Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '15

 
Kategori
Pazarlama
 

Bayiler nasıl satışa yönlendirilir ?

Bayiler nasıl satışa yönlendirilir ?
 

Bayileri Satışa Teşvik Etmek


Son kullanıcıya yapılacak satışlarda en önemli etkenlerden biridir bayilik sistemi. Bir ülkenin dört bir köşesine ulaşmanın tek yolu denebilir. Bayilerin yaptığı satışlar bizim de satış hacmimizi artırarak bizim başarımız haline dönüşecektir.

Özellikle Anadolu şehirlerine bakıldığında bayiler sadece bizim ürünlerimizin satışını yapmazlar. Sektörümüzden bir çok şirketin bayiliğini yapmakta ve o markaların da ürünlerini pazarlamaktadırlar.

Üretici ve dağıtıcı firmalar bu sebeple bayilerine, bayilerinin yaptıkları satışlara çok önem verirler. Bazı yöntemler uygularlar bayilerinin satış adetlerini ve cirolarını artırabilmek için. Bu yöntemlerin başında ilk olarak bayiye yönelik kampanyalar uygulanır. Bayi ve distribütörlere satışı yapılan ürünlerden belli bir adet alımın gerçekleştiği durumlarda, bayi veya distribütöre hediyeler sunulur. Sunulan hediyeler ile bayilerin bizden alımını artırmamız, stoklarında ürünlerimizin daha fazla bunulmasına sebebiyet verir. Stokta fazla olan ürün ise bayi tarafından daha çok satılmak istenecektir.

Bayilere ziyaretler düzenlemek, rut planları yapmak da diğer bir yoldur bayi satışını artırmak için. Hepimizin bildiği gibi Türk insanı her zaman samimiyeti sever. Yüzyüze bayi ile temas kurmak, kuvvetli ilişkiler geliştirmek her zaman bize fayda sağlayacaktır. Bayinin bize bağlı olması, ürünümüzü ön planda tutması anlamına gelir.

Bayi ürünümüz konusunda ne kadar donanımlı ise satışı konusunda da o kadar becerikli olacaktır. Bu yüzden bayilere ürünlerimiz konusunda sürekli destek ve eğitimler vermemizin faydası asla göz ardı edilemez. Bayinin ürünümüzü iyi tanıması; müşteriden gelen sorulara daha iyi cevap verebilmesini ve ürünümüzün yeterliliğini bilerek, müşteriyi ürünümüze yönlendirmesini sağlayacaktır.

Bayilerin satışını artırma konusunda kullanacağımız diğer bir yöntem de bayiler ile birlikte yapılan aktivitelerdir. Bayi toplantıları, hem bizi bayilerimize hem de bayileri birbirlerine yakınlaştırır. Yazımın başlarında söz ettiğim gibi ne kadar sıcak ve samimi bir ortam sağlanırsa bayi doğru orantıda bizimle çalışmak isteyecek ve ürünümüze öncelik tanıyacaktır.

Bayiye tahsilat kolaylığı sağlamak da bizi bir adım öne çıkarabilmektedir. Ödeme bir satışın son kademesidir. Burada da bizi devreye sokabilecek e-tahsilat yazılımları ile bayiyi kendimize çekebilmemiz mümkündür. E-tahsilat yazılımları ile kullandığımız posları bayilerimizin hizmetine sokabilmekteyiz. Anadolu'da bulunan bayileri düşündüğümüzde çoğunda bir veya iki bankanın posu bulunuyor. Hatta pos bulunmayan esnaflar da mevcut. Bayi bizim ürünümüzü satarken posumuzu kullanabileceği için müşterisine taksit yapabilecek, bu yüzden ödemeyi bizim poslarımızdan almak isteyecektir. Yani bizim ürünümüzü satmak bayinin müşteriyi taksit ve ödeme kolaylığı sebepleri yüzünden kaçırmasını engelleyecektir. Diyelim ki bayi farklı bir marka ürünü sattı ve ödemesini alacak. Müşteri kredi kartı ile ve taksitli ödeme yapmak istedi. Bayi müşteriye bu hizmeti sunarak satışı tamamlama adına ürün bedelinin tahsilatını bizim poslarımız ile gerçekleştirebilir. Bu da bizde bulunan carisinde alacaklı duruma geçmesine sebep olacak ve bizden ürün alarak açığını kapatmak isteyecek. Stoklarında ürünlerimiz birikmeye başlayınca bizim ürünümüzü ön plana çıkararak daha çok satmak isteyecektir.

 
Toplam blog
: 10
: 4382
Kayıt tarihi
: 03.09.15
 
 

Ödeme Sistemleri Pazarlama Uzmanı ..