Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '07

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babasız babalar günü.....

Babasız babalar günü.....
 

Her yıl Babalar Günü ve bütün özel günler kutlanır, aslında hergün özel günler kutlansa; ben babasız büyüdüm baba kokusu, baba sevgisini bilmiyorum, bir kanadım kırık gibi, yolda görüyorum babalar ellerinden tutmuş, gezdiriyor veya oynuyorlar çocuklarıyla ben bunlardan yoksun büyüdüm.

İçimde babamın acısı, çocuklarım babalarıyla oynadığı zaman hem sevincimden hem de üzüntümden gözlerim dolar ve her seferinde ağlarım, seviniyorum çocuklarım babalarıyla güzel bir uyum içinde, üzülüyorum ben yaşayamadım babamla böyle güzel günleri, çocukluğumu ve hayatımı babamla geçiremedim, babam olsaydı şu anda yanımda, ilk önce boynuna sarılır, ağlardım ve "BABACIM BIRAKIP GİTME

BENİ BİR DAHA DİYE YAPIŞIR BIRAKMAZDIM BİR DAHA" bu yazıyı yazarken bile burnum sızlıyor ve ağlıyorum ilk defa ağlayarak blog yazıyorum, Babalar Günü benim için çok şey ifade ediyor, Babalar Günü tarihçesini bilir misiniz bilemiyorum ben anlatmak istiyorum, ağlamak istemiyorum artık ve size Değerli Fatih Kısaparmak'ın şiirini yazmak istiyorum ;

Babalar Gününü bazı tarihçiler, Babalar Günü'nün Antik Roma'da bile kutlamasının yapıldığını belirtiyorlar.

Haziran ayının 3. Pazarı olarak kutlanan Babalar Günü. Bazı araştırmacılar tarih belirtmezken Babalar Günü'nün Batı Virginia'da ortaya çıktığını savunuyor. Bu araştırmacılar Batı Virginia'da yaşayan John Dowdy'nin annesi öldükten sonra onun yerini alan babası için böyle bir gün kutlanmasını istediğini söylüyor.

Diğer araştırmacılar ise 1910 yılında Washington'daki John Bruce Dodd'un 6. Çocuğunun doğumu sırasında hayatını kaybeden annesinin ardından hayatını çocuklarına adayan babası William Smart'a özel bir gün armağan etmek amacıyla bu fikri ortaya attığını belirtiyorlar.

Küçük yaşta annesini kaybeden Dodd'u ve beş kardeşini, babaları William Jackson Smart büyütmüş. Babasının bir yandan çiftlikte çalışıp öte yandan altı çocuğa bakmasının zorluklarını farkeden Dodd, anneler günü kutlanırken babalar günü`nün olmayışını büyük bir haksızlık olarak nitelendirmiş. Hemen babasının doğum günü olan 5 Haziran'ın babalar günü ilan edilmesi için çalışmalara başlamış. Ama bu çalışmalar bir sonraki yılın 19 Mayıs'ına kadar sürmüş.

Babalar Günü ilk kez 19 Haziran 1910'da Washington'ın Spokane şehrinde kutlanmıştır. Bu tarihten sonra ABD'nin diğer eyaletlerine yayılmıştır. Ancak Babalar Günü resmi olarak 1924 yılında Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Calvin Coolidge'in desteğiyle kutlandı. 1966 yılında ise o dönemin başkanı Lyndon Johnson, her yıl haziran ayının üçüncü pazar gününün Babalar günü olarak kutlayacağını açıklayan bir bildiri yayınladı.

Katoliklerin Babalar Günü'ne getirdikleri yorum ise diğer araştırmacılardan çok farklı. Onlar bu kutlamayı dini açıdan ele alıp Peygamberleri Hazreti İsa'nın babası anısına, Mart ayının 19'unu St. Joseph Günü adı altında babalarına armağan ediyorlar

BABALARINIZIN KIYMETİNİ BİLİN, BABALRINIZA BENİM İÇİN DE SARILIP ÖPÜN
BABALAR GÜNÜNÜ KUTLAYIN LÜTFEN.

Bu adam benim babam
Sekiz köşe kasketiyle
Omuzunda sekosuyla hey!
Cebinde yok parası
Bafra'dır cigarası
Yüreğindedir yarası
Altı çocuk büyütmüş
Bir işçi maaşıyla
Bu adam benim babam hey!

Ağlama benim babam
Ağlama naçar babam
Kara gün geçer babam hey!
Bir kapıyı kapayan
Gene açar babam
Ağlama benim babam hey!
Ağlama mazlum babam
Ağlama naçar babam
Kara gün geçer babam hey!
Bir kapıyı kapayan
Gene açar babam
Allah büyük babam hey!

Bu adam benim babam
Derdi dağlardan büyük
Çaresiz (biçare) , beli bükük hey!
Bir gün olsun gülmemiş
Rahat nedir bilmemiş
Gözyaşını silmemiş
Bir lokma ekmek için
Kimseye eğilmemiş
Bu adam benim babam hey!

Benim babam mert adamdı
Mangal gibi yüreği
Yufka gibi kalbi vardı
Hayatım boyunca o'na özendim
Fedakardı
Bir dikili ağacı olmadı belki
Ama kendisi
Onuruyla yaşayan koskoca bir çınardı
Üstümdeki kol kanat
Sırtımı yasladığım dağ gibiydi
Ben babamın oğluyum
Tepeden tırnağa Anadolu'yum...


Daha fazla yazamayacağım

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..