Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '12

 
Kategori
Futbol
 

Aziz Yıldırım’dan, son yolculuğuna uğurlanan Lefter’e: Yanında olamayacağım için bana kırılma!

Aziz Yıldırım’dan, son yolculuğuna uğurlanan Lefter’e: Yanında olamayacağım için bana kırılma!
 

Lefter Küçükandonyadis, Fenerbahçe’nin ve Ulusal Takım’ın unutulmaz futbolcusu.

Lefter, 1924’te Büyükada’da doğdu, 13 Ocak 2012’de İstanbul’da öldü, 15 Ocak 2012’de Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı’nda düzenlenen törenle Büyükada’ya uğurlandı.

Her ölüm, bana Cemal Süreya’nın “Üstü Kalsın” şiirini anımsatır:

Ölüyorum tanrım
Bu da oldu işte.

Her ölüm erken ölümdür
Biliyorum tanrım.

Ama, ayrıca, aldığın şu hayat
Fena değildir...

Üstü kalsın...


*****

Lefter’in büyüklüğü, birkaç satırları anlatılamaz. Lefter, son günlerini yaşarken, hastaneye kaldırılmadan önce torunu aracılığıyla Başkan Aziz Yıldırım'a ulaştırdığı mektup, Aziz Yıldırım’ın, Lefter henüz hayattayken yazdığı, ancak kendisine ulaştırılamayan mektubu, ölümü üzerine Aziz Yıldırım’ın avukatları aracılığıyla yaptığı açıklamayla da anımsanacak.

İşte, Lefter’in mektubu:

“İlk önce sana güç, kuvvet ve sabırlar diliyorum. Fenerbahçe’ye ve sana haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Bunları yanına gelip söylemeyi isterdim, fakat doktorum izin vermiyor. Rıdvan da sağ olsun helikopter temin etmiş beni sana getirmek için. Uçmaktan çekinmeme rağmen gelmek istedim sana, ama izin vermiyorlar lanet olsun.Ben formayı giyerek hizmet ettim Fenerbahçe’ye. Sen ise başkan olarak inanılmaz işler başardın. Gelip gözlerimle gördüm. Daha yapacağın çok iş var. Yürekten söylüyorum ki yapacaksın. Moralini bozma sakın. Görüyorum ben, herkese senin arkanda. Geçen gün taraftarlar geldi buraya. Gördüm herkes dua ediyor sana.Haluk Hergün ve Alp Bacıoğlu hayatımı yazıyor, yakında basılacak. Sen de bir kaç satır yazarsan bu kitap için sevinirim. Yanına gelemiyorum ama sana torunum Özlem’le bir resmimi ve mektubumu gönderiyorum. Benim için yaptıklarını unutamam asla. Ne kadar ömrüm kaldı bilemem. Hakkını helal et yeter benim için.”

*****

Lefter Küçükandonyadis’in Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı’ndaki cenaze töreninde, Aziz Yıldırım’ın kardeşi Ali Yıldırım’ın okuduğu, "Hakkım Helal Olsun Lefter Ağabey" başlığıyla yayımlanan mektubu:

"Hayatımızın farklı noktalarında, farksız bir inançla gönülden bağlandığımız renkler bizi bir araya getirmişti.

Şimdi geriye dönüp bakınca, 2005’teki o maçı hatırlıyorum Lefter Ağabey. Aslında daha da çok maç öncesini… Taraftarlarımız, seni, Efsane Özel Ödülü’ne layık görmüştü; tribünleri birlikte selamlamıştık.

Bugün ise birlikte değiliz, maalesef.

Elimden gelse yine yanında olurdum, sarı lacivert atkınla, bize tarihimizden anılar anlatmanı isterdim, yine…

104 yıllık tarihin ötesine geçmiş, her rengin idolü bir isim olmanla hep gurur duydum; yeşil sahadaki mucizelerine yetişememiş gençlerin, ’Ver Lefter’e Yazsın Deftere’ sözleriyle seni bugün dahi yaşıyor olması ise mutluluğum oldu.

Rekorların, birbirinden güzel gollerin, camiamıza yaşattığın sayısız zaferler… Bunların hiçbiri değil, bizim gururumuz olmanın en temel sebebi. Saha dışına taşıdığın büyük Fenerbahçe sevgin bizi bir adım daha yaklaştırdı sana.

Bugün birlikte değiliz maalesef.

Sana olan saygımız, sevgimiz ise değişmedi; duygularımız ise daha yoğun…

Fotoğrafını ve mektubunu aldım. İyi dileklerin ve duaların için teşekkür ederim.

Fenerbahçe’ye hizmet etmek her ne şekilde ve nerede olursa olsun benim için en büyük onur. Fenerbahçe için yapmamız gereken çok şey var; senin de Fenerbahçeli yeni nesillere anlatacak daha çok anın olmalı…

Umarım, yine bir maç öncesi birlikte çıkarız sarı lacivert tribünlerin önüne… Sen yine Sarı Lacivert atkını takarsın, ben de seninle birlikte bir kez daha adım atarım yeşile…

Hakkını helal et demişsin Lefter Ağabey, Türk Futbolu’nun Ordinaryüsü’ne hakkım helal olsun..."

****

Aziz Yıldırım’ın, Lefter’in ölümü üzerine, “Güle Güle Koca Kaptan” başlıklı, “Kardeşin Aziz Yıldırım” imzalı açıklaması:

“Büyük Fenerbahçeli Koca Kaptan;

Biz, sizlerle büyüdük, sizlerle sevdalandık Fenerbahçemize…

Ebediyete gidiş yolculuğunda; yanında olamayacağım için bana kırılma, sana hakkım geçtiyse helal olsun…

Nur içinde yat,

Ailene, Camiamıza ve Türkiye’ye Başsağlığı Diliyorum.

Bu camia seni unutmayacak,

Güle Güle Koca Kaptan... “

*****

Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı'nda düzenlenen tören Lefter’in torunu Özlem’in sözleri anlam yüklüydü:

"Bize her zaman vatanına milletine yakışır bireyler olmamızı öğütlerdi. Mustafa Kemal Atatürk onun en değer verdiği varlıktı. Çocukluğu ile ilgili anıları ona sorulduğunda hep anlattığı, Atatürk Büyükada’ya geldiği zaman çocukluk arkadaşı Emin Adakan’la, Atatürk’ün elini tutma, yada elbisesine değme yarışı yapmasıydı. Bir keresinde de bunu başarmıştı ve Atatürk’ün onun başını okşaması, onun hiçbir zaman unutamadığı en özel çocukluk anısıydı. Bunun en güzel göstergesi evindeki salonun baş köşesinde ve yeri hiçbir zaman değişmeyen Atatürk büstü idi. Hayatının yazılmasına izin verdiği kitabında, olmasını istediği ilk resim bu büst olmuştu dedemizin."

Lefter'in Aziz Yıldırım’ı ne kadar sevdiği gösteren “Aziz Yıldırım’ı çıkarsınlar, beni alsınlar oraya” sözü...

Tribünlerde farklı takım taraftarların, başta Galatasaray ve Beşiktaş taraflarının yer alması...

Güzel görüntüler vardı Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu’nda stadında...

Güle güle Koca Kaptan Lefter...

TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..