Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bayram kuşlarım

Bayram kuşlarım
 

İnternetten alıntıdır


Ramazandan sonra bayram da yaşandı ve bitti sağlıkla kavuşabileceğimiz yenilerine yönelik dualarımızla, sevdiklerimiz, sevildiğimize inandığımız aile, dost, arkadaş ve akrabalarımızla kimiyle yüz yüze kimiyle ses sese, burada ise yazarak  bayramlaştık!

Bayramlar kültürümüzün en önemli yapı taşları  şimdilerde belli bir kesim için sadece tatil anlamı taşısa da bayramlar,  biz hala devam ettirmeye çalışıyoruz alışkanlıklarımızı  mümkün olduğunca, bizler  beklediğimiz küçüklerimizi görmekten nasıl mutlu oluyor isek  bizi bekleyenleri de anlayabiliyor ihmal etmemeye özen gösteriyoruz.

Bu yaz Ramazan, iftarlar, iftar sofralarındaki israflar ve gece gündüz, çoluk, çocuk minik bebeklerle  camilarde sabahlayanlara takıldı gözüm istemeden öte yandan siyaset arenasında esen soğuk saygısız rüzgarlar üşüttü yüreğimi bu sıcaklarda, maneviyattan, insana hizmetten bahseden muhteremlerin bazı insanları el üstene alıp diğerlerini bir kibritle yakabilecek kadar büyük öfke taşıdığına şahit oluyoruz ekranlarda üzülerek, mümkün olduğunca açmamaya çalışarak diğer  taraftan kazalarda kaybettiğimiz canların  çok çabuk unutuluyor oluşuna üzülüyorum. Büyük can kaybı yaşanan yerlere uyarı niteliğinde anıtsal olarak bir şeyler  yapılabilse  diyerek sesli düşünüyorum mesela, 

“Ne denli büyük, görkemli yapılar kurarsanız kurunuz, ne denli geniş yollar, köprüler açarsanız açınız, İstanbul’un kendi kültürü olmayınca, bu kenti dangıldungulluktan, insan ilişkilerindeki yabanıllıktan, ilkellikten kurtarıp, değil çağcıl(modern) bir kent, çağcıl bir köy bile yapamazsınız.”  Çuvala doldurulmuş kediler adlı kitabından Aziz Nesin haklıymış diyerek asıl konuma geliyorum.

Şikayetim var.  Sıcaklardan bunalmış durumda bir şeyler yazabilmek niyetiyle  başına geçtiğim sayfamda bir şeyler  yazdım da tam sonuna geldiğimi düşündüğüm anda tek tuşla uçuruverdim dallarıma kondurduğum bütün bayram  kuşlarımı neyse ki  sadece uçurdum gökyüzüne demek vakti gelmemiş görücüye çıkmaya diye de teselli ettim kendimi, öğrendim ki yazılarımı kayıt ederek yazmalıyım bundan böyle!..

“Adam yırtık şemsiyeyle yürüyormuş. "Bak şemsiyen yırtılmış" demişler. Adam hiç istifini bozmadan cevap vermiş: "Kasden yırttım. Yoksa yağmurun yağıp yağamadığını nasıl anlayacağım." 

Elinizi tutanlardan  yüreğinize yakınlarınız çok olsun dileğiyle!..

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..