Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '18

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

B 12

B 12
 

Son zamanlarda bir b 12 furyası görsel basında nereye baksan karşına çıkıyor. Hemen bu vitaminin insan fizyolojisinde ne gibi bir fonksiyonunun olduğu konusunda bilgilendirmeler veriyorlar.
Az olunca ne gibi zararları var birer birer izah ediyorlar. İnsanın sinir sisteminden tutunda kırmızı kan hücrelerinin yapımına, yorgunluktan mide rahatsızlığı ve unutkanlık,  dikkat eksikliğine kadar.
Arkasından hangi besin türlerinden b 12 vitamini alınacağı hakkında bir dünya uyarı ve bilgilendirmeler.
Peşinden bazı firmaların doğal yoldan dışarıdan harici destek sağlayan kürleri, tabletleri derken nereye baksan bir sürü kafa karışıklığı yaratan reklam spotları ile karşılaşıyoruz.
Birkaç yıl önce b 12 vitaminlerinin azalmasında çıkan bütün şikâyetlerin neredeyse tamamını yaşıyordum. Her yıl tam teşekküllü bir tahlil yaptırıyorum. Tüm değerler normal çıkıyor. 
İki sene evvel Aile Hekimliğinde yine yıllık rutin tahlilleri için gittiğimde doktor ekstradan b 12 vitamin değerleri hakkında test isteyince  b 12 vitamin depomun neredeyse boşaldığını gördüm. 
Doktor önce bir hafta her gün bir iğne,
Daha sonra haftada bir iğne,
Sonrada ayda bir iğne olacak şekilde vitamin yazdı. Bir ay sonra rahatsızlık duyduğum belirtilerin neredeyse tamamı ortadan kalkmaya başladı. Bir yıl bu yöntemi denedikten sonra bitkisel destekli 500 mg. lık kapsülden her gün bir adet alıyorum. b 12 vitamin ihtiyacımı yediklerimin yanında eksik olan kısmını da böyle telafi ediyorum.
Bu kadar rahatsızlık duyularak doktorlara gidiliyor. Birçoğu bu vitaminin eksik olduğuna dair hiçbir tetkik yapmıyor. Geçenlerde genel rahatsızlığı olan bir hastanın iki yıldır olduğu tedavide gidilen bir doktora kendi isteği ile b 12 bakılması istendi hasta tarafından.
Birde bakıldı ki neredeyse vücudunda bitecek durumda bu vitamin. Hemen iğne tedavisine başladılar da rahatladı hasta. 
Yani demem o ki artık insanlar her şeyi doktorlardan beklememeliler. Birazda kendi rahatsızlıkları ile ilgili konulardaki rahatsızlıkları doktordan isteyip yönlendirerek basit tedbirlerle eksik olduğunu düşündükleri konularda kolayca çözüm bulabilecekler diye düşünüyorum.
Bu vitamin eksiklikleri konusunda rutin bir uygulama ile insanlar belirli aralıklarla kontrol edilmeli diye düşünüyorum. Çünkü çok rahatsız olan var bu konuda.
Tabi bu konuda devlet hastanelerindeki doktorlarla bu durum konuşulamıyor bile. Burunlarından kıl aldırmadıkları gibi birde baştan aşağıya bir fırça atıyorlar. Ekonomik durumu iyi olmayanların vay haline…….Sağlık sektörü para, para bakıyor insanların gözünün içine. Ne kadar para o kadar sağlık…
Yok mu?
Güle güle…..
Adil Bozkurt
 
 
Toplam blog
: 58
: 542
Kayıt tarihi
: 10.11.17
 
 

TANIYIN BENİ Yaşım on üç idi resim çektirdim Şimdi aksakalımdan tanıyın beni Ayağımda kara lastik..