Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '13

 
Kategori
Deneme
 

Batan Güneş için ağlamayın !..

Batan Güneş için ağlamayın !..
 

Yaşam akıp giderken, otoban gibi dümdüz bir yolda ilerlemeyi hayal edenlerimiz çoktur..

'Hayatın, taşlı dikenli yollardan ibaret olduğu' gerçeğini kabul etmeyenlerimiz de az değildir.

Güneşi hep balçıkla sıvamaya çalışanların, sorunlarını savaşarak çözmek yerine sürekli halı altına süpürenlerin haline acırım.

Yaşadıklarımızdan öğrendiklerimizi, değerlendirmek bize çok şeyler kazandırır.

Tecrübe:'hayatta yenilen kazıkların bir bileşkesi' değil midir ?..

Yeni kazıklara muhatap olmamak için alınan derslerden ne kadar pay çıkarabiliyoruz ?..

Çevrenizdeki insanları bir gözden geçirirseniz. Sürekli negatif olan bazı kişiler olduğunu göreceksiniz. Şimdi diyeceksiniz ki; “Ama onun gerçekten çok dertleri var, o çok talihsiz.”

 Böyle düşünmekte ilk anda haklı olabilirsiniz; ama bir düşünün kimsenin hayatı gerçekten yolunda mı ki? Hepimiz bir şeylerin peşinden koşturuyoruz, hepimiz rutin hayatın zorluklarının üstesinden gelmeye çalışıyoruz. Bir başka açısı da var bu işin; bir düşünün ona kaç kere yol göstermişsinizdir. Eğer söylediğinizi yapsaydı daha iyi olmaz mıydı?

Olurdu mutlaka.

Onlara başkaları da bazı çareler üretmişlerdir. 'Keşke bana bir inansa 'diye içinizden geçirdiğiniz olmuştur. Bazen de onu ikna edemediğiniz için kendinizi suçladığınız bile olmuştur; çünkü aynı duyguları yıllarca ben yaşadım. Karşımdakini ikna etmek için ne metotlar denedim bilemezsiniz. Saatlerce dil döktüm. Ondaki bütün negatif enerjiyi ben yüklendim. Bendeki pozitif enerjiyi ona verdim. Bu konuşmaların neticesinde kendimi çok yorgun hissettim; ama o hiç bir şey yapmadı. Bir hafta sonra tekrar bana dert yandı; ben yine onun üzüntüsünü hafifletmek için saatlerce ona dil döktüm.

 Yıllarca insan eğitimi ile uğraşınca insan duyguları ile ilgili çok kitap okuyup insanları gözlemleyince her şeyi daha iyi anlamaya başladım.

Öğrencilerime, derdine çare için bir şeyler yapması gerektiğini söylediğim zaman 'haklısın' diyenler çok ;ama eyleme geçmekte çok tembel olanları bilirim. Belki de dertler bazı insanların ruhunu besliyor.

Çevremde yakınım olan bazı kişiler var. Dertlerini anlatırken adeta keyif alıyorlar. Mutsuzluk onların yaşam biçimleri haline gelmiş. Artık onları çok iyi tanıyorum ve onlar için üzülmüyorum. Çünkü bu tarzı onlar seçtiler. Hani eskiler derler ya “Kendi düşen ağlamaz” diye.

Machiavelli daha farklı yaklaşmış şöyle demiş; “KENDİ DÜŞEN BİR ADAMI BIRAK DÜŞSÜN, ŞAYET BİR BAŞKASI TARAFINDAN İTİLMİŞSE ONU TUT.”

 Bir başka insan tipi de derdinin çaresini söylediğin halde yapmaz. Çünkü senin söylediğin onun derdinin çaresi değildir. Kendini tanımadığı için aslında neden mutsuz olduğunu bile bilmez. Yanlış adres vererek karşısındakini kendine acındırmaya çalışır.

 Dostoyevski; “EN BÜYÜK MUTLULUK, MUTSUZLUĞUN KAYNAĞINI BİLMEKTİR.” Mutsuzluğun kaynağına inmek için çalışmak gerekiyor. Oysa ki ağlamak dert yanmak daha kolaydır. Ve farkındaysanız sürekli geçmişte yaşar. Peki şimdi ne yapmak gerekir sorusuna hiç cevap aramaz. Oysaki olan olmuştur artık geriye dönük düşünmek çare değil sadece zaman kaybıdır. Yarın ne yapmam gerekli onu düşünmelisin !..

Dale Carnegie: ''BATAN GÜNEŞ İÇİN AĞLAMAYIN. YENİDEN DOĞDUĞUNDA NE YAPACAĞINIZA KARAR VERİN.”  demiş.

 PEKİ NEŞELİ İNSANLARIN HİÇ DERDİ YOK MU?

Olmaz olur mu hiç. Sadece neşeli ve güçlü insanların en büyük özelliği onlar hayatın acı olduğunu bilirler. İleriye dönük tedbirlerini alarak dertleri hafifletirler. Dertleri azaltmanın en önemli yolu ileriye dönük hedefler koymaktır. Eğer bir insanın ileriye dönük bir hedefi yoksa yaşamdan keyif almaz. Oysa mutsuz insan için derdinin olmaması imkansızdır. Çünkü o talihsiz biridir. Bu dert geçse mutlaka onu bir başka dert bulur diye düşünür.

Bazı yeteneklerin doğuştan olduğunu sanır; ama Thomas Edison farklı düşünüyor; “DEHA YÜZDE BİR YETENEK, YÜZDE DOKSAN DOKUZ TERDİR.”

Yani her şey çalışılarak elde edilebilir.

Ah mutsuzlar bir inansalar her şeyin kendi ellerinde olduğuna.

Çevremizdekileri değiştirmek bizim elimizde. Eğer bana zarar veren dostlarım varsa onları bile...

.......
 Zeka başarının yüzde biri; hayal ise yüzde doksanını kapsar.

Hayallerini umutla gerçekleştirmek için savaşan  pozitif ruhlu insanların hep başardıkları bir gerçektir.

Mutluluklar dileğimle... 

 

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..