Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
5030
 

Bamya'nın inanılmaz faydaları ve pişirme şekli...

Bamya'nın inanılmaz faydaları ve pişirme şekli...
 

Ülke olarak meyve ve sebze yönünden çok zengin bir konumdayız.

Bu sebze ve meyvelerin bazıları faydaları tam olarak bilinmediği için tüketiminde çekinceler oluyor. Bu sebzelerden birisi de BAMYA!

Bamya birçok önemli mineraller, vitaminler, elektrolitler ve iyi bir sağlık için gerekli olan antioksidanlar içeren çok sağlıklı yeşil bir sebzedir.

Bamya tüm dünyada mevcuttur. Farklı yerlerde bu sebze farklı isimlerle adlandırılır.

Bamyanın bölgesel olarak bazı isimlerle bilindiğini görüyoruz. Bamya’ya şu isimlerin verildiğini söyleyebiliriz.

Bayan parmağı, gombo, okoro, ochro, bendi, bhindi bu isimlerden bazılarıdır.

Bamyayı nasıl sağlıklı bir şekilde pişireceğinizi mi merak ediyorsunuz?

Bamya salatası, kısık ateşte biraz yağ ile bamyaları sotelemek, bamya çorbası veya bamya yahnisi bu sağlıklı yöntemlerden bazılarıdır.

Kızartılmış bamyanın sağlıklı olup olmadığını mı düşünüyorsunuz?

Kızarmış bamya fazla miktarda kolesterol ve doymuş yağ içerir dolayısıyla bu şekilde yemememiz daha iyidir. Ancak her zaman düşük alev üzerinde sote edip ve en sevdiğimiz baharatları ekleyebiliriz.

Bu sebze yapışkandır; ancak ekşi bir şey eşlik ettiği zaman, güzelce ayrılır ve yapışkan dokusunu kaybeder. Bamyanın yapışkanlığını kaybetmesi için yemeklere çoğunlukla domates veya limon suyu eklenir.

Bamyanın yapışkan dokusu en sevdiğiniz sebzeler, baharatlar, baklagiller ve tahıllar eklenerek güveç yapmak için çok uygundur.

Bamya kanola yağı ile sotelenip tuz ve istediğiniz baharatlar ile pişirildiğinde ise inanılmaz sağlıklıdır. Ayrıca sevdiğiniz sebzeler, zeytinyağı ve taze limon suyu içeren salatalara taze ve dilimlenmiş bamya ekleyerek harika salatalar yapabilirsiniz.

Bamya pişirmek için birçok yol vardır ve içerdiği folat, C vitamini, A vitamini, kalsiyum gibi gerekli besin değerlerinin iyi bir yüzdesini sağlamak için düzenli olarak tüketilmesi gerekir.

Bamyanın Sağlığa Faydaları:

-Bamyanın lif içeriği pek çok yararlı niteliklere sahip olmasını sağlar özellikle mide bağırsak sağlığını korumaya yardımcı olur.

-Bamya suyu emmeye yardımcı olur ve aşırı kolesterol, metabolik toksinler ve aşırı safrayı yakalayıp dışkı yoluyla dışarı atar. İçeriğindeki büyük su yüzdesi kabızlık, gaz, şişkinlik ve mide problemlerini önler.

-Bamya kilo vermek isteyenler için çok uygun bir sebzedir. Bamya genellikle kısık ateşte pişirildiğinden besin değerleri korunur. Yüksek ısı nedeniyle faydalarını kaybetmemiş olur.

-Saçınıza hacim kazandırmak için bu ipucundan faydalanabilirsiniz. Yatay dilimlenmiş bamyaları sümüksü olana kadar kaynatın. Soğumasını bekleyin, bir kaç damla limon ekleyin ve son durulamada bu suyu kullanın. Bu saçınıza canlılık ve hacim kazandıracaktır.

-Bamyadaki lifler, kan şekeri düzeylerinin korunmasını ve ince bağırsakta emiliminin düzenlenmesinde yardımcı olur.

-Bamya probiyotikler olarak bilinen iyi bakterilerin yayılmasını kolaylaştırır. Bu bakteriler ince bağırsakta yoğurt ile çoğalanlara benzerdir ve B vitamini kompleksinin sentezlenmesine yardım eder.

-Bamya sivilceleri önlemeye yardımcı olur ve pürüzsüz bir cilt sağlar.

-Bamya tohumlarında bulunan protein ve yağ, yüksek kaliteli bitkisel proteinin iyi bir kaynağıdır. Triptonfan, sistin ve diğer kükürt amino asitleri gibi amino asitler açısından zengindir.

-İrritabl bağırsak hastalığının tedavi edilmesi, ülserlerin iyileşmesi ve sindirim sisteminin yatıştırılmasına yardımcı olan bamya, aynı zamanda çok iyi bir müshildir.

-Bamya yaz sıcakları ve güneş çarpmaları için çok iyidir.

-Bamya ateroskleroz ve astım için iyidir.

-Bu sebze diyabetin önlenmesinde yardımcı olabilir.

Bamya Seçmenin İpuçları:

Bazen kötü kalitedeki bamyalar yemek pişirmeyi zorlaştırabilir ve yemeğin tadını bozabilir bu nedenle iyi bamyaları seçmek önemlidir.

*Her zaman gevrek ve olgunlaşmamış olan bamyaları tercih edin.
*Küçük bamyalar daha yumuşak ve lezzetlidir.
*Büyük bamyalardan kaçının ve koyu yeşil renkli olanlarını tercih edin.
*Fazla olgunlaşmış bamyalarda kaçınmanız gereken kesikler veya lekeler vardır.
*Bamyayı buzdolabında 2 gün boyunca saklayabilirsiniz, bu süreden sonra besin değerleri azalmaya başlar.

Yani olgunlaşmamış, gevrek, küçük ve koyu renkli bamyaları seçip düzenli şekilde tüketirseniz yukarıda bahsedilen bamyanın tüm faydalarından yarar sağlayabilirsiniz.

Bamya yemenin de tam zamanı. Bizim buralarda havalar biraz serinleyince, bamyalar daha bir güzel oluyor. Bamya ağaçları daha bir güzel meyve veriyor.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kıymetli Yazarımız,Sayın Mesut Karip : İkimiz arasında kalsın, gençliğimde hiç Bamyayı sevmiyordum bu ahir zamanda ne çok sevmeye başladım.Böylece faydalarını da sizden öğrendim.Sahi son zamanlarda şifalı yemek ve yiyeceklerle devam ediyorsunuz. Kutlarım sizi.Saygılar sunuyorum.

Mehmet Burakgazi 
 14.10.2014 16:56
Cevap :
Merhaba, yorum ve katkı için teşekkürler. Selamlar, saygılar...  15.10.2014 14:10
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 3076
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster