Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bak şu Elma'nın yaptığına

Bak şu Elma'nın yaptığına
 

Elma sindirimi kolay, düşük kalorili bir meyvedir. Yüksek tansiyon, adele ağrıları, böbrek taşlarına , gastrit ve ülsere de iyi gelir. Yemeklerden sonra yenen elma, çiğnenirken dişlerin arasını çok iyi bir şekilde temizler.
Bağırsak sorunu çeken kişiler için dengeleyici ve normalleştirici bir besindir.

Elma her derde deva değilmi ? ha haa siz öyle sanın
Bir kere Elma yiyen kişinin cin gibi olması gerek saf olanlara göre bir meyve değil.

Çok çok eski bir tarihte Makedonyanın dağ köylerinden birinde yaşayan bir kadın Çocuk sahibi olamadığı için eşi ve ailesi tarafından ezilip, hor görülmekteydi. Evde ne kadar ağır iş varsa kül kedisi misali ona yaptırılır, yine de kimseyi memnun edemezdi. Çünkü o defoluydu Eşine ve ailesine soylarının sürebilmesi için bir evlat verememişti. Her türlü eziyeti ve aşağılamayı hak ediyordu. Tek hayali bir yolunu bulup bu evden ve bu insanlardan kurtulmaktı. Belki çekip gitse kimse umursamazdı ama annesi ve babası olmadığı için gidecek bir yeri de yoktu. sadece umut ediyordu işte...

Birgün Köy sakinlerinden saygın bir ailenin gelini rahatsızlanarak hayatını kaybetti. Geride en küçüğü iki yaşında olan beş çocuk bıraktı.

Birinin Kaybı diğerinin kazancıdır derler. Bunda da öyle oldu. Kadersiz gelinimiz Bu küçük çocukların babasıyla hayatını birleştirerek o kötü günleri geride bıraktı. Belki hiç çocuğu olmadı ama, hiç değilse hayatının geri kalanında saygı ve değer gördü.

Hikayenin kahramanları dedem ve babaannemdir.

Şimdi Elma ile ne alaka diyeceksiniz. Var işte, olmaz olur mu ?

Babaannem anlatırdı.

Deden hiç bakmazdı bana. Bir türlü kendimi fark ettiremezdim. Ben dedeni elma ile kandırdım. Evimizin önünden geçerdi her sabah ve ben ona her sabah bir elma yuvarlardım derdi.

Babaannem dedemi kandırmış. Hem de bir elma ile.

Havva ile Adem mit'inde olduğu gibi.

Demekki İnsanlığın ilk tarihinden beri Havvalar Ademleri Bir elma ile kandırmaya devam etti.

Haaa birde aklıma gelen pamuk prenses masalı var ki bilmeyen yoktur sanırım kötü kalpli kraliçenin prensesi bir elma ile kandırıp zehirlediği.

Eh şimdi hal böyleyken yok canım Elma meyvelerin sultanıdır, ondan bir zarar gelmez diyebiliyorsanız söyleyecek lafım yok. Siz bilirsiniz.

Sahi yeri gelmişken.

Bir elma versem yermisiniz.

 
Toplam blog
: 92
: 830
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Biraz kül, biraz duman o benim işte... Öyle dedim diye olayı arabeske bağladığımı sanmayın çabuk sön..