Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '09

 
Kategori
Şiir
 

Bağlanmayacaksın

Bağlanmayacaksın
 

:) ben çektim ...işte yaşam orda taşlara rağmen ben burdayım diyor ben burdayım...


Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne.
“O olmazsa yaşayamam.” demeyeceksin.
Demeyeceksin işte.
Yaşarsın çünkü.
Öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki.
Çok sevmeyeceksin mesela. O daha az severse kırılırsın.
Ve zaten genellikle o daha az sever seni,
Senin onu sevdiğinden…
Çok sevmezsen, çok acımazsın.
Çok sahiplenmeyince, çok ait de olmazsın hem.
Hatta elini ayağını bile çok sahiplenmeyeceksin.
Senin değillermiş gibi davranacaksın.
Hem hiçbir şeyin olmazsa, kaybetmekten de korkmazsın.
Onlarsız da yaşayabilirmişsin gibi davranacaksın.
Çok eşyan olmayacak mesela evinde.
Paldır küldür yürüyebileceksin.
İlle de bir şeyleri sahipleneceksen,
Çatıların gökyüzüyle birleştiği yerleri sahipleneceksin.
Gökyüzünü sahipleneceksin,
Güneşi, ayı, yıldızları…
Mesela kuzey yıldızı, senin yıldızın olacak.
“O benim.” diyeceksin.
Mutlaka sana ait olmasın istiyorsan birşeylerin…
Mesela gökkuşağı senin olacak.
İlle de bir şeye ait olacaksan, renklere ait olacaksın.
Mesela turuncuya, ya da pembeye.
Ya da cennete ait olacaksın.
Çok sahiplenmeden,
Çok ait olmadan yaşayacaksın.
Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi,
Hem de hep senin kalacakmış gibi hayat.
İlişik yaşayacaksın.
Ucundan tutarak…

Can YÜCEL

***

Hepimizin defalarca okuduğu bir şiir değil mi..

Her okuduğumuzda ayrı bir tad ayrı bir lezzet alırız...

Ben her okuduğum Can Baba ne güzel de demiş derim, ne güzel anlatmış yaşam yaptığımız hataları sırayla.

Evet evet hep yaptığımız ve asla da vazgeçmiyeceğimiz hatalar.

Hep sahiplenme duygusu

Hep benim olmalı duygusu.

Niye yaparız !!

Aşık olduğumuz adama nefes aldırmadan sadece benle ilgilensin hayatta başka şey olmasın. O kadar sahipleniyoruz ki aklımızda ki çizdiğimiz şekilde ki adam olmayınca da hüsrana uğruyoruz...

Bıraksak bir özgür herkesin kendi dünyasında da yaşaması gerektiği

Bırak bir haftasonuda kırlara tek başına gitsin gezsin. İnanın daha mutlu gelip sarılacaktır size.

Yada bir kahve eşliğinde arkadaşları ile dedikodu yapacaksa dokunma yapsın sevdiğiniz kadın bırakın yapsın bir ayrı yaşam çizgisini o an yaşasın inanın gelip size anlatır eğlenmenin tadının ne güzel olduğunu o zaman daha iyi anlarsınız.

Bir gece de iyi uykular lafını telefonda dememiş olsun... Acısını çıkarma ertesi gün... İnanın bazen soluk almalar derinden olunca yaşam farklı bir boyut kazanıyor...

Sahiplenmek bence insanın kendine olan güvenin azalmasına neden

Üstadın dediği gibi beylik laflar değildir insanın mutlu eden..

Yaşamın tadına varmak elimizde

sadece yapmak istediklerimizin sınırlarını ve doğruluğundan emin olmak lazım sahiplenmekle değil..

Ben yaşamda bunu gördüm bir faydası yok..

Gidecek adam gidiyor istediğin kadar sahiplen yada yaşayamam sensiz de...

Yaşanıyor.... Yaşam o kadar ucuz değil...


Sevgilerimle.

Gelincik.
http://www.canyucel.org/baglanmayacaksin-bir-seye-oyle-koru-korune.html

 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..