara da geçerek, onların da dost olmasını sağlar.

Can dostum,

Amcam ve babam gerçek manada ağabey kardeş ilişkisi yaşamışlardı ve bunu samimiyetle bir ömür devam ettirdiler. O kadar samimi havada devam ettirdiler ki, onların ağabey kardeş ilişkisi bizim bazı amca çocuklarımız ile devam etti. Hatta öyle hale geldi ki, bizim çocuklarımız da ağabey kardeş ilişkisini aynı samimiyetle devam ettirmeye çalışmaktalar.

Can dostum,

Görüldüğü gibi samimiyetle, az ama öz ile devam eden akrabalıklarda dostluklarda uzun ömürlü olmakta. Bizim dostluğumuz gibi…

Sevgili dostum,

Dostluk gerçek manada olursa, o dostluk çevreye pozitif enerji yayar ve hiçbir kötülük, o iki dost istemedikçe bozulamaz. Ama sen kötü niyetli insanlardan etkilenerek, dostluğumuza sorgulayıcı, şüphe ile bakan insan konumuna düşersen o zaman bu dostlukta çatırdamaya başlar. Bozulmaya yüz tutar. Şüphe her zamana insanı olumsuzluklara götürür. Bu yüzden şüphelerden uzak kalmak için dostluğumuza daha samimiyetle daha sevgi ile, daha bir bağla bağlanmak ve bu dostluğu kuvvetlendirmeye bakmamız lazım.

Canım dostum,

Sadece seninle değil, başkaları ile de kurduğum dostluklara baktığım zaman uzun ömürlü dostluklarda dostların dış etkenlerden etkilenmemesi ve samimi olmasının yanında dostluğumuz hakkında konuşanlara karşı “sağır olmasının” da etkisinin olduğunu anladım. Yani insan bazı olumsuzlukları duymayacak ki, olumlu şeylere de olumlu aççıdan bakabilsin ve hayat ona güzellikleri ve sevgi ile dostlukları versin. Bu yüzden ben de ilerleten hayatımda hakkımızda konuşan insanların boş ve faydasız sözlerini duymamaya ve değer vermemeye başladım. Değer verilecek sözlere değer verelim ki hayatımızda güzellikler daha hızlı ve güzel yayılsın.

Dostum,

Bazı işitme engelli insanlara rastlayanların “sen duysan, seninle sohbet edebilsek, dostluğumuz daha da pekişirdi” diye güya iltifat ettiklerine şaşırarak şahit oldum. Bir insanla dostluk kurmak sadece duymaya, görmeye mi şartlanmalı. İki insan gerçek manada dostluğa inanarak dostluk kuracağına inanarak dostluk kurarsa o dostluk her şeye rağmen devam eder.

Can dostum,

Ben bilirsin ki , sevdiğim insana hemen samimiyetimle iletişim kurmaya bakarım. İnsanlar gerçek manada benim samimiyetime karşılık verirse , bu karşımdaki insan usanmadan, samimiyetle dostluğuma karşılık verdiği müddetçe devam eder. Ama insanlar hemen samimi olmadıklarından biraz uzak kalırlar veya ben buna temkinli davranmak diyeyim. “Gözden ırak gönülden de ırak” misali insan benden uzak kalırsa bende ondan uzak kalmaya bakarım. Soğuduğumuz insanlara da bir daha kolay kolay ısınmamız mümkün olabilir mi sence? İşte dostluklar her şeye şüphe ile bakmamız ve dostluklara sahip çıkmadığımızdan ya bizler tarafından ya da bir türlü şüpheleri içimize sokan şeytan tarafından dostluklarımıza zarar veririz. Şeytan ne de olsa güzel dostlukları istemez bilirsin. Onun ve şeytan kılıklı insanların oyununu bozmak için dostluğa işte bu yüzden sahip çıkmalıyız.

Canım dostum,

Dostluk kurmak kolay, kurulan dostlukları devam ettirmek , daha doğrusu uzun zaman devam ettirmek ise gerçek manada zordur. Neden hem dostluklar kurmayı candan isteriz, çok isteriz de sıra bunu yaşatmaya, uzun süreli yaşatmaya çaba harcamayız. Bunun tek sebebi olsa olsa bizim dostlukları yaşatmak için gerçek ve samimi manada çaba harcamadığımızı gösterir.

Sevgili dostum,

Bu çabayı sen ve ben gerçek manada göstermekteyiz. Bu çabamızı çekemeyenler de dostluğumuz için her şeyi söylemekte . Sen ve ben bu konuşmalara sağır olunca, duymamazlıktan gelince onlarda bir şey yapamamakta. İki kişi samimi olursa Allah’ta onların daha güzel dostluklar kurmaları için zemin hazırlar. Gerçek dostları Allah sever. Allah kendisine dost olanları da sever . İki kulun dost olmasını da gerçek manada sever. O her şeyin az ama devamlı olanını , faydalı olan şeylerin her zaman devamlı olanını , çok ama kısa vadeli olanına nazaran daha çok sever.

Can dostum,

Bazen basından isleriz. İki insan hemen dost olur, sevgili olur , “bizi ölüm ayırır ancak” diyerek beylik laflar da ederler. Sonunda da bir bakarsın ki , sanki o beylik lafları edenler kendileri değilmiş, hiç dostluk yaşamamış gibi hareket eder ya da birbirlerine hiç de konuşulmayacak şeyleri konuşurlar.

Can dostum,

İşte bu insanlar dostlukta gerçek manada samimi olmadıkları ve dostluğu kurarken en az birisi samimi olmadıklarından bu dostlukta hemen biter. Samimiyetsiz kurulan dostluklar, çürük tuğlalardan yapılan yapılara benzer. Bir çürük tuğla sadece dostluğun değil, birbirine bağlı dostlukların da hemen bitmesine sebep olabilir.

Sevgili dostum,

Biz de birbirine bağlanan, kenetlenen tuğlalar gibi bu güzel dostluğu devam ettirmeye azmettiğimizden işte dostluğumuzda hep yaşayacak ve bizler bu dostluğu yarınlara da bırakmak için çaba harcayacağız.

Sevgili dostum,

“Damlaya damlaya göl olur, damlacıktan sel olur” diyen atalarımız az ama devamlı dostlukların zamanla çoğalarak göl olacağını, bu göllerin de sel gibi insanlara sevgi taşıyacağını, güzel dostlukların önünde hiçbir kıskançlığın barınamayacağını söylemişler anlayana . Biz de bizi düşünerek özlü sözler söyleyen ve güzel dostluklar kuran atalarımızın dostluklarını samimiyetle yarınlara taşımaya gayret edelim.

Varsın el alem ne derse desin. El alem için değil kendimiz ve dostluğumuz için yaşayalım yeter ki…

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..