Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '18

 
Kategori
Şiir
 

Babama, Babalar Günü İletisi

Senin zamanında böyle gün yoktu,
Bayramda elini öperdim baba.
Namuslu insandın, gözün çok toktu,
Hayran olur sana tapardım baba.

Yemedin yedirdin çoluk çocuğa,
Tencere koymaktı amaç ocağa.
Sevmeyi bilmezdin alıp kucağa,
O yüzden şakalar yapardım baba.

Zenginliği gördün, yoksul da oldun,
Ama hep saygındın, onurlu kaldın.
Her zorda desteği annemden aldın,
Umuduna hep ben siperdim baba.

Okutmaktı beni büyük amacın,
Her başarım oldu senin ilacın.
Çok çocuk yitirdin, dinmedi acın,
Her ölümle ben de kopardım baba.

Ayrıcalık yaptın nedense bana,
Haksızlık olurdu kızlardan yana.
Bunları söyledim eskiden sana,
Sanki ben gözünde süperdim baba.

Gelin adayları bulurdun bazı,
Annem heveslenir alırdı sazı.
Aşksız evliliğe olmazdım razı,
Hemen o konuyu kapardım baba.

Kız, erkek evlattan gülmüştü yüzün,
Gelinler, damatlar vermedi hüzün.
Bizlere örnekti hep çoğun, azın,
Sen örnek olmasan sapardım baba.

Başını eğmedim, yoktur hiç tasam,
Doğruluk, dürüstlük olmuştur yasam.
İstediğin gibi evlat olmasam,
Nevzat’ı örseler teperdim baba.

Halk Ozanı Karamanlı Nevzat
 

 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..