Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '14

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Başarılı bir öğrenci olan oğlum

 

Merhaba Sevgili oğlum,

Bizim amacımız öncelikle senin okulunda başarılı  olman, daha sonra da  güzel okulları kazanman ve güzel meslek sahibi olarak, mesleğinde de başarılı olarak insanlara hizmet edecek, onların acılarını  sıkıntılarını dindirecek, onlara gücün oranında yardımcı olacak  insan olman. “İnsanların en iyisi insanlara faydalı olandır” düsturu ile insanlara yardımcı olmana yardımcı olmaktır.

Canım oğlum,

            Bu mektubumda başarıdan ne anladığımı ve başarının, okul başarısının benim için neler ifade ettiğini sana anlatmak istemekteyim. Umarım anlatacaklarım sana faydalı olur. Senle beraber arkadaşlarına ve çevrene de faydalı olur.

Canım oğlum,

            Başarılı öğrenci her şeyden önce, okulunda derslerine her zaman devam eder. Öğretmenlerini can kulağı ile dinler ve derste sadece ders ile ilgilenir. Arkadaşları ile şakalaşmanın, sohbet etmenin ve fikir alış verişinde bulunmanın yerinin ders olmadığını, derste sadece öğretmenin dinleneceğini, anlamadığın yerleri de öğretmeninin sorduğu zaman söylemen, sorulacak sorun varsa  sorman ve dersi iyi anlamaya çalışman, yani öğrenmen için gayret etmen benim için başarılı olduğun  anlamı çıkar. Alacağın not, başarının ölçüsü olmaz bence. Bazen yüksek not alanlar, dersi iyi anlamamış olurlar. Okuduklarını hayata uygulamayan insan da benim açımdan başarılı sayılmaz.

Canım oğlum,

            Başarılı öğrenci ikinci planda anne ve babasına yardım eden, ödevini zamanında yapan ve  evde annesi ve babasına yardım etmenin yanında kitap okuyan ve dersleri ile beraber genel kültürünü de artıran insandır benim için. Sadece ders kitapları ile yetinmeyen, aynı zamanda, tıpkı okulda anlamadığı yerleri öğretmenine sorarak öğrenmeye çalışıyorsa hayatta anlamadığı ve takıldığı konuları da her şeyden önce anne ve babasına sorarak öğrenmeli ve kafası sorulara takılı kalmamalı insanın. Atalarımız “Merak ilmin hocasıdır” dememişler boşuna.

Canım oğlum,

            Başarılı öğrenci okulunda başarılı olmanın yanında, ailesi ile olan ilişkilerinden sonra akraba ve  komşu  ilişkilerinde de başarılı olmalı. Mesela akrabalardan arkadaşlık yapacağın insanları iyi seçmen, kötü alışkanlıkları olmayanları arkadaş olarak seçmen, onların saçma konuşmalarına kulak asmaman ve seni kötü alışkanlıklara alıştırmak isteyenlerden uzak kalmak, kötü örnek olacak akraba ve komşularına mesafeli olmak da senin görevin olmalı ki, bu konuda yani iyi kötüden ayıracak akıl ve izanın sende olduğuna inanmaktayım. Bunları tam olarak olmasa da çoğunlukla yerine getirdiğin için de ben seni başarılı öğrenci olarak görüyorum.

Canım oğlum,

            Okuldan mezun olunca yüksek diploma notu almış ama karşısında güzel konuşan ve bilgisi yüksek insanlar gördüğü zaman kaçmayan, tersine onlardan faydalanabilmek için onlar ile diyalog kurmaya can atan insanı başarılı sayarım ben. Diploma notlarımız değil, bilgimizi hayata ne kadar uyguladığımız başarımızın aynasını oluşturur bence. Ama çok zaman Üniversite diploması almış insanların hatta “İletişim Fakültesi mezunu” olan insanların bile sıradan insanlarla iletişim kuramadıklarını gördüğüm zaman senin bu yaşta güzel iletişim kurman karşısında  gerçekten de büyük mutluluk duymaktayım.

Canım oğlum,

            Hani meşhur hikayedir.  Bir baba oğluna sürekli “Sen adam olamazsın” dermiş. Oğlu bu söz üzerine azmetmiş de vali olmuş. Babasını bir gün jandarma zoru ile yanına çağırmış. “Bak baba bana adam olamazsın demiştin ama ben vali oldum." demiş. Adam oğluna gene acıyarak bakmış “Ben sana vali olamazsın demedim ki, adam olamazsın, dedim. Adam olsan beni bu yaşta yaka paça buraya getirmek yerine sen benim yanıma, beni ziyarete gelirdin” diyerek oğluna gereken dersi vermiş.

Canım oğlum,

            Yukarıdaki hikayeyi biz ilkokuldan beri duyarız. Mevkii ve makam sahipleri saygı görür ama bu saygı makama olan saygıdır. Asıl olan insanların şahsının saygın olmasıdır. İnsan o zaman insan olduğunun farkına varır.

Canım oğlum,

            “Başarı nedir?" her zaman tartışılan bir konudur. ”Başarılı olmak” demek çoğuna göre zengin olmak demektir. Kimine göre de “tahsilli olmak” ama çoğu zaman tahsilli olan da iş bulamaz. Neden? Daha önce sana anlattığım gibi sadece okumuş ve yüksek not almışlar ve kendilerini hayat ile entegre edecek bilgileri hayata uygulamamışlardır. Hem okuyan hem uygulayan insanlar da sosyal çevre edinecekleri için  hayatta başarı onlarla olmakta. Başarılı insanlara baktığın zaman onların sosyal ilişkilerinin güçlü olduğunu görmektesin.

Canım oğlum,

            Bazı insanlar da yaşlandıkça adam olduğunu, yani başarılı olduklarını sanırlar ama okudukları yazıyı tam anlamazlar bile. Anlasalar zaten başarıyı iyi anlayarak başarılı olmak için çok çaba harcarlar. Başarılı insan başkaları ile değil, kendisi ile rekabet eden, kendisini daha ileri götüren insandır.

Canım oğlum,

            Doğru zamanda, olayları doğru okuyan insan her zaman başarılı olur. İnsan okulda okuduklarını doğru ve tam anlarsa, sınavda da başarısı yüksek olur ve ilerde hayatı da doğru okur.

Canım oğlum,

            Senin başarılı olman için sana Keloğlan, Nasrettin Hoca gibi kendini yetiştirmiş ve geliştirmiş  insanları anlatan kitaplar alıyorum. Zaman gelecek sana daha güzel kitaplar da alacağım. Başarılı olmak isteyen insanlar, başarılı insanların hayat hikayelerini okuyarak  hayatta başarılı olmaya baksınlar.

Canım oğlum,

            Ben de  çoğuna göre başarılıyım, bazılarına göre başarım başkalarının desteği ile oldu. Ama  herhalde başkalarının yerine diploma alınmaz. Başarı sadece  başararak kalınmalı ve övünme vesilesi olmamalı. Bizler gücümüz yettiği kadar sizlerin başarısına çaba harcayacağız ama sonuçta başarı sizin olacak.

Canım oğlum,

            Başarılı olmak için çaba harcamaya devam edersin. Senden daha yüksek notlar alan, sınavda seni geçen insanlar senden daha başarılı değiller bence. Okuduklarını uygulamazlarsa sen onlardan daha başarılı olursun hayatta.

            Sana başarılar dilerim.

 

 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..