Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '12

 
Kategori
Edebiyat
 

Bekdikli Halk Ozanı İbrahim Düğer

Bekdikli Halk Ozanı İbrahim Düğer
 

Kırşehirli Bekdikli Ozan İbrahim Düğer.


Geçen yıl 17,18,19 ve 20 Kasım 2011 günlerinde Kırşehir’de yapılan Âşık Paşa 2.Ulusal şairler buluşmasından Anadolu’dan gelen birçok şair ve ozan arkadaşlarımızla tanışma fırsatını bulduk. Geçmiş yazımlarımda bu etkinlikten söz etmiştim. O günlerde tanışmaktan onur duyduğum bir halk ozanı vardı. Bekdikli Halk Ozanı İbrahim Düğer. Kırşehir’de bulunduğum günlerde hep bana “enişte” diyerek fazlasıyla ilgi ve yakınlık gösterdiler. Samimi, sıcak ve öylesine konuksever bir Anadolu insanıdır... İbrahim Düğer 1955 yılında Aksaray ili Sarıyahşi ilçesine bağlı Bekdikli Köyünde doğdu. İlkokulu bitirdi. Ortaokulu Sarıyahşi İlçesinde tamamladı.

Daha sonra çeşitli nedenlerden dolayı tahsiline devam edemedi. Kırşehir’e yerleşti. 30 yıl Traktör, biçerdöver ve iş makinesi tamir servisliği yaptı. 2005 yılında emekli oldu. Kendisine ait bir arazide çiftçilik yapmaktadır. Şiir yazmaya ortaokul sıralarında başladı. Kendi ifadesine göre 300’ün üzerinde şiirleri vardır. Bunların bir kısmını " Defne Yaprağından Dökülen Şiirler " başlığı altında bir kitapta topladı. ( Nisan 2011 ) Halk ozanımız İbrahim Düğer evli iki çocuk babasıdır, halen Kırşehir’de ikamet ediyor. Şiirleri çeşitli yerel gazete ve antolojilerde, seçkilerde yer almıştır.

19 Kasım 2011 şairler Aşık Paşa 2. Şairler buluşmasında ,hazırlanan gecede hepimiz birer şiir okuduk. Bekdikli İbrahim Düğer 'de bir şiirini sundu bizlere bir hayli alkış aldı. İşte   "SELAM GETİRDİM" adını taşıyan güzelim şiirini burada sizlere  sunmak istiyorum.

Ozan Bekdikli İbrahim Düğer, Yunus'tan,Mevlana'dan,  Hacı Bektaş -ı  Veli'den , Ahi Evran'dan  ve Aşık Paşa'dan ilham alıyor. bu sevgiyle bütün Anadolu'yu kucaklıyor. Türkiye'yi adım adım geziyor, Sivas'a gidiyor Aşık Veysel'le kucaklaşıyor, Malatyalı halk ozanlarıylarıyla  tatlı tatlı  sohbetler  ediyor, oradan hiç yorulmadan, usanmadan Elazığ'a gidiyor bize  Kömürhan'dan ve Harputtan selam getiriyor. Azgın  Fırat'tan geçerken  Süleyman Şah'ı da sevgiyle, rahmetle anıyor. Çanakkale şehitlerini,Seyit Onbaşı 'yı da unutmuyor, şiirler, yazıyor, ağıtlar yakıyor...

Anadolu toprağında  yaşayan 72 milyon insanı kardeş biliyor. Türküyle,Kürdüyle, Boşnak ve Lazıyla,Sunisi ve Alevisiyle  hepsini  kardeş biliyor  ve onları  kucaklıyor. Yüreği sevgi dolu  bir halk ozanıdır İbrahim Düğer. Sevginin, dostluğun  ve barışın ozanıdır.

Sözen özü, Edrine'den Van'a kadar bütün Türkiye'yi  tek bir vatan olarak  biliyor, sevgiyle, aşkla  kardeşçe bağrına basıyor. Birlik  ve beraberlikten yana olup, sevginin ve hoşgörünün  ozanıdır  İbrahim Düğer...Ayrıca şiirlerinde sade ve duru birTürkçe kullanıyor. Ağdalı ,yabancı sözcüklere de  asla iltifat etmiyor...

Ozan İbrahim Bekdikli bu şiirinde birlik ve beraberlikten yanadır... Ardahan’dan Edirne’ye kadar bu vatanın hepimizin olduğuna dair ozanca söz ediyor, İbrahim Düğer’e sağlıklı günler ve başarılar diliyorum.

Alperen ocağı ahi elinden

Neşet Ertaş’ında bozlak dilinden

Ozanların sazlarının telinden

Kırşehir’den size selam getirdim

*

Alıç dağıdır toplar dalından

O hiç sapmadı ki hakkın yolundan

Size Tapduk ile Yunus kulundan

Yunus Emre’den de selam getirdim

*

Şahinler uçar Malya Çölü’nden

Kuş cenneti olan Seyfe Gölü’nden

Türküsünde söylenen o gülünden

Kırşehir’den size selam getirdim

*

Gelirken uğradım Hacı Bekdaş’a

Mahsuni diyerek yazmışlar daşa

Fatiha okudum kaldım baş başa

Mahsuni Şerif’ten selam getirdim

*

Gürüne gelince verdim bir mola

Aradım Veysel’i baktım sağ, sola

Sordum Sivrilan sapaymış yola

Âşık Veysel ‘den de selam getirdim

*

Malatya’da biraz gezdim dolaştım

Ayat üstü ozanlarla bulaştım

Kömür han’dan Elaziz’e ulaştım

Harput’tan da size selam getirdim

*

Zor geçilir farkı yoktu Sırattan

Azgın suyu düşürmüştü kırattan

Süleyman Şahı da boğan Fırat’tan

Geçip geldim size selam getirdim

*

Çanakkale tarihinde bir şanı var

Orada yatan her evin bir canı var

Al bayraklarda hepimizin kanı var

Şehitlerden size selam getirdim.

*

Sınır belli olmaz daş olmayınca

Beden yürümez ki baş olmayınca

İstanbul olmaz ki Muş olmayınca

Ankara’dan size selam getirdim

*

Türkü, kürdü Çerkez’inden Laz’ından

Yetmiş Milyon et tırnaktır özünden

Yaşlı, genci erkeğinden, kızından

Hepsin den de size selam getirdim

*

Uzun ömür versin bir çift kuzum var

Oğlum Kırşehir’de, Muş’ta kızım var

Tez gelirim dedim ona sözüm var

Annesinden ona selam getirdim

*

İbrahim’im der ki, bitmedi sözüm

Muşta çok meşhurdur laleynen üzüm

Edirne’den Ardahan’a hep bizim

Hepsinden de size Selam getirdim…

*

Bekdikli İbrahim DÜĞER

( Defne Yaprağından Dökülen Şiirler, 2011- s.12-13.)

 


 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..