Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '21

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

BB Glow Yaptırılır mı?

 Merhaba arkadaşlar,

 Cilt uygulamalarından biri olan BB Glow tecrübemden sizlere bahsetmek istiyorum. Sosyal medyada birçok güzellik merkezi bu işlemi yapıyordu hala daha yapıyorlar. İşlem görmüş ciltlerin öncesi ve sonrası fotoğrafları beni çok etkilemişti. Bende bu merkezleri araştırmaya başladım ve içimin sindiği bir güzellik merkezine yaptırmaya karar verdim. Tabi ki bu işlemle ilgili şikayetlere bakmak aklıma gelmedi. Öncelikle BB Glow işlemi nedir onu anlatayım. BB Glow, dermapen gibi özel iğneli bir alet ile cilt altına mezoterapi (bazı yerler bitkisel karışımlı serum diyor) aktarılmasıdır. Cilt altına aktarılan serumun içeriği; ciltte sıkılaşma, renk eşitsizliklerini ortadan kaldırma, nem kazandırma, ışıltı sağlama ve fondöten etkisi yaratan pürüzsüz bir görüntü oluşturmayı kolaylaştırır deniliyor. Ayrıca mikro iğne sistemi ile ciltteki ince çizgiler açar, cilt altında kolajen üretiminin artırılmasına katkıda bulunur ve bu sayede hücrelerin daha çabuk yenilenmesi sağlanır deniliyor. Şimdi sıkı durun. Bu vaat edilenler oluyor mu? Hayır, hiçbiri olmuyor. Buradan sonra tecrübemi anlatmaya başlayabilirim. 

 Bu işlem yapılırken cildin kanamaması lazım. İlk olarak yüzünüzü uyuşturan bir krem sürüyorlar. Sonra fondöten renginde bir serumu yüzünüze yaydıktan sonra dermapen benzeri bir alet ile üzerinden geçiyorlar. Benim cildimden bazı yerler kanadı ama aşırı bir kanama olmadı. Anlatan herkeste olduğu gibi işlemden hemen sonra yüzünüzde tüp patlamış gibi kıpkırmızı geziyorsunuz ve hassasiyet oluşuyor. Ancak yüzünüzün şişmemesi gerekiyor. Bir de yüzünüz iyileşirken, yüzünüze dermapen yaptırmış gibi cildinizin büyük büyük kabuk bağlamaması lazım. Mikron mikron, minik soyulmaların olması lazım. Yaptırdığım yer cildimi çok yormadan yapmış ama sonradan anladığım kadarıyla malzemesi iyi değilmiş. Onu da anlatacağım birazdan. Ben 2019 Aralık ayında yaptırdım. Güneş kremi ile yüzünüzü korumanız ve yüzünüze herhangi leke yapacak faaliyetlerden uzak durmanız gerekiyor. Ben soyulma bitene kadar güneş kremimi kullandım, aralık ayında olduğumdan çok fazla da güneş görmedi cildim. Buraya kadar benim de her şey normaldi. Hatta soyulmalar bittikten sonra yüzüme ışıltı geldiğini söyleyenler bile olmuştu. Ama bu ışıltı 2. haftayı göremedi. Bana 1,5-2 yıl kalıcı denmesine rağmen. Bunu dile getirdiğimde bu işlemi yaptırdığım güzellik merkezi kampanya başlattığını ve bana sonucun kalıcı olması için 3 seans yapılması gerektiğini söyledi. 2 seans daha yapalım dedi ve ben o kampanya paketini satın aldım. Ayda 1 olmak üzere diğer seansları da yaptırdım. Sonuç olarak bu işlem benim için biraz hayal kırıklığı oldu. Çünkü ilk seanstaki gibi 2. haftayı göremeden yüzümdeki ışıltı gitti. Bir de benim için en önemli olan şey olarak cildimde alerjik bir reaksiyon oldu. Böylelikle cilt altıma verilen serumun iyi içerikli bir serum olmadığını anladım. İşlemi yapan güzellik merkezi geçici bir şey olduğunu söyledi ama geçmedi. Örneğin ben herhangi bir cilt bakım işlemi yapsam yüzüm şişiyor ya da kızarıyor. Siyah nokta için temizleme işlemi yaptığımda, yaptığım yerde kabarcıklar oluşuyor. İşlemi yaptıralı 1 yılı geçti ve ilk zamanlardaki gibi aşırı olmasa bile cildimde alerjik reaksiyonlar hala devam ediyor. Bu işlemi yaptıranlar çeşitli forumlarda pişman olduklarını ve ciltlerinin daha da bozulduğunu söylüyor. Estetisyenler ise mezoterapi falan hikâye cilt altına boya enjekte ediyorlar diyor. Anlayacağınız bu işlem tamamen bir balon ve cilde gerçekten iyi gelmiyor. 

 Tüm bunları göz önüne alarak yine de bu işlemi yaptırmak istiyorum diyorsanız çok çok çok dikkatli olmanız gerektiğini söyleyebilirim. Çünkü çoğunluk bu işlemden memnun değil. BB Glow yaptıracağınız merkezde malzemeyi nereden temin ettiklerini ve sağlık açısından bir uygunluğu veya sertifikası olup olmadığını sorgulayın derim. Bunun dışında cildinize iyi bakın. Kendi yaptığınız bakım, dışarıdan alacağınız destek bakımlardan daha güvenilir olacaktır.

 Herkese bakımlı günler dilerim…

 
Toplam blog
: 15
: 113
Kayıt tarihi
: 02.03.21
 
 

Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği mezunu. Kalite süreçleri ve proje ..