Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '13

 
Kategori
Siyaset
 

Başbakan milliyetçilik üzerinden Türklüğü ve Kürtlüğü aşağılıyor gibi

Başbakan milliyetçilik üzerinden Türklüğü ve Kürtlüğü aşağılıyor gibi
 

Biz 3–5 bin yılda 16 devlet kurup buralara “Asyalı baldırı çıplak Türk” olarak gelmedik. Saçlarımızda nice iklimlerden rüzgâr, ayaklarımızda çağların tozu dumanı var. Bunları unutup kendini bir halta benzetemeyenler “Anayasadan Türklüğü kaldıralım” diyerek Türk’ün adını kirletemezler! Bu ülkede Türklüğünden utanan varsa gitsin!

Kanunda cezası olmayabilir ama bir toplumu yöneten kimse bu toplumun değerlerini aşağılarsa halk bir şekilde faturasını ödettirir. Şu anda başbakan “bulanık göl” den yararlanmaktadır. Nedir bu bulanık göl? İşte MHP, CHP ve BDP milliyetçilik yapıyorlar. Halk onların bu tavrına tepkili; çünkü bunların milliyetçilikleri bazen ırkçılığa kaçıyor. İşte başbakan bunu değerlendiriyor ve yani sanki Türklüğü/Kürtlüğü aşağılıyor gibi.

Bana hiç kimse başbakan Türklüğü/Kürtlüğü kastetmedi demesin. Türk milliyetçiliğini/Kürt milliyetçiliğini ayaklar altına aldığını söylemenin 2. adımı Türklüğü/Kürtlüğü ayaklar altına almaktır. Bana ne MHP’den, CHP’den, BDP’den… İsterseniz onları tabutluklara yollayın; ama benim soyuma laf söylemeyin !

Ben başbakanın kullandığı cümleleri bu manada algılıyorum ve soyumun aşağılandığını düşünüyorum. Aynı hassasiyeti Kürtlük için de taşıyorum. Bu iki güzide soy ırkçı kimseler tarafından birbirlerine karşı gösterilmiştir. Kerim Korkut’un ideali bütün Türkiye’nin ideali. Bu topraklarda Türklük ve Kürtlük omuz omuza birlikte yükselecek.

301. maddeyi bunun için mi kaldırdınız?Türk milliyetçiliğini dolaysıyla Türklüğü ayaklar altına aldığınıza göre Türk bayrağı ve İstiklal marşımızla da alakanız olamaz. Türk bayrağını elinize alamazsınız!

Anket yapılmış. 1000 kişi arasında. %54’ü Türk’üm demiş. Ülke nüfusunun %80’i Türk soyundan. Türk’üm demeyen %26 herhalde kurbağa soyundan. Böyle bir şey olur mu ya! “Kim olduğum ve nereden geldiğim beni ilgilendirmiyor;  kendimi etnik kimliğimle ifade etmek istemiyorum” diyebilirsin ama Türk değilim diyemezsin. Bunun literatürdeki karşılığı aslını inkâr etmektir.

Merak ediyorum, bu%26 Türk olmaktan utanıyorlar mı? Madem öyle Atatürk zamanındaki mandacılığı günümüze uygulayalım, İngiliz mandasına geçsinler. Büyük ihtimal bu%26 bayrağımıza ve istiklal marşımıza da karşılar. Bu anlayıştaki bir partinin Erzurum’dan, Maraş’tan, Trabzon’dan oy almasına inanamıyorum!

Dini savun kardeşim, hiç kimse bir şey diyemez. Askeri vesayet ve cumhuriyet vesayeti ile mücadele et. Ne dedik biz “ Cumhuriyeti biraz törpüleyin dedik, ellerinde baltalarla geldiler” Hakikaten sizin elinizde balta var. Bir başbakan yönettiği ülkenin değerlerini ayaklar altına almak şeklinde yorumlanabilecek sözler sarf eder mi?

Yarın öbür gün bu ülkede Türk’üm /ya da Kürt’üm demek suç olacak. Atatürk “Ne mutlu Türküm diyene” diyor, başbakan ayaklarının altına alıyor. Milliyetçiliğe karşıyım de. Irkçılığa karşıyım de. Türk ve Kürt adını kullanarak tepkini ortaya koyarsan bu, Türk ve Kürt kimliğini aşağılamak olur.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..