Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '08

 
Kategori
Dans
 

bale

bale
 

bale çok güzel


Bale, belli figürlerle, adım atışlara dayalı dans ve müzikli gösteri türüdür.

Bale dansı, mimik, müzik, duygu ve dekor sanatlarının ileri standartda birleştirilerek kullanan bir tiyatro gösterisi olarak tanımlanır. Asıl eleman olarak kullanılan dans aslında italyanca 'dans'anlamına gelen 'ballo' ya da'balletto' sözcüğünden türemiştir.

Bale uzun yıllar süren bir eğitimle öğrenilir, çoğunlukla müzikli yapılır.Erkek dansçılara 'balet'kadın dansçılara 'balerin' denir.Balede tayt, mayo ve 'tütü' denilen özel etek ve bunun gibi giysiler kullanılır.Bale terminolojisinde ayakların tam parmak ucunda durmasını sağlayan ayakkabı 'point' ya da 'puant' denir.Bale yapılmadan önce esneme hareketleri mutlaka yapılmalıdır;yoksa ısınılmafan hareketler yapıldığı için kaslar yırtılabilir ya da vücudun biryeri inciltilebilir.
Ben bale yaparak gevşedim diyen birini düşünün.Ne kadar hoşuna gider dimi.Bende bir kaç kez denedim ama olmadı.Bana yakışmadığını düşündüm.aAma yanlış düşünmüşüm.Keşke öyle düşünmeseydim.Çünkü o baleyi yapanlar benden üstün değil.Hem istedim her şeyi yapa bilirim.Bu demek olmuyoki bale yapmak istemiyorum.Baleye vaktimi yazın ayırmak istiyorum ki derslerim etkilenmesin.

 
Toplam blog
: 13
: 885
Kayıt tarihi
: 15.07.07
 
 

İlköğretim öğrencisiyim 4. sınıftan 5. sınıfa geçtim. Yazı yazmayı seviyorum. ..