Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '11

 
Kategori
Müzik
 

Bahadır Akkuzu: Sağlam duruşlu müzisyen, kaskatı bir aydın

Bahadır Akkuzu: Sağlam duruşlu müzisyen, kaskatı bir aydın
 

Ahmet Güvenç, Cihangir Akkuzu ve Yatağanbaba'nın Bahadır Akkuzu İçin Başsağlığı Mesajları


Bahadır Akkuzu Abimiz için, İnternet’in “ilk” ve “gerçek” tek e-gazete’si “Dönence” -yayın hayatına başlayalı beri- hiç kimseye yapmadığı bir ayrıcalık yapıp “Bahadır Akkuzu Özel Sayısı” yayınlamaya karar verdi.

Çünkü Bahadır Abi’nin “ani vefatı” bazıları için daha büyük bir acı…

Bu “acıyı daha büyük yaşayan bazıları”; “o da geliyor” dediklerinde, Bahadır Akkuzu’nun (vefatından kısa bir süre önce) hiç tereddütsüz ve şartsız İzmir’e Konferans’a gelmeyi kabul ettiği ve beraber Konferans verdiği “Yatağanbaba” (Denizli), o Konferans’ı organize eden “Osman Turan” (Uşak), Bahadır Abi’nin “benim için çok özel bir insandır” dediği ve o Konferans’ta bulunan “Nagehan Yüzüak” (İzmir) ve Bahadır Abi ile çocukluğundan beri tanışıp-görüşen “Devrim Özer Özmen” (Mersin)…

Ve elbette Kurtalan Ekspres’ten “Ahmet Güvenç” (İstanbul) ile “Cihangir Akkuzu” (Kocaeli) Abilerimiz…

E-Gazete “Dönence”nin Sahibi Yatağanbaba, bu Bahadır Akkuzu Hayranları’nın ve Yakınları’nın görüşleri ile Dönence’de bir “Bahadır Akkuzu Özel Sayısı” yayınlamaya karar verdi… Kurtalan Ekspres’in “en uzun emek veren (25 yıl) Vagonları’ndan” Bahadır Akkuzu’nun vefatının 1.Yıldönümü’nde; bu –anlattığımız sebepten- “acıyı bir başka yaşayanların duygu ve düşünceleri” şu şekilde: (Oğlu Sonat Akkuzu’nun Anneannesi’ni hastaneye kaldırdığından, 14 yaşındaki Hayranı Damla Yeşilli’nin de (Kırşehir) bilgisayarındaki problemden ötürü duygu ve düşünceleri alınamadı…)


> CİHANGİR AKKUZU: DÜNYA BAZI KİŞİLİKLERE UYGUN DEĞİL!

Duygularım; “ya o bizi bıraktı ya biz onu!”

Bu Dünya bazı kişiliklere uygun değil, insanlar onu kırdı, istediği yere gelmesi bu Dünya’da çok güçtü, çünkü parayla pulla hiç alakası olmadı!!!


> AHMET GÜVENÇ: BAHADIR “ANILDIĞI SÜRECE” ARAMIZDA!

Muratcığım hem 35 yıllık Kardeşim Bahadır’ı hem de sevgili Annem’i aynı yıl içinde kaybettim. Ne diyebilirim ki?! 5-6 aydır ilaçlarla ayakta durmaya çalışıyorum.

Bildiğin gibi Kurtalan konserlerine devam ediyor ve her sahneye çıkışta mutlaka Barış’ı Cem’i ve Bahadır’ı anons edip-alkışlatıyoruz.

Biliyorsun “anıldıkları sürece” aramızdalar. Ben ölene kadar da burada kalacaklar. Sonrası Genç Nesiller’e kalıyor.


> NAGEHAN YÜZÜAK: HAYRANLARIYLA
“ABİ-KARDEŞ” İLİŞKİSİ VARDI!

Müziğimizin önemli isimlerinden olan Bahadır Akkuzu, sevecen kişiliği dolayısıyla “kendisini sevenlerle abi-kardeş ilişkisi içinde”ydi.

Kendisini çok küçük yaşımdan beri sevsem de 6 Nisan 1999’da bizzat tanıdım ve o günden itibaren ben de abi-kardeş ilişkisi içinde olduğu dinleyicilerinden biri oldum…

Vefatının birinci yılında, acımız hâlâ tazeyken, ailesine ve de ailesinden farklı olmadığını bildiğim Kurtalan Ekspre-s’in çok değerli diğer üyelerine sabır ve uzun ömürler diliyorum.

Biz sevenleri de sesiyle, müziğiyle, onunla birlikte yaşadığımız güzel anılarla kendisini her zaman saygı, sevgi ve rahmetle anmaya devam edeceğiz.


> DEVRİM ÖZER ÖZMEN: KONUŞURKEN KELİME
YETİŞTİREMİYORDUM, ŞİMDİ KELİME BULAMIYORUM!

Bahadır Abim ile konuşurken “kelime” yetiştiremiyordum, şimdi “kelime” bulamıyorum Murat Abim…

O yıllar nasıl geçti… Çok özledim… Nur içinde yatsın, Mekanı Cennet olsun… “Bahadır Abim” benim…


> OSMAN TURAN: BAHADIR ABİ GİBİ İNSANLARLA
BİR DAHA KARŞILAŞIR MIYIM HİÇ BİLMİYORUM!

Bahadır Akkuzu… Öleli bir sene olmuş. Daha dün gibi hatırlıyorum, Yatağanbaba’nın e-postası’yla “Bahadır Abi’nin ölüm haberini duyduğumda” oluşan halimi. Öyle kalakalmıştım bilgisayarın başında ve gözümden ince bir yaş akmıştı. İnanmak istememiştim ama maalesef gelen haber gerçekti ve o artık yoktu, olmayacaktı. Halbuki daha 2-3 ay öncesinde birlikteydik.

O dönem hem etkinliğin haberini hem de ölüm haberini deudkt.com’a koyduğumda yazdığım bir cümle vardı ve onu halen söylüyorum; “Bahadır Abi tanışmaktan onur duyduğum nadir insanlardan birisiydi.”

Bu tür insanlarla bir daha tanışır mıyım bilmiyorum ama onunla tanışmak fırsatını verdiği için Allah’a ne kadar şükretsem azdır…

Bahadır Abi’yle ilgili söylemek istediğim bir diğer konu da sigarası. O gün haddim olmayarak Bahadır Abi’ye, “Abi çok içiyorsun sigarayı” demiştim, hatta Nagehan (Yüzüak) da katılmıştı bana. Bahadır Abi de “bırakmak, en azından azaltmak istiyorum” demişti. Ah be Abi, keşke az içseydin şu sigarayı, belki seni ölüme götüren rahatsızlığın olmayacaktı… Son olarak diyorum ki; ben Bahadır Abi’yi çok özledim

E-Gazete “Dönence”den başka, Kurtalan Ekspres de Bahadır Akkuzu için bir açıklama yayınladı… Kurtalan Ekspres Facebook Sayfası’ndan 06 Ağustos 2010 tarihinde yayınlanan açıklama şöyle:


> KURTALAN EKSPRES: BAHADIR AKKUZU “SAĞLAM
DURUŞLU BİR MÜZİSYEN” ve “KASKATI BİR AYDIN”

Bugün aslında güzel, güneşli bir gün ama sanki gölgeler biraz daha farklı… Belki eksik. Olması gerektiği gibi değil her şey… Aslında 1 seneden beri bir “yeri doldurulamamışlık” var… Kolay kolay da dolmaz. Dile kolay 54 yıldan bahsediyoruz.

Türkiye’nin geçirdiği dönüşümlerin kucağında geçmiş bir ömür. Neredeyse her 10 senede bir “farklı bir görüşle ilerlemeye çalışan” bir ülke… Konjonktür bu kadar dalgalıyken kendini hiç bozmayan, görüşünü hiç değiştirmeyen, “kaskatı bir Aydın”dan bahsediyoruz bugün…

Barış Manço’yla, Cem Karaca’yla, Cahit Berkay’la, Erkin Koray’la çalışma şerefini yakalamış bir “güzel insan”dan…

Bir Müzik Üstadı, bir dost, gönül canlısı, rakı masalarının özlenen adamı, bir koca tarih ve bu Ülke’nin gördüğü “en sağlam duruşlu Müzisyenler’den”, hiçbir zaman unutulmayacak Bahadır Akkuzu’yu sevgi, saygı ve hürmetle anıyoruz…


> MEZARLIK’TA ANMA PROGRAMI:

Bahadır Akkuzu’nun bizlerden ayrılışının ya da bizim ondan ayrılışımızın 1.yılı, bunu tüm sevenleri biliyor… Bizler “O” iyi insan ve Müzisyen’in başucunda kendi bestelerini Bahadır’a ve dostlarına dinletmek istiyoruz.

Yer: Zincirlikuyu Mezarlığı
Tarih: “08.08.2010 Pazar
Saat: 15.00


> YATAĞANBABA: BARIŞ MANÇO – KURTALAN EKSPRES’İN
“MURAD ETTİĞİ TÜRKİYE’Yİ” OLUŞTURANA KADAR
MÜCADELEMİ SÜRDÜRECEĞİM!


Reitingleri “tavanları delip-geçen”, yayınladığı yazılar “En Çok Okunanlar Listeleri”nden düşmeyen o “Baskı Rekortmeni Siyasi Yazıları” ile tanınan Yazar Yatağanbaba’nın, biliyorsunuz Dünya’da “Barış Manço” ile ilgili “düzenli ve sürekli” araştırmalar yayınlayan “tek Yazar” olma özelliği de var…

Yatağanbaba Siyasi Yazıları’nın yanında Barış Manço – Kurtalan Ekspres Yazıları da yazmasının tesadüf olmadığını, çünkü gerek Siyasi ve gerek Kültürel Yazıları’nın “hedefinin aynı” olduğunu söylüyor… O da Türkiye’nin “Dünya’da Kervan’ın arkasından nal toplayan” değil, “Dünya’da Kervan’ın arkasından nal toplatan” Ülke olması…

Yani Barış Manço’nun “2023 / Kayaların Oğlu” Şarkısı’da hedef gösterdiği; 2023’te “Büyük Türk Birliği”nin kurulması

Yazar Yatağanbaba, vefatından üç ay önce beraber Konferans verdiği Bahadır Akkuzu Abisi’ni, vefatının 1.Yıldönümü’nde işte bu “hedefi” ile selâmlıyor ve “gözün arkada kalmasın” diyor:

“Barış Manço Misyonu”nu Türkiye ve Dünya’da en etkili ve sürekli olarak devam ettiren bir “Kalem” ve “Hatip” olduğumu dost-düşman kabul ve itiraf ediyor…

Bu sıfatımla söylüyorum, “bu Barış Manço – Kurtalan Ekspres Misyonu’nun devamı için mücadeleme” devam edeceğim… Ta ki, “sizin murad ettiğiniz bir Türkiye’yi oluşturana” kadar…

Kısacası; gözün arkada kalmasın Bahadır Abi! “Dağı Aşan Deve: Barış Manço” Kitabımız’da dedik ya:

Kayalar’ın Oğlu “nöbette”… 

. 

. 

-

Barış Manço” Konulu Kitaplarım’ı Siteleri’nden inceleyip-sipariş verebilirsiniz. (Kitaplarım “sadece internetten” satılmaktadır, Kitapçılar’dan değil!)

Türk Kültürü’nün Karbon Kâğıdı / Barış Manço Destanı (3.Baskı)
http://barisdestani.tr.gg

Dağı Aşan Deve: Barış Manço
http://dagiasandevebarismanco.tr.gg 

 

 

 
Toplam blog
: 31
: 4637
Kayıt tarihi
: 31.01.07
 
 

YAZAR, Gazeteci, Yayıncı, Programcı... Yayınlanmış "12 Kitap"ım ve Yarışma'da 1.olmuş "Sinema Fil..