Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '17

 
Kategori
Şiir
 

Belki bir gün yine, yeniden

Belki bir gün yine, yeniden
 

Sevgilim 
Yine sana bir mektup karalıyorum 
Bir şiir defterinde saklanıyorum 
Sayfalarda bağırıp çağırıyorum 
Adını bolca haykırıyorum
Çünkü dışımın bunu yapması yasak 

Yine seni diledim sayın Tanrı'dan 
Seninle bir gün yeniden buluşmak 
Ya da bir şans 
Geçmişe dair 
Geçmişe gitmeye dair 
Belki sayın Tanrı da gelir 

Adını en son bir kız çocuğundan duydum 
İrkildim 
Bir resim kağıdına güneşi çiziyordu 
Mavi renkte 
Mavi renkte güneş olur mu deme 
Gökkuşağını da kırmızıya 
Güya ikinci sınıfa gidiyordu 
 

Ne zaman adını duysam 
Geçmişe gitmek istiyorum 
Ne yapacaksın gitsen diye sorsan 
Ne yapmam ki 

Bir daha asla şiir yazmam 
Sana koşarım 
Senin için savaşırım 
Sırtımda kömür torbaları taşırım 
Kıbrıs'ta okumazdım 
3 dil öğrenmezdim 
Ne yapayım İngilizce'yi Fransızca'yı Rusça'yı veya Wilhem'in Almancasını 
Aman banane derdim
200 bin liralık arabaya binmişim 
Bana ne ulan 
Bana ne
Brüksel'in bir başkent olduğunu bilmişim
Ha Amerikayı ha dünyayı gezmişim 
Bana ne
En lüks lokantada yemekler yemişim
Bana ne

Bir gemi bileti 

Bandırma Limanı 
Sonra hop memleketindeydim 

Deseydi işte bu kadın
Emre'nin karısı el alem
Haşlanmış yumurtayla da doyardı midem  

Ne dersen yapardım
Kulağına inanamıyorsun değil mi?
Gitme desen gitmezdim
Ben beklersin sanmıştım
Oysa otobüs müsün be kardeşim
Toprakta ağaç bile büyümez
Bir damla su görmese teni 


Sonrasında başını omzuma koyardım 
Mermer beyazı omuzlarını öper 
Hiç gülmemiş gibi ağlayan
Omuzlarında dudaklarım
Çiçekleri öpen bir arıydı
Dahası  
Tarçın renkli gözlerinin kokusunu içime çeker 
Serçe parmağımın tersiyle silerdim gözyaşlarını 
Bana aldığın mavi çizgili gömleği giyerdim 
Kış günleri dahil 
Askere de gitmezdim 
Dur kızma bu vatana ihanet değil 
Benim için vatan senken 
Hangi üniformayı giysem 
Benim değil 

Evet senden sonrası da oldu 
Olmaz olasıcalar 
Başka kadınlar oldu 
Esmer, sarışın, kumral 
Hiçbirinin adı dahi aklımda değil 
Oysa senin doğum günün 
3 Ocak 1994 
Bugün 
Senin doğum günün 
Benim ise kurtuluşum 
Esaretimin bitişi 
Mapuslardan salınışım 
Beraatim 
Gidişin 
Yazmayacağım o uğursuz Kasım ayının 
bilmem kaçıncı gününü 
Boşver gitsin 
Gidişin bir darbe girişimi 
Şu Temmuz'da olan 

Gidişin Yugoslavya'nın dağılışı 
Gidişin Berlin'e duvar örülmesi 
Gidişin kalbimin ortasında bir sınır çizgisi 
İçimdeki sesle dışımdaki sesi bölen 
Gidişin Sovyetler'de bir sürgün zulümü 

Gidişin Sultanahmet Camii'nde kilise çanı çalması kadar 
Korkunç
Gidişin Juliet'in ölümü kadar
Ağlamaklı
Gidişin başı okşanmamış bir çocuk kadar
Sevgisiz

 

Mavi Şair

Emre ERDEN

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..